Síť parfumerií Douglas CZ&SK čítající tři desítky prodejen a dva e-shopy meziročně zvýšila tržby o 20 %. Již podruhé za sebou tak překonala miliardový obrat. Důležitou roli v tom sehrál počet objednávek obou e-shopů, jež meziročně vzrostl na dvojnásobek. I přes sílící zájem o virtuální nakupování byly ale stále téměř tři čtvrtiny obratu tvořeny prodeji z kamenných obchodů.
Vliv protiepidemických opatření na československém trhu v uplynulém roce pocítila Parfumerie Douglas především na prudce rostoucím e-commerce. „Meziročně se nám objem objednávek na obou e-shopech, o které se z Prahy staráme, vyšplhal na dvojnásobek. Celkem jsme pro český i slovenský trh odbavili čtvrt milionu objednávek. Přičemž slovenská e-commerce byla výrazně dynamičtější. Oproti roku 2020 jsme tam dokonce na trojnásobku, což přisuzujeme sérii dlouhých lockdownů,“ vysvětluje Denis Wanča, E-Commerce Director Parfumerií Douglas CZ&SK.
Na strmý růst objednávek z pandemických let společnost zareagovala posílením e-commerce týmu. Dále rozšířila plochu centrálního skladu ve středočeském Stochově na pětinásobek. Firma si ale nemůže stěžovat ani na zásadní změnu spotřebitelského chování. „Obrovské díky patří zákazníkům našich kamenných prodejen, kteří jsou velice loajální. I přes několikaměsíční lockdowny na obou trzích se do obchodů fyzicky vrátili a návštěvnost jsme měli srovnatelnou s rokem 2020. Meziročně se dokonce průměrná hodnota nákupního košíku fyzických prodejů zvedla o 7 %. V posledním čtvrtletí 2021 pak byly tržby už na stejné úrovni jako v roce 2019,“ říká Michal Kocman, Managing Director Parfumerií Douglas CZ&SK.
Do České republiky vstoupila parfumerie Douglas v roce 2004 a od začátku se orientovala především na budování robustní sítě kamenných obchodů, kterých je dnes v Čechách a na Moravě 20. On-line obchod s českou doménou byl spuštěn v roce 2018. Úspěšnou expanzi na slovenský trh společnost uskutečnila v roce 2017, dnes je na území Slovenské republiky již 10 kamenných prodejen a od roku 2020 i slovenská verze e-shopu. Napříč celou Evropou má síť parfumerií Douglas více než 2000 parfumerií a v tomto roce plánuje značné investice do on-line prodeje na všech trzích.
Parfumerie DOUGLAS, s.r.o. a NejBusiness.cz
14. února 2022
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...