Společnost Tetra Pak ve spolupráci s českým výrobcem nápojů Linea Nivnice uvádí na český trh nápojové kartony s víčky, která zůstávají připevněná k obalu i po otevření. Česká republika je v pořadí pátou zemí (po Irsku, Pobaltí, Španělsku a Německu), kde se tato inovativní víčka zavádějí. Tetra Pak je zároveň na každém z těchto trhů první společností, která tento typ víček zavádí pro komerční účely.
Jedná se o významný milník dlouhodobého úsilí společnosti v oblasti recyklace a jako součást širšího programu otevírá evropským zákazníkům cestu s předstihem splnit směrnici o jednorázových plastech, která vstoupí v platnost v roce 2022.
„Jsme rádi, že můžeme našim zákazníkům nabídnout řešení obalů s pevně připojenými víčky, které jim pomáhají plnit jejich ambiciózní snahy v oblasti udržitelnosti. Na základě potřeb našich zákazníků a poznatků získaných ze spotřebitelských průzkumů realizovaných na různých trzích jsme naše nová pevně připojená víčka navrhli tak, aby zvýšily pohodlí spotřebitelů včetně jejich lehkého otevírání a opětovného uzavírání pro pozdější konzumaci
a díky pečlivě navrženým rozměrům i plynulé nalévání či pití,“ uvedla Julia Luscher, viceprezidentka pro marketing společnosti Tetra Pak.
„Naše společnost patří mezi největší výrobce ovocných šťáv, nápojů, ovocných vín, přesnídávek a sirupů v regionu. Kvalita produktů a udržitelnost podnikání jsou naší prioritou. Proto jsme se rozhodli implementovat u všech našich ovocných džusů, nektarů a nápojů nejnovější řešení nápojového kartonu s připojenými víčky od společnosti Tetra Pak. Je to o dva roky dříve, než vstoupí v platnost evropská směrnice týkající se nakládání s jednorázovými plasty, požadující připevnění víčka k obalu i po otevření. Nový uzávěr s připojeným víčkem tak podpoří efektivní sběr použitých nápojových kartonů a uzávěrů a jejich recyklaci již nyní,“ dodal za společnost Linea Ing. Petr Ambros, marketingový ředitel.
Pevně připojená víčka hrají důležitou roli v oblasti prevence odpadů, jelikož víčko zůstane po celou dobu připevněné k obalu. Toto řešení může také pomoci snížit uhlíkovou stopu nápojového kartonu v případě, že si producent potravin vybere jejich rostlinnou variantu, čímž se zvýší obsah obnovitelných surovin v obalu. Rostlinná varianta víčka je vyrobená z polymerů pocházejících z cukrové třtiny, získané zodpovědným způsobem. Kromě toho se většina portfolia pevně připojených víček společnosti Tetra Pak vyznačuje sníženým množstvím plastu. V závislosti na variantě uzávěru společnost dosáhla snížení obsahu plastu v rozmezí od 7 % do 15 %.
„Do konce roku 2022 plánujeme vybavit přibližně 300 balících linek v Evropě řešením pro pevně připojená víčka. S ohledem na rozsah potřebných změn, které je nutno provést v celém hodnotovém řetězci, se díky této včasné spolupráci posouvá potravinářský a nápojový průmysl vpřed a urychluje přechod na nízkouhlíkové oběhové hospodářství,“ dodal Marco Marchetti, viceprezident pro obalové materiály, prodej a distribuční řešení společnosti Tetra Pak.
Společnost Tetra Pak také významně investovala do zlepšení výrobních procesů. Nové vysoce kvalitní automatizované výrobní linky na produkci pevně připojených víček využívají technologii umělé inteligence ke zvýšení efektivity.
„Směřujeme k vytvoření nejudržitelnějšího obalu na nápoje a potraviny na světě – nápojového kartonu, který je zcela vyroben ze zodpovědně získaných obnovitelných nebo recyklovaných materiálů, je plně recyklovatelný a uhlíkově neutrální. Zvyšujeme investice do vývoje alternativních řešení napříč naším portfoliem obalů, jako jsou pevně připevněná víčka a jiné nápojové obalové systémy, abychom snížili množství odpadu a zároveň zvýšili podíl obnovitelných surovin v našich nápojových kartonech.“
„Celkově do vývoje a zavádění řešení pevně připojených víček investujeme přibližně 400 milionů eur, včetně loňské investice 100 milionů eur do našeho závodu v Châteaubriant ve Francii tak, abychom urychlili výrobu pevně připojených víček. Díky hladké spolupráci napříč několika projektovými odděleními očekáváme, že do konce roku prodáme více než 1,5 miliardy pevně připojených víček pro 40 různých druhů obalů,“ uzavírá Marco Marchetti.
Tetra Pak Česká republika s.r.o. a NejBusiness.cz
12. července 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....