Společnost Skanska Reality a.s. od září mění název obchodní firmy a nově se bude jmenovat Skanska Residential a.s. Ke změně názvu volí příležitost globálního rebrandingu a zároveň jubileum 25 let práce v oboru rezidenčního developmentu na českém trhu. Během tohoto období společnost překonala hranici 9 tisíc prodaných bytů, ve kterých nalezlo domov zhruba 23 tisíc lidí.
V průběhu roku 2022 proběhl na globální úrovni společnosti Skanska proces sjednocení pod novou korporátní identitu, která se soustředí na budování jedné celosvětové značky a upouští od různorodých grafických podob. Pro identifikaci projektů z oboru rezidenčního developmentu používala společnost symbol domečku doprovázený značkou „Homes by Skanska“. Nyní bude používat pouze výchozí globální variantu loga, jehož součástí symbol domečku není. Na tuto úpravu navazujeme změnou obchodní firmy na Skanska Residential a.s. Další změny v obchodních údajích společnosti se k tomuto přechodu na nový název nevážou.
„Nový název Skanska Residential podtrhává změnu, kterou jsme si jako rezidenční developer prošli během našeho vývoje na tuzemském trhu. Novou obchodní značku považujeme za signál úspěšné transformace na moderní developerskou firmu, která je udržitelná, průkopnická a udávající trend kultury bydlení v Praze a jejím okolí,“ uvedl Petr Michálek, generální ředitel rezidenčního developera Skanska.
Změna názvu navazuje na jubileum 25 let práce v rezidenčním developmentu na českém trhu a otevírá novou etapu života firmy, která směřuje k dosažení uhlíkové neutrality v roce 2045. Už do roku 2030 má za cíl zredukovat vlastní uhlíkovou zátěž o 70 % ve srovnání s rokem 2015 a již nyní společnost dosáhla 49% snížení. Vzhledem k dlouhodobému úsilí o téma udržitelné výstavby má Skanska určitý náskok, který letos ocenil i prestižní deník Financial Times tím, že společnost zařadil mezi evropské lídry ve snižování uhlíkové stopy.
„Budovy, jejich výstavba a zejména provoz, produkují téměř 40 % celosvětových emisí CO2 a vnímáme proto jako povinnost stavebních a developerských společností tento trend zvrátit. Směřujeme proto cestou inovací v materiálech a technologiích a do budoucna nás čeká vývoj pasivních, nulových nebo i pozitivních domů, co se týká energetické bilance. Zjednodušeně řečeno v dlouhodobém horizontu směřujeme k energetické nezávislosti budoucích obyvatel našich projektů,“ uvedl Petr Michálek, generální ředitel rezidenčního developera Skanska.
Za posledních 25 let postavila společnost Skanska na českém trhu přes 9 000 bytových jednotek a 175 rodinných domů, ve kterých bydlí zhruba 23 tisíc lidí. To je přibližně stejně, jako je obyvatel v Českém Těšíně. Během této doby Skanska přijala roli průkopníka v řadě udržitelných řešení, jako je třeba systém hospodaření s recyklovanou vodou, se kterým stála u zrodu nové legislativy. Dnes tento systém šetří až čtvrtinu pitné vody na většině nových projektů společnosti a ukazuje se jako velmi efektivní, navíc s minimálními nároky na provoz.
Na českém trhu společnost Skanska odstartovala také světové prvenství, kdy zapojila stavební suť do cirkulární ekonomiky prostřednictvím tzv. Rebetongu. Tato inovativní technologie nahrazuje při výrobě betonu přírodní kamenivo stavební sutí a šetří tak zhruba 1 750 kg přírodního kameniva na každý m3 betonu. Dnes s touto inovativní betonovou směsí společnost staví již pátý projekt a zároveň zvyšuje jeho využitelnost jak pro základy, příčky, nosné konstrukce, tak pro design interiéru i exteriéru.
Společnost Skanska také jako jeden z prvních developerů v Praze nabídla byty v nízkoenergetickém a pasivním standardu a již od roku 2012 pravidelně na střechách svých projektů instaluje fototermické panely, které z celkové spotřeby zemního plynu pro předehřev teplé vody šetří v průměru až 60 %. Vedle toho se jako první v České republice zavázala k výstavbě udržitelného bydlení podle mezinárodní certifikace BREEAM, která garantuje nejen záruku kvality provedení, ale také ekologický přínos ve spojení s každoroční úsporou provozních nákladů.
Skanska Residential a NejBusiness.cz
5. září 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....