Emco přichází na trh s vlastní rostlinnou značkou Pan Hrášek

Emco přichází na trh s vlastní rostlinnou značkou Pan Hrášek

Emco už nevyrábí jen cereálie. Rostlinné kategorie výrobků rostou dvojnásobně, a tak firma nově vstupuje do kategorie rostlinných alternativ. Kromě müsli, ovesných kaší či sušenek tak nově nabízí i rostlinná masa či sýry pod vlastní značkou Pan Hrášek.

V loňském roce zaznamenalo Emco rekordní zájem o své výrobky na domácím trhu i ve světe a obrat dosáhl 1,5 miliardy Kč. Firma je českou jedničkou v mysli, ovesných kaších či mrazem sušeném ovoci a svoje výrobky exportuje do 53 zemí světa. Kvůli růstu objemu výroby investuje firma v loňském a letošním roce 150 mil. Kč do automatizace, nových technologií a rozšíření svého výrobního závodu.

Emco se dlouhodobě snaží inovovat a přicházet s nutričně zajímavými produkty. Nyní přichází s novými rostlinnými kategoriemi výrobků. „Příklon k rostlinné stravě není krátkodobý trend, ale jde o postupnou změnu stravování společnosti, která se nebude týkat jen veganů či vegetariánů,“ říká Martin Jahoda, který před dvěma lety firmu převzal od svého otce a nyní jí vede.

„Z vlastní zkušenosti vím, že je přínosné zvyšovat podíl rostlinné stravy. Důvody mohou být individuální – nutriční, zdravotní, ekologické či etické, ale dá se očekávat, že společnost se bude jako celek navracet od živočišné stravy zpět k té rostlinné,“ říká Martin Jahoda. Podle výzkumu agentury Ipsos je nyní 28 % Čechů připraveno konzumovat více rostlinných produktů na úkor živočišných.

Masové alternativy Pan Hrášek jsou k dostání v podobě burgeru a nudliček, které jsou na hrachovém základě, bez sóji a bohaté na bílkoviny. Sýrové alternativy goudy a čedaru jsou také s hrachovou bílkovinou a bez laktózy. Rostlinné kategorie zaznamenávají dvojciferný růst prodejů i díky příklonu spotřebitelů ke zdravému životnímu stylu vlivem pandemie, a tak i Emco do budoucna počítá s rozšiřováním jejich nabídky.

Na vývoji výrobků Pana Hráška se podíleli i zástupci organizace ProVeg: „Emco s námi poctivě ladilo jejich receptury. Z výsledku jsme nadšeni a doufáme, že nadšeni budou i spotřebitelé,“ říká Martin Ranninger, ředitel ProVeg Česko.

S rostlinnými výrobky má Emco mnohaleté zkušenosti. V roli distributora na českém trhu dlouho budovalo značku rostlinných nápojů Alpro, kterou nyní vlastní firma Danone. Po 30 letech výroby a prodeje rostlinných cereálních výrobků Emco tak nyní začíná s prodejem rostlinného masa a sýrů pod značkou Pan Hrášek.

Historie české rodinné společnosti Emco sahá do roku 1990, kdy její zakladatel Zdenek Jahoda začal s dovozem prvních snídaňových cereálií do České republiky. Největším zahraničním trhem se v loňském roce stalo Japonsko, kam Emco vyváží zejména křupavé mysli vyráběné z českého ovsa zpracovávaného ve vlastním ovesném mlýně.

Zdroj informací

Emco spol. s r. o. a NejBusiness.cz

Datum

17. ledna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 1.1937 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál