Black Friday každoročně trhá rekordy nákupů na internetu

Black Friday každoročně trhá rekordy nákupů na internetu

Nákupní horečka na konci roku znamená pro e-shopy vytoužený růst tržeb. Může za to nejen vrcholící Black Friday, ale také předvánoční čas. V tom plánuje každý třetí Čech nakoupit dárky výhradně na internetu. Další polovina je pak chce shánět jak v kamenných prodejnách, tak online. Z internetových nákupů momentálně těží i e-mailingové služby, které v posledním čtvrtletí zaznamenaly u některých klientů nárůst tržeb z e-mailingu až o stovky procent.

Například e-shop s módou Different registroval ve 4. čtvrtletí roku 2020 nárůst z e-mailingu o 300 %. Podobně je na tom i prodejce hraček Agátin svět, kterému loni za stejné období vzrostly oproti zbytku roku tržby z tohoto kanálu o 120 %. Některé internetové obchody však díky e-mailingu pociťují zvýšené prodeje celoročně. Příkladem může být e-shop se zdravou výživou Grizly, kterému se mezi lety 2019 a 2020 podařilo navýšit výnosy z e-mailingu téměř o polovinu.

Protože obchody potřebují být v hlavní sezóně vidět, investují čím dál větší částky do moderních způsobů reklamy. Zatímco však některé marketingové kanály s větší poptávkou před Vánocemi zdražují, cena e-mailingu zůstává stejná. „O pozornost a reklamní plochu bojuje spousta subjektů, cena reklamy na Facebooku nebo PPC reklama tak ke konci roku výrazně stoupá. To se ale netýká e-mailingu, jehož cena se i přes zvýšený zájem nemění,” komentuje situaci na trhu Jakub Stupka, zakladatel a COO společnosti Ecomail.cz.

Pro spoustu internetových obchodů může být e-mailing dokonce důležitější než jiné prodejní kanály. Například značka Different získává díky pravidelným rozesílkám e-mailů až 18 % z celkového obratu. Ještě lépe je na tom e-shop Pepe Jeans, v níž e-mailing představuje jednu třetinu obratu.

Přestože se většina rozeslaných zpráv týká především prodejních nabídek, Lukáš Benzl, CEO a spoluzakladatel startupu Mailhunt, poukazuje na e-mailing rovněž jako na skvělý nástroj pro retenci a budování vztahu se zákazníky. „Mezi nejoblíbenější témata newsletterů stále patří „slevy” a „výprodej”. Takových prodejních e-mailů byla loni většina, pouze 5 % newsletterů bylo neprodejních. Podíl e-mailů s přidanou hodnotou, jako jsou třeba rady, návody nebo tipy ale přibývá, letos tvoří už téměř jednu čtvrtinu ze všech poslaných zpráv,” vyvozuje Benzl na základě dat z vlastního nástroje Mailhunt.

E-shopy loni vzhledem k celoplošnému uzavření kamenných provozoven získaly řadu nových zákazníků, kteří byli situací přinuceni nakupovat online. Přestože jsou dnes okolnosti jiné, v kamenných obchodech plánuje dárky pořizovat pouze čtvrtina z nás. Již teď je tedy jasné, že trend on-line nákupů v zemi nadále roste.

V roce 2020 se počet e-shopů v Česku přehoupl přes 42 tisíc, což je třikrát více než na Slovensku, kde jich registrují jen okolo 14 tisíc. Vzhledem k vysoké konkurenci tak čeští zákazníci mohou pečlivě zvažovat, u kterého prodejce nakoupí. „E-shopy teď budou mít nelehký úkol – udržet tyto zákazníky a přimět je, aby u nich nakoupili znova. A protože retence je levnější než akvizice, tak se e-mailingu daří a stále více značek jej vnímá jako důležitou součást své marketingové komunikace,” dodává Jakub Stupka.

Zdroj informací

ECOMAIL.CZ, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

21. prosince 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 1.1698 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál