Česká firma Profika oslavila třicet let na trhu

Česká firma Profika oslavila třicet let na trhu

Tuzemská firma Profika se během tří desetiletí vypracovala na experta v oboru CNC strojů a je výhradním dodavatelem jihokorejských značek Hyundai Wia a Hanwha pro český i slovenský trh. Firma navíc nabízí i vlastní řešení pro robotizaci a automatizaci, která chce dál rozvíjet.

Petr Kaufman a Petr Strunz založili Profiku krátce po revoluci, během podzimu 1992. Byla koncipovaná jako rodinná a taková zůstala i po třiceti letech. Jasné je i zaměření na obráběcí stroje. „Chtěli jsme využít naše zkušenosti i zálibu v oblasti obránění a práci s kovy, protože jsme oba velmi obdivovali preciznost technologií a ke strojařině měli blízko. A cítili jsme, že když se otevřel prostor k podnikání, rozhodně ho chceme využít, byť jsme se všechno museli učit,“ uvádí Petr Strunz. V začátcích se oba zakladatelé dělili o jeden počítač i tiskárnu, se zákazníky telefonovali z budky.

Firma brzy uzavřela partnerství s klíčovými jihokorejskými společnostmi Hyundai Wia a Hanwha, jejichž obráběcí stroje dodává na český a slovenský trh jako výhradní dealer. Stroje dováží přímo z Jižní Koreje, přičemž využívá velké sklady v Evropě. I díky tomu a vlastnímu showroomu v Benátkách nad Jizerou disponuje Profika mnoha stroji i náhradními díly skladem i v době, kdy je jich na trhu obecný nedostatek.

„Jen s prodejem strojů bychom si pochopitelně nevystačili. Proto se snažíme klientům nabízet komplexní řešení na klíč – od poradenství, zda je CNC stroj pro jejich provoz vůbec vhodný, přes pomoc s výběrem konkrétní technologie, nabízíme také školení zaměstnanců a samozřejmě i servis. Zásadní pro nás je, abychom zákazníkům maximálně ulehčili, takže třeba tvoříme vlastní manuály v češtině. A samozřejmě dbáme na kvalitu – první stroj, který jsme před desítkami let dodali, koneckonců stále ještě slouží,“ shrnuje Petr Kaufman, podle kterého má firma více než 300 zákazníků.

Další budoucnost je spojena s automatizací a robotizací

Jednatelé Profiky mají svého pokračovatele, do firmy na konci roku 2017 přišel zakladatelův syn Jakub Kaufman, který zodpovídá za rozvoj sekce robotizace a automatizace. Právě v tomto oboru vidí společnost prostor pro další vývoj a větší záběr. „Firmy působící ve strojírenském či automotive průmyslu jsou pod velkým tlakem na rychlost dodání, ale i na množství a dokonalou kvalitu výrobků, přičemž pracovníků je na trhu nedostatek. Očekáváme proto ještě větší poptávku po automatizaci a robotizaci, které dovedou nahradit monotónní lidskou práci, na kterou je těžké najmout a motivovat zaměstnance. I díky tomu firmy dovedou splnit cíle, a navíc i lépe zaplatit specialisty,“ myslí si Jakub Kaufman, který v Profice stojí mimo jiné za vývojem vlastních robotických buněk.

Krize se firma neobává

V souvislosti s těžkou situací, kterou nastartovala epidemie koronaviru a ještě rozdmýchala ruská agrese vůči Ukrajině, čelí český průmysl velké výzvě. Profika se budoucnosti neobává. „Vždy jsme měli velmi rozumnou a zodpovědnou finanční politiku. Máme dobré know-how, po kterém bude poptávka pořád a prioritou pro nás vždy bylo udržet si naše zkušené a drahocenné zaměstnance. Věříme, že s touto kombinací překonáme krizi, stejně jako se nám vždy podařilo proplout těmi předchozími. A že jich za posledních 30 let v Evropě pár bylo,“ uzavírá Strunz.

Zdroj informací

Profika a NejBusiness.cz

Datum

22. listopadu 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 1.0756 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál