Top 30 online exportérů: Jak se e-shopům daří a jaké mají plány?

Top 30 online exportérů: Jak se e-shopům daří a jaké mají plány?

Dynamický růst, rekordní výsledky i pandemie. E-commerce segment zažil další úspěšný rok. S koncem roku 2021 zveřejnila digitální agentura Growww Digital žebříček top 30 e-shopů na českém, slovenském a maďarském trhu, kteří jsou významnými hráči v oblasti elektronického obchodování. O jaké zkušenosti se mohou podělit a co stojí za jejich úspěchem? Seznam mapuje 30 online exportérů, kteří bodují ve vlastní zemi, ale i v zahraničí.

„Pokud v něco věříme, tak v to, že export se znovu a znovu ukazuje jako nejrychlejší způsob růstu podnikání. A bez společností, které uvádíme, se export e-commerce neobejde. Jsou to právě ony, které v regionu střední a východní Evropy vynikají a dláždí cestu ostatním. Těchto 30 top exportérů vykazuje průměrný meziroční růst +51%, což je 1,5 - 2 násobek růstu v tomto regionu,“ říká László Szabó, spoluzakladatel a ředitel rozvoje digitální agentury Growww Digital, která spolupracuje s předními e-shopy na trzích střední a východní Evropy.

Zajímavostí seznamu je, že se v něm objevují dvě firmy, tzv. “jednorožci”, jejichž hodnota je přes bilion eur. Jde o českou skupinu Rohlik Group a Berlin Brands Group ze Slovenska. Právě společnosti Rohlik.cz vzrostly tržby v roce 2020 meziročně o 100 procent na více než 300 milionů eur. Působí v šesti zemích a s každou další zemí zdokonaluje strategii vstupu na nový trh. Z hlediska digitálního marketingu jde o strategii brandingu a komunikace, konkrétně kombinace autenticity, trendovosti a konzistence.

Většina top exportérů se pohybuje v tržbách mezi 10 - 100 miliony eur. Obvykle jde o lídry ve své kategorii jako například Kytary.cz (hudebniny), Pilulka.cz (farmacie) nebo Alensa.cz (optika), kteří si včas uvědomili, že export je cestou k rychlejšímu růstu. Dominují již na domácím trhu a jsou na dobré cestě k tomu, aby dominovali i v regionu.

“Čeští internetoví obchodníci mají před sebou vyšlapanou cestu. Na seznamu jsou nadměrně zastoupeni právě čeští hráči. Důvodem je, že český e-commerce trh je velmi kompetitivní, poměrně velký a kombinací těchto atributů vznikají efektivní firmy se škálovatelným byznysem,” vysvětluje László Szabó.

Z uvedené třicítky zaznamenala nejvyšší čísla tržeb Alza s ročními tržbami téměř 1,5 miliardy eur. Jejich exportní strategie stojí na dlouholetém působení Alzy v Česku, kde je lídrem trhu. “V Growww Digital vidíme Alzu jako "Amazon střední a východní Evropy" - kombinuje přístup zaměřený na zákazníka s vysokou úrovní obchodní inteligence a marketingu,“ uvádí Szabó.

Meziroční růst 26 procent a tržby více než 817 milionů eur zaznamenala v roce 2020 skupina Mall, která rychle expanduje do dalších segmentů a zemí. „Spojením se společností Allegro bude Mall Group schopna vytvořit jednu z nejsilnějších e-commerce platforem ve střední a východní Evropě,“ upřesňuje László Szabó.

Mezi top exportéry se zařadila také společnost Notino, která působí ve 28 zemích, což je nejvyšší počet zemí z uvedených 30 exportérů. V roce 2020 dosáhla obratu až 563 milionů eur a 53% meziročního růstu. Notino se, ze slibného brněnského startupu, stalo klíčovým hráčem na českém trhu – má 14% podíl na trhu a 12 milionů objednávek ročně. Jejich brněnská prodejna je největší prodejnou parfémů a kosmetiky v Česku. „Pokud jde o expanzi, je třeba vyzdvihnout jejich přístup k pronikání na internet. Od počátku masivně investovali do rozpoznatelnosti značky (kampaně na YouTube atd.),“ popisuje László Szabó.

V seznamu e-shopů nechybí ani Dedoles, která zaznamenala nejrychlejší meziroční růst ze všech - o 244 procent. Za ní je slovenská firma Inspio s meziročním růstem o 239 procent. Další zajímavý úspěch se jmenuje Donoci. Tento e-shop se svítidly obsluhuje zákazníky ve 24 zemích. Jen za poslední rok společnost vzrostla o 93 procenta. Za rok 2021 odhadují své tržby až na 69 milionů eur.

“Měli jsme příležitost dopomoci k úspěchu až třetině firem z uvedených online exportérů. Podílíme se nebo jsme v minulosti byli u expanze firem jako Donoci, Rohlik.cz, Kytary.cz nebo BBG (Berlin Brands Group). Věříme, že uvedená třicítka e-shopů bude skvělým příkladem a inspirací pro celý e-commerce trh,“ uzavírá Szabó.

Zdroj informací

Growww Digital a NejBusiness.cz

Datum

24. ledna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

E-shop NejBusiness.cz

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

Reklama

Page generated in 1.7163 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál