Mohou online chatboti "nahradit" off-line veletrh jako třeba Gaudeamus?

Mohou online chatboti

Veletrhy pomaturitního a celoživotního vzdělávání byly vždy místem, kde se mohou školy prezentovat a studenti získat všechny potřebné informace k budoucímu studiu. Jak to ale zrealizovat v době, která přináší omezení a osobní setkávání není možné? „Svěřili jsme to chatbotovi,“ říká Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí v reklamní agentuře Contexto.

Jedna z největších univerzit v Česku vznesla požadavek na sestavení chatbota na míru, který nahradí v online prostředí veletrh Gaudeamus. Cílem bylo oslovit nové potenciální studenty a představit jim možnosti studia.

„Zadání klienta bylo jasné. Potřeboval oslovit nové potenciální studenty pro školní rok 2021/2022. Vlivem pandemie koronaviru nebylo možné zrealizovat veletrh vzdělávání fyzicky, proto se klient rozhodl přenést ho do online prostředí. A tak vznikl náš chatbot Mbot,“ přibližuje Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí v reklamní agentuře Contexto.

Co je Mbot?

Online průvodce univerzitou, který zájemcům představí možnosti studia. Kromě toho je provede kampusem, prozradí, jaké jsou možnosti ubytování, stravování, jak lze trávit volný čas a další důležité informace. Naším cílem bylo zaujmout potenciální studenty a zavést s nimi komunikaci, která bude interaktivní, bude je bavit a bude rozložena do více dní. „Díky tomu jsme mohli do Mbota implementovat informace, které obsáhly 94 stránek A4,“ uvádí Šašková.

Každý den nové téma a interakce

Základní komunikace byla rozdělena do 5 dní, kdy se vždy ve stejný čas Mbot ohlásil (napsal do osobní messenger schránky zprávu) a přišel s novým tématem, které chtěl se zájemcem o studium probrat. „Abychom studenty ještě více motivovali a zapojili je aktivně do komunikace, každý den měl pro ně Mbot připravený vědomostní kvíz (týkající se univerzity a města, ve kterém se nachází). Kromě kvízu se mohli zúčastnit i soutěže, vyzkoušet si přijímací testy na jednotlivé fakulty nebo si rovnou podat přihlášku. To vše prostřednictvím chatbota,“ přibližuje manažerka sociálních sítí v reklamní agentuře Contexto.

Oslovení potencionálních uchazečů

Šestý den se Mbot spojil s potenciálním zájemcem ještě jednou a chtěl znát jeho zpětnou vazbu na informace, které mu během uplynulých 5 dní předal, zda byly dostatečné nebo mu něco scházelo. Mbot byl nasazen na FB profilu univerzity. Zde s ním mohl začít konverzaci jakýkoliv návštěvník profilu. Mimo to byl součástí placené kampaně na sociálních sítích, která byla cílena na potenciální nové studenty.

Co Mbot dokázal?

Práce Mbota probíhala po dobu 10 týdnů. Za toto období se s ním do komunikace pustilo cca 2 000 zájemců. Získal kontakty, se kterými může univerzita dále pracovat, třeba v rámci newsletteru. Oslovil nové potenciální studenty a podpořil obecné povědomí o univerzitě. Podrobně zájemcům představil možnosti, jaké univerzita nabízí, a proč je tou nejlepší volbou. Získal od zájemců o studium zpětnou vazbu na informace, které univerzita poskytuje.

Proč může být chatbot vhodný i pro vás?

Nemusíte být podle Šaškové z Contexta zrovna vzdělávací instituce, přesto by vás využití chatbotů mělo zajímat. Doba se mění a vlivem situace se u nás (i ve světě) vše přesouvá více do online prostředí. Pokud tedy potřebujete oslovit nové potenciální zákazníky, představit jim vaši nabídku, získat kontakty nebo jen podpořit brand, chatbot je ideální parťák, který vám s tím pomůže.

Efektivní chatbot musí být přesně na míru klienta

Jeho nastavení, tonalita, možnosti, rozsah a obsah je zcela na zadavateli a na jeho potřebách. Každý chatbot je stavěn na míru a je jedinečný. V tom je jeho síla. A hlavně, dnes už to není otázka statisíců, ale vejdete se i do menšího budgetu. Ve finále vás tedy toto řešení vyjde levněji než si pronajímat stánek, platit jeho obsluhu, tisknout reklamní materiály, vysílat obchodní zástupce po celé zemi nebo platit zaměstnance na zákaznické lince.

Chatbot je jednorázová investice, která vám bude sloužit, dokud vás Facebook nerozdělí a dokáže vám zajistit skvělý výkon a výsledky. „A navíc pro vás pracuje 24 hodin denně, nepotřebuje dovolenou, volno kvůli dětem nebo lékaři, je stále milý, v dobré náladě a nikdy vám nebude odmlouvat. Pokud tedy přemýšlíte nad tím, jak více podpořit vaši značku a optimalizovat náklady, spojené s opakujícími se administrativními úkony, zapojte umělou inteligenci! Nebudete litovat,“ vyjmenovává pozitiva Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí v reklamní agentuře Contexto.

Zdroj informací

Contexto Consulting s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

21. května 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 1.5719 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál