Škoda Auto představí zcela nové kompaktní SUV pro indický trh

Škoda Auto představí zcela nové kompaktní SUV pro indický trh

Jako další krok k významnému posílení prodejních aktivit v Indii oznámila společnost Škoda Auto uvedení zcela nového kompaktního SUV, které doplní stávající modely Slavia a Kushaq.
Důležitý chystaný model pro oblíbený segment kompaktních vozů – vyvinutý i vyrobený v Indii – upevní pozici společnosti Škoda Auto na tomto trhu a dále urychlí její strategii internacionalizace. SUV s délkou pod 
4 metry bude mít premiéru v Indii v první polovině roku 2025.

Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Indie je pro globální růst společnosti Škoda Auto klíčová, a to jak z hlediska velikosti samotného trhu, tak z pohledu vývojové a výrobní základny pro naši expanzi na nové trhy včetně regionu ASEAN a na Blízký východ.
Od roku 2021 jsme svá prodejní čísla v Indii více než zdvojnásobili a nyní podnikáme další krok k rozšíření řady modelů, které jsou určeny pro zákazníky v Indii i v dalších zemích. Zcela nové kompaktní SUV, které dorazí na trh v roce 2025, vstoupí do velmi oblíbeného segmentu. Jsem přesvědčen, že rozšiřující se portfolio značky Škoda podpoří náš cíl zvýšit podíl koncernu Volkswagen na indickém trhu do roku 2030 na přibližně 5 procent.“

Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, upřesňuje: „Značka Škoda kráčí mílovými kroky i v celosvětovém měřítku. V roce 2023 jsme v porovnání s rokem 2022 rostli o 18,5 %. Indie je pro náš růst důležitým trhem. Nedávno jsme překonali hranici 100 000 prodaných vozů za uplynulé dva roky – a to díky lokálně vyvíjeným a vyráběným modelům Slavia a Kushaq.
Zcela novým kompaktním SUV posilujeme v Indii svoji pozici a zdůrazňujeme význam této země pro naše plány v oblasti internacionalizace. Společně s modely Kushaq a Kodiaq budeme mít v Indii k dispozici ještě lepší portfolio vozů SUV, což je klíčový segment, který tvoří více než 50 % trhu.“

Piyush Arora, generální ředitel společnosti Škoda Auto Volkswagen India, dodává: „Po úspěchu modelů Slavia a Kushaq rozšíříme svůj záběr o zcela nové kompaktní SUV, které se zaměří na největší segment indického trhu. Naše pokročilé znalosti v oblasti výzkumu a vývoje v Indii nám již umožnily začlenit do výroby součástky a komponenty s vysokým podílem lokalizace. S
novým kompaktním SUV tuto strategii posouváme dále – a to systematickým rozvojem sítě místních dodavatelů schopných vyrábět díly světové úrovně i kvality za konkurenceschopné ceny. Naším cílem je aktivně se podílet na rozvoji místního automobilového trhu. I nadále se soustředíme na expanzi a další posílení širokého portfolia 
koncernových modelů v Indii.“

Kompaktní SUV pro nové cílové skupiny

Nový model se stane základem nabídky značky v Indii. Jeho cílem bude získávat nové skupiny zákazníků v nejdůležitějším segmentu kompaktních vozů. S délkou necelých 4 metrů má toto SUV možnost využít zvýhodnění, které je v Indii určeno právě pro automobily do 4 metrů. 
Společnost Škoda Auto se rozhodla aktivně zapojit zákazníky a příznivce do uvedení nového vozu tím, že spustila anketu pro výběr jeho názvu #NameYourSkoda. Automobilka veřejnosti odhalila sedm obchodních označení, která pro tento účel registrovala, ale své zákazníky rovněž vyzývá, aby k pojmenování nového kompaktního SUV zasílali i své návrhy. Konečný název bude oficiálně oznámen v závěru tohoto roku.

Modelová řada na platformě MQB-A0-IN, vyvinutá a vyráběná v Indii, se rozšiřuje Nové kompaktní SUV bude třetím automobilem značky Škoda na platformě MQB-A0-IN. Díky tomu nabídne totožnou DNA značky Škoda projevující se špičkovou jízdní dynamikou a bezpečností – stejně jako tomu je i u dalších dvou lokálně vyvíjených a vyrobených modelů Slavia a Kushaq.

Tento jednotný konstrukční základ byl společně vyvinut týmy v Indii a České republice se zaměřením na vysokou úroveň lokalizace, nízké provozní náklady a snadnou výrobu. Jedná se o první platformu, kterou společnost vyvinula mimo Evropu a která je navržena pro potřeby indického trhu. Zároveň umožňuje použití úsporných motorů a pokročilých bezpečnostních systémů specifických pro místní podmínky a také plnění nových a přísnějších indických bezpečnostních a emisních norem.

Indie - zásadní součást strategie internacionalizace

Platforma MQB-A0-IN již prokázala své přednosti v Indii i ve světě. Modely Kushaq a Slavia získaly v říjnu 2022 a v dubnu 2023 v nárazových testech Global NCAP plných 5 hvězd za ochranu dospělých i dětských pasažérů. V Indii se jednalo o první vozy, které byly takto otestovány podle tehdy novějších a přísnějších zkušebních protokolů, a byly také první, které získaly 5 hvězd za hodnocení bezpečnosti dospělých i dětí.

Indie je zásadní součástí strategie internacionalizace společnosti Škoda Auto Aktivity na indickém trhu hrají důležitou roli ve firemní strategii Next Level – Škoda Strategy 2030. Společnost si klade za cíl prodávat v Indii do roku 2026 ročně 100 000 vozů, stát se do roku 2030 nejprodávanější evropskou značkou a v rámci odpovědnosti za tento region dosáhnout pro všechny značky koncernu Volkswagen pětiprocentního podílu na trhu. Škoda Auto významně rozšiřuje svou strategii internacionalizace a využívá synergií při exportu vozů vyrobených v Indii do regionu ASEAN a na Blízký východ.

Zdroj informací

Škoda Auto a NejBusiness.cz
Foto: Škoda Auto

Datum

6. března 2024

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 1.2616 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál