Společnost Manutan, přední dodavatel výrobků a služeb pro průmysl, sklad, dílnu a kancelář, vydala v Česku tištěný katalog na rok 2019. Katalog vyšel v řádu tisíců kusů, má přes 1 100 stran a je v něm více než 14 000 produktů. Celá skupina Manutan vydává velký tištěný katalog i v dalších 15 zemích Evropy.
Má ještě smysl v digitální éře a v době online nakupování vyrábět papírový katalog? „Digitalizace se rychlým tempem zlepšuje a s rozvojem online nákupů, umělé inteligence, rozšířené reality či e-procurementu se objevují nové možnosti pro prezentaci našeho zboží a služeb. Podle nás budou tištěné letáky a oborové katalogy hrát klíčovou roli v nákupním procesu i nadále, a to zejména na B2B trhu. Mezi hlavní důvody patří různé způsoby nákupu a také ekonomické aspekty,“ říká Josef Mik, marketingový ředitel společnosti Manutan.
Nákupní proces na B2B trhu je složitější a účastní se ho několik zainteresovaných stran. Uživatel vyjadřující potřebu, kupující hledající vhodného dodavatele podle zadaných požadavků nebo účetní a finanční oddělení. I když velká část B2B zákazníků zadává objednávky pomocí elektronických systémů, u výběru produktu konečný uživatelem to již úplně neplatí a samotný proces výběru mnohdy probíhá na papíře.
Katalogy rovněž pomáhají budovat povědomí o značce a také hrají společenskou roli – proces výběru je okamžikem sdílení a diskuse (a to zvyšuje jejich čtenost). Na začátku digitální éry byla cena za oslovení zákazníka na webu několika násobně nižší než při využití tradičních tištěných médií. Cena však postupně rostla, zatímco náklady na výrobu, tisk a distribuci papírových médií zůstaly poměrně stabilní.
V době, kdy se na trhu objevují miliony položek, velmi málo firem tráví čas nad vybudováním srozumitelného a konzistentního sortimentu produktů pro zákazníka, který mu následně adresně doručí. „Katalogy mají tu výhodu, že ukazují synergie mezi zbožím a umožňují kupujícímu, aby snadněji posoudil rozsah dodavatelského sortimentu a odborné znalosti dodavatele. Je možné je poměrně přesně zacílit na úzkou oborovou skupinu zákazníků,“ říká Josef Mik a dodává: „Papírové katalogy a digitální nástroje nejsou nepříteli, ale spojenci. Jejich vhodná kombinace je součástí úspěšné marketingové komunikace na B2B trhu ve 21. století.“
Manutan působí v České republice od roku 2005. Z logistického centra v Ostravě-Třebovicích dodává produkty také na slovenský, polský a maďarský trh. Většina produktů a řešení míří do výrobních podniků v hutnickém, strojírenském, automobilovém, zdravotnickém nebo chemickém průmyslu. Manutan nabízí produkty a řešení nejen pro kanceláře, sklady a dílnu, ale také v oblasti BOZP a PO, hygieny a úklidu nebo obalů a obalové techniky. V e-shopu má 40 000 produktů od 250 dodavatelů včetně vlastní privátní značky Manutan.
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...