Manutan má opět velký tištěný katalog. Print má na B2B trhu stále svoje místo.

Manutan má opět velký tištěný katalog. Print má na B2B trhu stále svoje místo.

Společnost Manutan, přední dodavatel výrobků a služeb pro průmysl, sklad, dílnu a kancelář, vydala v Česku tištěný katalog na rok 2019. Katalog vyšel v řádu tisíců kusů, má přes 1 100 stran a je v něm více než 14 000 produktů. Celá skupina Manutan vydává velký tištěný katalog i v dalších 15 zemích Evropy.

Má ještě smysl v digitální éře a v době online nakupování vyrábět papírový katalog? „Digitalizace se rychlým tempem zlepšuje a s rozvojem online nákupů, umělé inteligence, rozšířené reality či e-procurementu se objevují nové možnosti pro prezentaci našeho zboží a služeb. Podle nás budou tištěné letáky a oborové katalogy hrát klíčovou roli v nákupním procesu i nadále, a to zejména na B2B trhu. Mezi hlavní důvody patří různé způsoby nákupu a také ekonomické aspekty,“ říká Josef Mik, marketingový ředitel společnosti Manutan.

Nákupní proces na B2B trhu je složitější a účastní se ho několik zainteresovaných stran. Uživatel vyjadřující potřebu, kupující hledající vhodného dodavatele podle zadaných požadavků nebo účetní a finanční oddělení. I když velká část B2B zákazníků zadává objednávky pomocí elektronických systémů, u výběru produktu konečný uživatelem to již úplně neplatí a samotný proces výběru mnohdy probíhá na papíře.

Katalogy rovněž pomáhají budovat povědomí o značce a také hrají společenskou roli – proces výběru je okamžikem sdílení a diskuse (a to zvyšuje jejich čtenost). Na začátku digitální éry byla cena za oslovení zákazníka na webu několika násobně nižší než při využití tradičních tištěných médií. Cena však postupně rostla, zatímco náklady na výrobu, tisk a distribuci papírových médií zůstaly poměrně stabilní.

V době, kdy se na trhu objevují miliony položek, velmi málo firem tráví čas nad vybudováním srozumitelného a konzistentního sortimentu produktů pro zákazníka, který mu následně adresně doručí. „Katalogy mají tu výhodu, že ukazují synergie mezi zbožím a umožňují kupujícímu, aby snadněji posoudil rozsah dodavatelského sortimentu a odborné znalosti dodavatele. Je možné je poměrně přesně zacílit na úzkou oborovou skupinu zákazníků,“ říká Josef Mik a dodává: „Papírové katalogy a digitální nástroje nejsou nepříteli, ale spojenci. Jejich vhodná kombinace je součástí úspěšné marketingové komunikace na B2B trhu ve 21. století.“

Manutan působí v České republice od roku 2005. Z logistického centra v Ostravě-Třebovicích dodává produkty také na slovenský, polský a maďarský trh. Většina produktů a řešení míří do výrobních podniků v hutnickém, strojírenském, automobilovém, zdravotnickém nebo chemickém průmyslu. Manutan nabízí produkty a řešení nejen pro kanceláře, sklady a dílnu, ale také v oblasti BOZP a PO, hygieny a úklidu nebo obalů a obalové techniky. V e-shopu má 40 000 produktů od 250 dodavatelů včetně vlastní privátní značky Manutan.

Zdroj informací

Manutan & NejBusiness.cz

Datum

29. května 2019

Fotogalerie

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Pracujte pro Automotive

Facebook

Page generated in 2.5493 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál