O víkendu začne poslední stavební sezóna na D1. Po pátečním rozmístění dopravně inženýrských opatření začne v sobotu 20. února modernizace úseku 23 Devět křížů (EXIT 168) – Ostrovačice (EXIT 178) ve směru na Brno. Od pondělí proto budou řidiči jezdit v jízdním pásu ve směru na Prahu v režimu 2+2. Další úseky budou následovat postupně v průběhu března.
„V letošním roce nám zbývá modernizovat necelých 50 kilometrů dálnice D1, z toho 8 kilometrů na úseku 12 u Humpolce bude hotovo hned na jaře, a to bez větších omezení pro řidiče. V průběhu roku tak budou práce probíhat na čtyřech úsecích v délce zhruba 41 kilometrů“, upřesňuje ministr dopravy Karel Havlíček a dodává: „Modernizace dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou v celkové délce 161 kilometrů tím letos po devíti letech skončí.“
Kromě úseku 12 budou v letošním roce práce pokračovat na úseku 2 mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, na úseku 11 mezi Koberovicemi a Humpolcem, na úseku 16 mezi Velkým Beranovem a Měřínem a na již zmíněném úseku 23 mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi. V těchto úsecích se budou muset řidiči připravit na omezení. Ještě v letošním roce tak ministr Havlíček prosí řidiče o trpělivost.
Stejně jako v minulých letech zůstanou i letos, až na krátkodobé výjimky, pro řidiče zachovány v obou směrech dva pruhy v zúženém profilu. Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic nasadí všechna dosud vyzkoušená opatření, která podporují jak bezpečnost řidičů, tak bezpečnost dělníků provádějících stavební práce v těsné blízkosti veřejného provozu. V modernizovaných úsecích bude probíhat úsekové měření, jehož cílem je zklidnění a plynulost dopravy. Samozřejmostí jsou dočasná nízká svodidla, zvýrazněné dopravní značení a mobilní informační systém. V pohotovosti pro řidiče bude informační linka 800 280 281, řidiči se budou moci rovněž informovat prostřednictvím webové aplikace www.dopravniinfo.cz nebo na www.novaD1.cz.
Dokončení nové D1 je jednou z priorit ministra dopravy: „Chceme, aby bylo do října vše hotovo, a to znamená, že nesmíme připustit žádné komplikace. Proto se chystám na průběžnou kontrolu všech modernizovaných úseků,“ plánuje Havlíček a současně apeluje na řidiče: „Letošní rok bude opět náročný jak pro stavbaře, tak pro řidiče. Je to ale poslední rok, kdy budou muset snášet zdržení. Kromě trpělivosti je proto prosím i o disciplinovanost, dodržování pravidel plynulé jízdy a bezpečné vzdálenosti, aby kolon kvůli nehodám bylo co nejméně.“
Celá modernizace 161 kilometrů D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou začala v roce 2013 a dokončena bude na podzim roku 2021. Stavba spočívá v kompletním odstranění původního povrchu i podloží a vystavění nové dálnice ve stejné stopě za plného provozu, včetně všech silničních nadjezdů.
Ministerstvo dopravy ČR a NejBusiness.cz
18. února 2021
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...