Veletrhy pomaturitního a celoživotního vzdělávání byly vždy místem, kde se mohou školy prezentovat a studenti získat všechny potřebné informace k budoucímu studiu. Jak to ale zrealizovat v době, která přináší omezení a osobní setkávání není možné? „Svěřili jsme to chatbotovi,“ říká Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí v reklamní agentuře Contexto.
Jedna z největších univerzit v Česku vznesla požadavek na sestavení chatbota na míru, který nahradí v online prostředí veletrh Gaudeamus. Cílem bylo oslovit nové potenciální studenty a představit jim možnosti studia.
„Zadání klienta bylo jasné. Potřeboval oslovit nové potenciální studenty pro školní rok 2021/2022. Vlivem pandemie koronaviru nebylo možné zrealizovat veletrh vzdělávání fyzicky, proto se klient rozhodl přenést ho do online prostředí. A tak vznikl náš chatbot Mbot,“ přibližuje Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí v reklamní agentuře Contexto.
Online průvodce univerzitou, který zájemcům představí možnosti studia. Kromě toho je provede kampusem, prozradí, jaké jsou možnosti ubytování, stravování, jak lze trávit volný čas a další důležité informace. Naším cílem bylo zaujmout potenciální studenty a zavést s nimi komunikaci, která bude interaktivní, bude je bavit a bude rozložena do více dní. „Díky tomu jsme mohli do Mbota implementovat informace, které obsáhly 94 stránek A4,“ uvádí Šašková.
Základní komunikace byla rozdělena do 5 dní, kdy se vždy ve stejný čas Mbot ohlásil (napsal do osobní messenger schránky zprávu) a přišel s novým tématem, které chtěl se zájemcem o studium probrat. „Abychom studenty ještě více motivovali a zapojili je aktivně do komunikace, každý den měl pro ně Mbot připravený vědomostní kvíz (týkající se univerzity a města, ve kterém se nachází). Kromě kvízu se mohli zúčastnit i soutěže, vyzkoušet si přijímací testy na jednotlivé fakulty nebo si rovnou podat přihlášku. To vše prostřednictvím chatbota,“ přibližuje manažerka sociálních sítí v reklamní agentuře Contexto.
Šestý den se Mbot spojil s potenciálním zájemcem ještě jednou a chtěl znát jeho zpětnou vazbu na informace, které mu během uplynulých 5 dní předal, zda byly dostatečné nebo mu něco scházelo. Mbot byl nasazen na FB profilu univerzity. Zde s ním mohl začít konverzaci jakýkoliv návštěvník profilu. Mimo to byl součástí placené kampaně na sociálních sítích, která byla cílena na potenciální nové studenty.
Práce Mbota probíhala po dobu 10 týdnů. Za toto období se s ním do komunikace pustilo cca 2 000 zájemců. Získal kontakty, se kterými může univerzita dále pracovat, třeba v rámci newsletteru. Oslovil nové potenciální studenty a podpořil obecné povědomí o univerzitě. Podrobně zájemcům představil možnosti, jaké univerzita nabízí, a proč je tou nejlepší volbou. Získal od zájemců o studium zpětnou vazbu na informace, které univerzita poskytuje.
Nemusíte být podle Šaškové z Contexta zrovna vzdělávací instituce, přesto by vás využití chatbotů mělo zajímat. Doba se mění a vlivem situace se u nás (i ve světě) vše přesouvá více do online prostředí. Pokud tedy potřebujete oslovit nové potenciální zákazníky, představit jim vaši nabídku, získat kontakty nebo jen podpořit brand, chatbot je ideální parťák, který vám s tím pomůže.
Jeho nastavení, tonalita, možnosti, rozsah a obsah je zcela na zadavateli a na jeho potřebách. Každý chatbot je stavěn na míru a je jedinečný. V tom je jeho síla. A hlavně, dnes už to není otázka statisíců, ale vejdete se i do menšího budgetu. Ve finále vás tedy toto řešení vyjde levněji než si pronajímat stánek, platit jeho obsluhu, tisknout reklamní materiály, vysílat obchodní zástupce po celé zemi nebo platit zaměstnance na zákaznické lince.
Chatbot je jednorázová investice, která vám bude sloužit, dokud vás Facebook nerozdělí a dokáže vám zajistit skvělý výkon a výsledky. „A navíc pro vás pracuje 24 hodin denně, nepotřebuje dovolenou, volno kvůli dětem nebo lékaři, je stále milý, v dobré náladě a nikdy vám nebude odmlouvat. Pokud tedy přemýšlíte nad tím, jak více podpořit vaši značku a optimalizovat náklady, spojené s opakujícími se administrativními úkony, zapojte umělou inteligenci! Nebudete litovat,“ vyjmenovává pozitiva Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí v reklamní agentuře Contexto.
Contexto Consulting s.r.o. a NejBusiness.cz
21. května 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....