Top 30 online exportérů: Jak se e-shopům daří a jaké mají plány?

Top 30 online exportérů: Jak se e-shopům daří a jaké mají plány?

Dynamický růst, rekordní výsledky i pandemie. E-commerce segment zažil další úspěšný rok. S koncem roku 2021 zveřejnila digitální agentura Growww Digital žebříček top 30 e-shopů na českém, slovenském a maďarském trhu, kteří jsou významnými hráči v oblasti elektronického obchodování. O jaké zkušenosti se mohou podělit a co stojí za jejich úspěchem? Seznam mapuje 30 online exportérů, kteří bodují ve vlastní zemi, ale i v zahraničí.

„Pokud v něco věříme, tak v to, že export se znovu a znovu ukazuje jako nejrychlejší způsob růstu podnikání. A bez společností, které uvádíme, se export e-commerce neobejde. Jsou to právě ony, které v regionu střední a východní Evropy vynikají a dláždí cestu ostatním. Těchto 30 top exportérů vykazuje průměrný meziroční růst +51%, což je 1,5 - 2 násobek růstu v tomto regionu,“ říká László Szabó, spoluzakladatel a ředitel rozvoje digitální agentury Growww Digital, která spolupracuje s předními e-shopy na trzích střední a východní Evropy.

Zajímavostí seznamu je, že se v něm objevují dvě firmy, tzv. “jednorožci”, jejichž hodnota je přes bilion eur. Jde o českou skupinu Rohlik Group a Berlin Brands Group ze Slovenska. Právě společnosti Rohlik.cz vzrostly tržby v roce 2020 meziročně o 100 procent na více než 300 milionů eur. Působí v šesti zemích a s každou další zemí zdokonaluje strategii vstupu na nový trh. Z hlediska digitálního marketingu jde o strategii brandingu a komunikace, konkrétně kombinace autenticity, trendovosti a konzistence.

Většina top exportérů se pohybuje v tržbách mezi 10 - 100 miliony eur. Obvykle jde o lídry ve své kategorii jako například Kytary.cz (hudebniny), Pilulka.cz (farmacie) nebo Alensa.cz (optika), kteří si včas uvědomili, že export je cestou k rychlejšímu růstu. Dominují již na domácím trhu a jsou na dobré cestě k tomu, aby dominovali i v regionu.

“Čeští internetoví obchodníci mají před sebou vyšlapanou cestu. Na seznamu jsou nadměrně zastoupeni právě čeští hráči. Důvodem je, že český e-commerce trh je velmi kompetitivní, poměrně velký a kombinací těchto atributů vznikají efektivní firmy se škálovatelným byznysem,” vysvětluje László Szabó.

Z uvedené třicítky zaznamenala nejvyšší čísla tržeb Alza s ročními tržbami téměř 1,5 miliardy eur. Jejich exportní strategie stojí na dlouholetém působení Alzy v Česku, kde je lídrem trhu. “V Growww Digital vidíme Alzu jako "Amazon střední a východní Evropy" - kombinuje přístup zaměřený na zákazníka s vysokou úrovní obchodní inteligence a marketingu,“ uvádí Szabó.

Meziroční růst 26 procent a tržby více než 817 milionů eur zaznamenala v roce 2020 skupina Mall, která rychle expanduje do dalších segmentů a zemí. „Spojením se společností Allegro bude Mall Group schopna vytvořit jednu z nejsilnějších e-commerce platforem ve střední a východní Evropě,“ upřesňuje László Szabó.

Mezi top exportéry se zařadila také společnost Notino, která působí ve 28 zemích, což je nejvyšší počet zemí z uvedených 30 exportérů. V roce 2020 dosáhla obratu až 563 milionů eur a 53% meziročního růstu. Notino se, ze slibného brněnského startupu, stalo klíčovým hráčem na českém trhu – má 14% podíl na trhu a 12 milionů objednávek ročně. Jejich brněnská prodejna je největší prodejnou parfémů a kosmetiky v Česku. „Pokud jde o expanzi, je třeba vyzdvihnout jejich přístup k pronikání na internet. Od počátku masivně investovali do rozpoznatelnosti značky (kampaně na YouTube atd.),“ popisuje László Szabó.

V seznamu e-shopů nechybí ani Dedoles, která zaznamenala nejrychlejší meziroční růst ze všech - o 244 procent. Za ní je slovenská firma Inspio s meziročním růstem o 239 procent. Další zajímavý úspěch se jmenuje Donoci. Tento e-shop se svítidly obsluhuje zákazníky ve 24 zemích. Jen za poslední rok společnost vzrostla o 93 procenta. Za rok 2021 odhadují své tržby až na 69 milionů eur.

“Měli jsme příležitost dopomoci k úspěchu až třetině firem z uvedených online exportérů. Podílíme se nebo jsme v minulosti byli u expanze firem jako Donoci, Rohlik.cz, Kytary.cz nebo BBG (Berlin Brands Group). Věříme, že uvedená třicítka e-shopů bude skvělým příkladem a inspirací pro celý e-commerce trh,“ uzavírá Szabó.

Zdroj informací

Growww Digital a NejBusiness.cz

Datum

24. ledna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

E-shop NejBusiness.cz

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 2.5785 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál