Škoda Auto představí zcela nové kompaktní SUV pro indický trh

Škoda Auto představí zcela nové kompaktní SUV pro indický trh

Jako další krok k významnému posílení prodejních aktivit v Indii oznámila společnost Škoda Auto uvedení zcela nového kompaktního SUV, které doplní stávající modely Slavia a Kushaq.
Důležitý chystaný model pro oblíbený segment kompaktních vozů – vyvinutý i vyrobený v Indii – upevní pozici společnosti Škoda Auto na tomto trhu a dále urychlí její strategii internacionalizace. SUV s délkou pod 
4 metry bude mít premiéru v Indii v první polovině roku 2025.

Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Indie je pro globální růst společnosti Škoda Auto klíčová, a to jak z hlediska velikosti samotného trhu, tak z pohledu vývojové a výrobní základny pro naši expanzi na nové trhy včetně regionu ASEAN a na Blízký východ.
Od roku 2021 jsme svá prodejní čísla v Indii více než zdvojnásobili a nyní podnikáme další krok k rozšíření řady modelů, které jsou určeny pro zákazníky v Indii i v dalších zemích. Zcela nové kompaktní SUV, které dorazí na trh v roce 2025, vstoupí do velmi oblíbeného segmentu. Jsem přesvědčen, že rozšiřující se portfolio značky Škoda podpoří náš cíl zvýšit podíl koncernu Volkswagen na indickém trhu do roku 2030 na přibližně 5 procent.“

Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, upřesňuje: „Značka Škoda kráčí mílovými kroky i v celosvětovém měřítku. V roce 2023 jsme v porovnání s rokem 2022 rostli o 18,5 %. Indie je pro náš růst důležitým trhem. Nedávno jsme překonali hranici 100 000 prodaných vozů za uplynulé dva roky – a to díky lokálně vyvíjeným a vyráběným modelům Slavia a Kushaq.
Zcela novým kompaktním SUV posilujeme v Indii svoji pozici a zdůrazňujeme význam této země pro naše plány v oblasti internacionalizace. Společně s modely Kushaq a Kodiaq budeme mít v Indii k dispozici ještě lepší portfolio vozů SUV, což je klíčový segment, který tvoří více než 50 % trhu.“

Piyush Arora, generální ředitel společnosti Škoda Auto Volkswagen India, dodává: „Po úspěchu modelů Slavia a Kushaq rozšíříme svůj záběr o zcela nové kompaktní SUV, které se zaměří na největší segment indického trhu. Naše pokročilé znalosti v oblasti výzkumu a vývoje v Indii nám již umožnily začlenit do výroby součástky a komponenty s vysokým podílem lokalizace. S
novým kompaktním SUV tuto strategii posouváme dále – a to systematickým rozvojem sítě místních dodavatelů schopných vyrábět díly světové úrovně i kvality za konkurenceschopné ceny. Naším cílem je aktivně se podílet na rozvoji místního automobilového trhu. I nadále se soustředíme na expanzi a další posílení širokého portfolia 
koncernových modelů v Indii.“

Kompaktní SUV pro nové cílové skupiny

Nový model se stane základem nabídky značky v Indii. Jeho cílem bude získávat nové skupiny zákazníků v nejdůležitějším segmentu kompaktních vozů. S délkou necelých 4 metrů má toto SUV možnost využít zvýhodnění, které je v Indii určeno právě pro automobily do 4 metrů. 
Společnost Škoda Auto se rozhodla aktivně zapojit zákazníky a příznivce do uvedení nového vozu tím, že spustila anketu pro výběr jeho názvu #NameYourSkoda. Automobilka veřejnosti odhalila sedm obchodních označení, která pro tento účel registrovala, ale své zákazníky rovněž vyzývá, aby k pojmenování nového kompaktního SUV zasílali i své návrhy. Konečný název bude oficiálně oznámen v závěru tohoto roku.

Modelová řada na platformě MQB-A0-IN, vyvinutá a vyráběná v Indii, se rozšiřuje Nové kompaktní SUV bude třetím automobilem značky Škoda na platformě MQB-A0-IN. Díky tomu nabídne totožnou DNA značky Škoda projevující se špičkovou jízdní dynamikou a bezpečností – stejně jako tomu je i u dalších dvou lokálně vyvíjených a vyrobených modelů Slavia a Kushaq.

Tento jednotný konstrukční základ byl společně vyvinut týmy v Indii a České republice se zaměřením na vysokou úroveň lokalizace, nízké provozní náklady a snadnou výrobu. Jedná se o první platformu, kterou společnost vyvinula mimo Evropu a která je navržena pro potřeby indického trhu. Zároveň umožňuje použití úsporných motorů a pokročilých bezpečnostních systémů specifických pro místní podmínky a také plnění nových a přísnějších indických bezpečnostních a emisních norem.

Indie - zásadní součást strategie internacionalizace

Platforma MQB-A0-IN již prokázala své přednosti v Indii i ve světě. Modely Kushaq a Slavia získaly v říjnu 2022 a v dubnu 2023 v nárazových testech Global NCAP plných 5 hvězd za ochranu dospělých i dětských pasažérů. V Indii se jednalo o první vozy, které byly takto otestovány podle tehdy novějších a přísnějších zkušebních protokolů, a byly také první, které získaly 5 hvězd za hodnocení bezpečnosti dospělých i dětí.

Indie je zásadní součástí strategie internacionalizace společnosti Škoda Auto Aktivity na indickém trhu hrají důležitou roli ve firemní strategii Next Level – Škoda Strategy 2030. Společnost si klade za cíl prodávat v Indii do roku 2026 ročně 100 000 vozů, stát se do roku 2030 nejprodávanější evropskou značkou a v rámci odpovědnosti za tento region dosáhnout pro všechny značky koncernu Volkswagen pětiprocentního podílu na trhu. Škoda Auto významně rozšiřuje svou strategii internacionalizace a využívá synergií při exportu vozů vyrobených v Indii do regionu ASEAN a na Blízký východ.

Zdroj informací

Škoda Auto a NejBusiness.cz
Foto: Škoda Auto

Datum

6. března 2024

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 1.6207 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál