Díky koronaviru se práce z domova stane standardem

Díky koronaviru se práce z domova stane standardem

Koronavirová pandemie bude v budoucnu katalyzátorem zvýšeného podílu práce z domova, odhalil průzkum celosvětové realitní společnosti Colliers International.

Společnost Colliers zahájila studii „Práce z domova během nákazy COVID-19“, aby zjistila, jaké jsou zkušenosti lidí s přechodem na home office, který zavedly společnosti po celém světě v reakci na vypuknutí pandemie (COVID-19).

Počáteční poznatky ankety založené na více než 3 000 odpovědích z více než 25 zemí včetně České republiky, ze širokého spektra profesí, které se běžně vykonávají v kancelářích, ukazují, že:

  • 82 % zaměstnanců by chtělo po skončení krize COVID-19 pracovat na dálku jeden den nebo vice dnů v týdnu
  • 71 % lidí, kteří před krizí z domova nikdy nepracovali, by chtělo v budoucnu pracovat na dálku alespoň jeden den v týdnu
  • 53 % dotázaných se domnívá, že se jejich produktivita v důsledku práce z domova nezměnila, a 24 % naopak uvádí její zvýšení. Avšak 23 % uvedlo, že jejich produktivita klesla.
  • Produktivita se nejvíce zvýšila v odvětví finančních služeb, profesionálních služeb a technologií. Produktivita se nejvíce snížila v právním, školském a výzkumném sektoru.
  • 55 % se domnívá, že je schopno provádět individuální, soustředěnou práci lépe nebo mnohem lépe z domova než v kanceláři.
  • 76 % respondentů se stále při práci z domova cítí ve spojení se svým týmem, navzdory fyzické vzdálenosti. 58 % však věří, že jsou lépe schopni spolupracovat s kolegy v prostředí kanceláře.

Jan Jaap Boogaard, ředitel oddělení Workplace Advisory pro Evropu, Střední východ a Afriku, Colliers International, uvedl, že první výsledky průzkumu naznačují, že pandemie koronaviru přinese zásadní změny ve způsobu práce.

“Ocitli jsme se uprostřed doposud největšího testovacího období s prací z domova v lidské historii, který bude mít významný dopad na to, jak budeme v budoucnu fungovat," uvedl.

„Během tohoto náročného období je nezbytné pochopit, jak lidé prožívají práci z domova. Tato studie od týmu Workplace Advisory společnosti Colliers International odhaluje jedinečná globální data, která nám pomohou poskytovat na faktech založené doporučení o tom, jak práci krátkodobě i dlouhodobě vylepšit. Už z průběžných výsledků je jasné, že mnoho lidí home office přivítalo a pravděpodobně bude chtít pokračovat na určité úrovni s prací z domova, i když se budou moci vrátit do svých kanceláří," dodal JanJaap Boogaard.

Počáteční průzkum „Práce z domova během nákazy COVID-19“ bude ukončen na konci dubna a poté bude zveřejněna výsledná zpráva. Jedná se o první část vícefázové studie Colliers, jejímž cílem je poskytnout nahlédnutí do práce z domova během vypuknutí pandemie, a přitom identifikovat příležitosti ke zlepšení a prozkoumat dlouhodobější dopad na kancelářské prostory.

Jana Vlková, ředitelka oddělení Workplace Advisory pro Českou republiku řekla: „Nacházíme se v náročné, ale také jedinečné situaci, která nabízí příležitosti k přehodnocení způsobu, jakým pracujeme.

"Zahájili jsme tento průzkum proto, abychom využili této příležitosti k prověření toho, co na práci z domova funguje a co nefunguje, abychom z těchto informací mohli v budoucnosti těžit při naší práci s klienty .

„Fakt, že první výsledky ukazují , že většina lidí považuje svou produktivitu při práci z domova na stejné úrovni jako v kanceláři, a že 70 procent lidí, kteří dříve z domova nepracovali, by v budoucnu chtělo pracovat dálkově alespoň jeden den v týdnu, přispěje k transformaci kanceláří na místo, kde s kolegy setkáváme. Domníváme se, že tento poznatek bude mít významný dopad na požadavky firem na kancelářský prostor,“ řekla Jana Vlková.

Podrobnosti z počátečních zjištění průzkumu naznačují přání pokračovat ve flexibilní práci z domova do určité míry i po krizi. Celkem 49 % respondedntů uvedlo, že by chtělo pracovat průměrně 1-2 dny týdně na dálku, zatímco 32 % chtělo pracovat tři nebo více dní v týdnu na dálku a 19 % chtělo pracovat vzdáleně po dobu kratší než jeden den v týdnu.

Rozdíly jsou zřejmé mezi lidmi, kteří začali kvůli COVIDu 19 pracovat z domova jen nedávno, a lidmi, kteří již z domova pracovali několik týdnů. Z těch, kteří pracovali z domova už čtyři týdny, se jen 7 % chtělo vrátit zpět do práce v kanceláři a pracovat z kanceláře i po skončení pandemie každý den. Naproti tomu mezi těmi, kteří pracovali z domova pouhý týden, se celkem 22 % chtělo vrátit ke strávení pracovního týdne v kanceláři i po krizi.

Průzkum také odhalil, že zkušenosti s prací z domova se lišily mezi těmi, kteří mají doma děti, a těmi, kteří žijí sami nebo mají spolubydlící.

Celkem 33 % respondentů uvedlo, že při práci z domova jsou vice rozptylováni. Jako hlavní faktor rušení byly identifikovány děti, následovaly další lidé v domácnosti a domácí zvířata.

Lidé žijící sami a ti, kteří žijí v manželství nebo s partnerem, vykázali nejnižší pokles produktivity.

Jako hlavní místo pro práci z domova byla pracovna (39%), následovaná obývacím pokojem (32%), ložnicí (17%) a kuchyní (15%). Většina z těch, kteří žijí sami, se rozhodla pracovat ze svých obývacích pokojů, ale většina lidí s dětmi pracovala z uzavřené místnosti věnované práci.

Výsledky prvotního průzkumu rovněž ukázaly, že lidé se spolubydlícími by chtěli po skončení omezení kvůli situaci COVID-19 více pracovat z kanceláře než lidé žijící osamoceně, lidé s dětmi a lidé žijící s manželem nebo partnerem.

Chcete-li se zúčastnit průzkumu, prosím, přejděte na: https://bit.ly/2WFIuGs.

Zdroj informací

Colliers International Group Inc. a NejBusiness.cz

Datum

7. dubna 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.3367 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál