Top 30 online exportérů: Jak se e-shopům daří a jaké mají plány?

Top 30 online exportérů: Jak se e-shopům daří a jaké mají plány?

Dynamický růst, rekordní výsledky i pandemie. E-commerce segment zažil další úspěšný rok. S koncem roku 2021 zveřejnila digitální agentura Growww Digital žebříček top 30 e-shopů na českém, slovenském a maďarském trhu, kteří jsou významnými hráči v oblasti elektronického obchodování. O jaké zkušenosti se mohou podělit a co stojí za jejich úspěchem? Seznam mapuje 30 online exportérů, kteří bodují ve vlastní zemi, ale i v zahraničí.

„Pokud v něco věříme, tak v to, že export se znovu a znovu ukazuje jako nejrychlejší způsob růstu podnikání. A bez společností, které uvádíme, se export e-commerce neobejde. Jsou to právě ony, které v regionu střední a východní Evropy vynikají a dláždí cestu ostatním. Těchto 30 top exportérů vykazuje průměrný meziroční růst +51%, což je 1,5 - 2 násobek růstu v tomto regionu,“ říká László Szabó, spoluzakladatel a ředitel rozvoje digitální agentury Growww Digital, která spolupracuje s předními e-shopy na trzích střední a východní Evropy.

Zajímavostí seznamu je, že se v něm objevují dvě firmy, tzv. “jednorožci”, jejichž hodnota je přes bilion eur. Jde o českou skupinu Rohlik Group a Berlin Brands Group ze Slovenska. Právě společnosti Rohlik.cz vzrostly tržby v roce 2020 meziročně o 100 procent na více než 300 milionů eur. Působí v šesti zemích a s každou další zemí zdokonaluje strategii vstupu na nový trh. Z hlediska digitálního marketingu jde o strategii brandingu a komunikace, konkrétně kombinace autenticity, trendovosti a konzistence.

Většina top exportérů se pohybuje v tržbách mezi 10 - 100 miliony eur. Obvykle jde o lídry ve své kategorii jako například Kytary.cz (hudebniny), Pilulka.cz (farmacie) nebo Alensa.cz (optika), kteří si včas uvědomili, že export je cestou k rychlejšímu růstu. Dominují již na domácím trhu a jsou na dobré cestě k tomu, aby dominovali i v regionu.

“Čeští internetoví obchodníci mají před sebou vyšlapanou cestu. Na seznamu jsou nadměrně zastoupeni právě čeští hráči. Důvodem je, že český e-commerce trh je velmi kompetitivní, poměrně velký a kombinací těchto atributů vznikají efektivní firmy se škálovatelným byznysem,” vysvětluje László Szabó.

Z uvedené třicítky zaznamenala nejvyšší čísla tržeb Alza s ročními tržbami téměř 1,5 miliardy eur. Jejich exportní strategie stojí na dlouholetém působení Alzy v Česku, kde je lídrem trhu. “V Growww Digital vidíme Alzu jako "Amazon střední a východní Evropy" - kombinuje přístup zaměřený na zákazníka s vysokou úrovní obchodní inteligence a marketingu,“ uvádí Szabó.

Meziroční růst 26 procent a tržby více než 817 milionů eur zaznamenala v roce 2020 skupina Mall, která rychle expanduje do dalších segmentů a zemí. „Spojením se společností Allegro bude Mall Group schopna vytvořit jednu z nejsilnějších e-commerce platforem ve střední a východní Evropě,“ upřesňuje László Szabó.

Mezi top exportéry se zařadila také společnost Notino, která působí ve 28 zemích, což je nejvyšší počet zemí z uvedených 30 exportérů. V roce 2020 dosáhla obratu až 563 milionů eur a 53% meziročního růstu. Notino se, ze slibného brněnského startupu, stalo klíčovým hráčem na českém trhu – má 14% podíl na trhu a 12 milionů objednávek ročně. Jejich brněnská prodejna je největší prodejnou parfémů a kosmetiky v Česku. „Pokud jde o expanzi, je třeba vyzdvihnout jejich přístup k pronikání na internet. Od počátku masivně investovali do rozpoznatelnosti značky (kampaně na YouTube atd.),“ popisuje László Szabó.

V seznamu e-shopů nechybí ani Dedoles, která zaznamenala nejrychlejší meziroční růst ze všech - o 244 procent. Za ní je slovenská firma Inspio s meziročním růstem o 239 procent. Další zajímavý úspěch se jmenuje Donoci. Tento e-shop se svítidly obsluhuje zákazníky ve 24 zemích. Jen za poslední rok společnost vzrostla o 93 procenta. Za rok 2021 odhadují své tržby až na 69 milionů eur.

“Měli jsme příležitost dopomoci k úspěchu až třetině firem z uvedených online exportérů. Podílíme se nebo jsme v minulosti byli u expanze firem jako Donoci, Rohlik.cz, Kytary.cz nebo BBG (Berlin Brands Group). Věříme, že uvedená třicítka e-shopů bude skvělým příkladem a inspirací pro celý e-commerce trh,“ uzavírá Szabó.

Zdroj informací

Growww Digital a NejBusiness.cz

Datum

24. ledna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.4579 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál