Technologie Uberu zjednoduší zásobování ve válkou sužované Ukrajině

Technologie Uberu zjednoduší zásobování ve válkou sužované Ukrajině

Vývojáři společnosti Uber vytvořili v rámci spolupráce se Světovým potravinovým programem specializovanou verzi své platformy, jejímž cílem je zefektivnit dodávky tun nouzových zásob napříč celou Ukrajinou. Bojující města a rodiny uvězněné v těžko dostupných oblastech totiž čelí kritickému nedostatku zásob, ať už jde o potraviny, vodu či další životně nezbytné potřeby. Technologie Uberu se nyní již aktivně využívá v Dnipru, přičemž v plánu je rozšířit ji také do města Lvov, Vinnycja, Kyjev a Černovice.  

Poskytnout pomoc lidem v zastavěných oblastech je pro větší vozidla často velmi komplikované. Spolupráce Světového potravinového programu (SPP) organizace OSN se společností Uber tak umožní SPP snáze koordinovat i sledovat flotilu menších vozidel, která doručují humanitární pomoc v hustě obydlených oblastech Ukrajiny přímo z jednotlivých skladů.  

Pomocí nově vyvinuté platformy tak může SPP dostat své potraviny blíže k lidem, kteří pomoc nutně potřebují, odesílat dodávky v různě velkých vozidlech, sledovat každou jízdu až do místa určení a následně také potvrdit, že dodávky proběhly úspěšně a s ohledem na maximální bezpečnost všech zúčastněných.  

Díky spolupráci již SPP dodal potraviny ze svého skladu v Dnipru do dalších částí města, kde jsou nyní připraveny k distribuci. Dodávky probíhají také v dalších oblastech Ukrajiny, včetně měst Lvov, Vinnycja, Kyjev a Černovice. Průběh jednotlivých dodávek lze navíc prostřednictvím platformy sledovat v reálném čase.  

„SPP hraje zásadní roli při poskytování potravinové a peněžní pomoci těm, kteří jsou válkou na Ukrajině nejvíce zasaženi. Technologie společnosti Uber nám tak umožňuje na situaci snáz reagovat a zlepšovat způsob, jakým obsluhujeme jednotlivé ukrajinské komunity, které na nás v této době velmi spoléhají," říká Matthew Hollingworth, koordinátor SPP pro mimořádné situace na Ukrajině. „Zároveň nám síť společnosti Uber usnadňuje přístup k ukrajinským firmám a podnikatelům, čímž maximálně zefektivňuje naše operace a dovoluje nám využívat všech místních kapacit.“  

„Máme velikou radost, že můžeme v rámci spolupráce se Světovým potravinovým programem přispívat skrze bezplatný přístup ke speciálně upravené verzi naší platformy ke zefektivnění distribuce potravinové pomoci,“ komentuje spolupráci Dara Khosrowshahi, generální ředitel společnosti Uber. „Naše technologie umožňuje SPP plánovat, sledovat i řídit dodávky zásob za pomoci sítě osobních automobilů i malých dodávek, a to do distribučních míst po celé zemi, ve vzdálenosti až 100 km od jednotlivých skladů.“   

Tato spolupráce je tak vedle peněžního daru v hodnotě téměř 6 milionů korun dalším způsobem, kterým se společnost Uber snaží podpořit iniciativu Světového potravinového programu. „Děkujeme společnosti Uber, že nám pomáhá poskytovat Ukrajině nyní tolik zásadní humanitní podporu. Spolupráce se soukromým sektorem, jako je tato, má pro nás zásadní význam, jelikož nám umožňuje zavádět inovativní a na míru stavěná řešení a zvládnout tak i takto složité situace,“ říká Barron Segar, prezident a generální ředitel Světového potravinového programu USA.  

Do podpory Ukrajiny se společnost Uber zapojila v mnoha zemích světa. V Česku již před několika měsíci spustila speciální produkt „Uber pro Ukrajinu“, díky kterému může na pomoc přispět každý, kdo jejích služeb využije, a to přímo v aplikaci při objednávce jízdy. Produkt je dostupný celkem v 75 městech světa napříč 16 zeměmi. Kromě toho Uber poskytuje dopravu zdarma také zaměstnancům a dobrovolníkům neziskových organizací v řadě českých měst. Spolupráce se Světovým potravinovým programem tak pro společnost představuje další způsob, jak svou technologii využít k podpoře těch, kteří se vlivem války ocitli v těžké životní situaci.  

Světový potravinový program své operace na území Ukrajiny v posledních měsících velmi rychle rozšířil. Do konce června tak bude v zemi poskytovat potraviny i peněžní pomoc více než třem milionům lidí měsíčně.

Zdroj informací

Uber a NejBusiness.cz

Datum

10. června 2022

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

2. března 2024

AČCKA: Cestující autem tvoří 13 % rezervací u CK/CA

Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 1.2398 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál