Emco přichází na trh s vlastní rostlinnou značkou Pan Hrášek

Emco přichází na trh s vlastní rostlinnou značkou Pan Hrášek

Emco už nevyrábí jen cereálie. Rostlinné kategorie výrobků rostou dvojnásobně, a tak firma nově vstupuje do kategorie rostlinných alternativ. Kromě müsli, ovesných kaší či sušenek tak nově nabízí i rostlinná masa či sýry pod vlastní značkou Pan Hrášek.

V loňském roce zaznamenalo Emco rekordní zájem o své výrobky na domácím trhu i ve světe a obrat dosáhl 1,5 miliardy Kč. Firma je českou jedničkou v mysli, ovesných kaších či mrazem sušeném ovoci a svoje výrobky exportuje do 53 zemí světa. Kvůli růstu objemu výroby investuje firma v loňském a letošním roce 150 mil. Kč do automatizace, nových technologií a rozšíření svého výrobního závodu.

Emco se dlouhodobě snaží inovovat a přicházet s nutričně zajímavými produkty. Nyní přichází s novými rostlinnými kategoriemi výrobků. „Příklon k rostlinné stravě není krátkodobý trend, ale jde o postupnou změnu stravování společnosti, která se nebude týkat jen veganů či vegetariánů,“ říká Martin Jahoda, který před dvěma lety firmu převzal od svého otce a nyní jí vede.

„Z vlastní zkušenosti vím, že je přínosné zvyšovat podíl rostlinné stravy. Důvody mohou být individuální – nutriční, zdravotní, ekologické či etické, ale dá se očekávat, že společnost se bude jako celek navracet od živočišné stravy zpět k té rostlinné,“ říká Martin Jahoda. Podle výzkumu agentury Ipsos je nyní 28 % Čechů připraveno konzumovat více rostlinných produktů na úkor živočišných.

Masové alternativy Pan Hrášek jsou k dostání v podobě burgeru a nudliček, které jsou na hrachovém základě, bez sóji a bohaté na bílkoviny. Sýrové alternativy goudy a čedaru jsou také s hrachovou bílkovinou a bez laktózy. Rostlinné kategorie zaznamenávají dvojciferný růst prodejů i díky příklonu spotřebitelů ke zdravému životnímu stylu vlivem pandemie, a tak i Emco do budoucna počítá s rozšiřováním jejich nabídky.

Na vývoji výrobků Pana Hráška se podíleli i zástupci organizace ProVeg: „Emco s námi poctivě ladilo jejich receptury. Z výsledku jsme nadšeni a doufáme, že nadšeni budou i spotřebitelé,“ říká Martin Ranninger, ředitel ProVeg Česko.

S rostlinnými výrobky má Emco mnohaleté zkušenosti. V roli distributora na českém trhu dlouho budovalo značku rostlinných nápojů Alpro, kterou nyní vlastní firma Danone. Po 30 letech výroby a prodeje rostlinných cereálních výrobků Emco tak nyní začíná s prodejem rostlinného masa a sýrů pod značkou Pan Hrášek.

Historie české rodinné společnosti Emco sahá do roku 1990, kdy její zakladatel Zdenek Jahoda začal s dovozem prvních snídaňových cereálií do České republiky. Největším zahraničním trhem se v loňském roce stalo Japonsko, kam Emco vyváží zejména křupavé mysli vyráběné z českého ovsa zpracovávaného ve vlastním ovesném mlýně.

Zdroj informací

Emco spol. s r. o. a NejBusiness.cz

Datum

17. ledna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 1.9044 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál