Influenceři jsou dnes jedním z nejoblíbenějších a podle výsledků také nejefektivnějších marketingových nástrojů. Jak ale vybrat toho správného pro Vaši značku a jakou formu spolupráce s ním navázat? Více v následujícím textu, který připravila agentura LCG New Media.
Základem rozlišení sponzorované spolupráce je barterová a placená. Tedy pokud je influencer ochotný výstupy vytvořit výměnou za produkt či poskytnutou službu, nebo za ně obdrží finanční odměnu. Finanční odměna je férová, tvoří část výdělku influencerů a měla by být adekvátní k množství a povaze výstupů, velikosti publika a k tomu, nakolik si influencer svůj online prostor cení. Barter je nejběžnější při spolupráci s mikroinfluencery, ale není výjimkou ani u větších profilů.
TIP 1: V obou případech podle českého zákona musí být takové výstupy viditelně označeny jako komerční obsah pomocí k tomu určených nástrojů a hashtagů.
Kampaně mohou být nárazové, nebo lze s influencery spolupracovat v delším časovém horizontu a zapojovat další formy spolupráce. Dlouhodobá partnerství jsou z hlediska budování vztahu se sledujícími influencera win-win. Navíc zvyšují autenticitu a jsou pro sledující lépe zapamatovatelné. Pokud nastane, že si sledující sami spojují influencera se značkou, je na místě využít ho jako ambasadora značky, a tím spojení maximálně využít třeba i v marketingových aktivitách značky.
TIP 2: V dlouhodobých kampaních je důležité smluvní zajištění exkluzivity, díky čemuž si po dobu spolupráce, a případně i nějakou dobu po ní, influencer nemůže sjednat spolupráci s konkurenční značkou.
Dobrý důvod pro využití eventů a press tripů je udržení dobrých vztahů s influencery. Ti mohou u eventů, ať už jde o PR akce, otevíračky či premiéry, přilákat širší veřejnost k účasti. Press tripy jsou sladkou odměnou při dlouhodobém partnerství, kdy si značky své influencery hýčkají.
TIP 3: Influenceři se rádi dozvídají informace o tom, co doporučují svým sledujícím a potkávají se s ostatními influencery. Zároveň rádi ukazují svým sledujícím něco zajímavého, takže výstupy na jejich profilu jsou zaručeny.
Soutěže a výzvy jsou osvědčeným pomocníkem pro růst profilu značky. Zapojení sledujících do soutěže nebo výzva k akci přiměje uživatele o dané značce či produktu opravdu přemýšlet, a tím spíše si ji vryjí do paměti.
TIP 4: Dopady soutěže lze však ještě lépe využít, pokud bude výhra natolik atraktivní, že pro ni budou sledující ochotni vytvořit obsah na svých vlastních profilech a tím šířit povědomí o značce pomocí UCG.
Speciální slevové kódy jsou u sledujících oblíbené a stimulují prodeje. Fungují buď jako doplněk spolupráce, nebo je lze využít i jako affiliate spolupráci. Při té influencer získává provizi z nákupů svých sledovatelů založených na speciálním odkazu nebo slevového kódu. Firma při tom influencerovi platí pouze ve chvíli, kdy spolupráce opravdu funguje. Zároveň jde o nástroj, který umožní sledování počtu reálných prodejů, které firma díky influencerovi získala.
TIP 5: Pozor, ať to s kódy nepřeženete, sledující influencera je pak mohou začít vyžadovat a nebudou ochotni nakupovat za plnou cenu.
Jde o nejvíce autentickou, ale zároveň také nejvíce náročnou formu spolupráce. Je proto důležité správně vybrat influencera, který opravdu souzní se značkou a můžete se na něj spolehnout. Přece jen bude produkt reprezentován jménem a tváří influencera. Při vymýšlení a tvorbě produktu je dobré influencera zapojit, protože ví, co jeho publikum zajímá.
TIP 6: Limitovanost akce podpoří naléhavost k nákupu a projeví se v prodejích.
Nezapomeňte, že na úspěšnou influencer kampaň neexistuje zaručený recept. Vždy je třeba ke kampani přistupovat individuálně a správně nastavit cíle a KPIs. O tom ale zase někdy příště.
LCG New Media a NejBusiness.cz
22. září 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....