Nákupní horečka na konci roku znamená pro e-shopy vytoužený růst tržeb. Může za to nejen vrcholící Black Friday, ale také předvánoční čas. V tom plánuje každý třetí Čech nakoupit dárky výhradně na internetu. Další polovina je pak chce shánět jak v kamenných prodejnách, tak online. Z internetových nákupů momentálně těží i e-mailingové služby, které v posledním čtvrtletí zaznamenaly u některých klientů nárůst tržeb z e-mailingu až o stovky procent.
Například e-shop s módou Different registroval ve 4. čtvrtletí roku 2020 nárůst z e-mailingu o 300 %. Podobně je na tom i prodejce hraček Agátin svět, kterému loni za stejné období vzrostly oproti zbytku roku tržby z tohoto kanálu o 120 %. Některé internetové obchody však díky e-mailingu pociťují zvýšené prodeje celoročně. Příkladem může být e-shop se zdravou výživou Grizly, kterému se mezi lety 2019 a 2020 podařilo navýšit výnosy z e-mailingu téměř o polovinu.
Protože obchody potřebují být v hlavní sezóně vidět, investují čím dál větší částky do moderních způsobů reklamy. Zatímco však některé marketingové kanály s větší poptávkou před Vánocemi zdražují, cena e-mailingu zůstává stejná. „O pozornost a reklamní plochu bojuje spousta subjektů, cena reklamy na Facebooku nebo PPC reklama tak ke konci roku výrazně stoupá. To se ale netýká e-mailingu, jehož cena se i přes zvýšený zájem nemění,” komentuje situaci na trhu Jakub Stupka, zakladatel a COO společnosti Ecomail.cz.
Pro spoustu internetových obchodů může být e-mailing dokonce důležitější než jiné prodejní kanály. Například značka Different získává díky pravidelným rozesílkám e-mailů až 18 % z celkového obratu. Ještě lépe je na tom e-shop Pepe Jeans, v níž e-mailing představuje jednu třetinu obratu.
Přestože se většina rozeslaných zpráv týká především prodejních nabídek, Lukáš Benzl, CEO a spoluzakladatel startupu Mailhunt, poukazuje na e-mailing rovněž jako na skvělý nástroj pro retenci a budování vztahu se zákazníky. „Mezi nejoblíbenější témata newsletterů stále patří „slevy” a „výprodej”. Takových prodejních e-mailů byla loni většina, pouze 5 % newsletterů bylo neprodejních. Podíl e-mailů s přidanou hodnotou, jako jsou třeba rady, návody nebo tipy ale přibývá, letos tvoří už téměř jednu čtvrtinu ze všech poslaných zpráv,” vyvozuje Benzl na základě dat z vlastního nástroje Mailhunt.
E-shopy loni vzhledem k celoplošnému uzavření kamenných provozoven získaly řadu nových zákazníků, kteří byli situací přinuceni nakupovat online. Přestože jsou dnes okolnosti jiné, v kamenných obchodech plánuje dárky pořizovat pouze čtvrtina z nás. Již teď je tedy jasné, že trend on-line nákupů v zemi nadále roste.
V roce 2020 se počet e-shopů v Česku přehoupl přes 42 tisíc, což je třikrát více než na Slovensku, kde jich registrují jen okolo 14 tisíc. Vzhledem k vysoké konkurenci tak čeští zákazníci mohou pečlivě zvažovat, u kterého prodejce nakoupí. „E-shopy teď budou mít nelehký úkol – udržet tyto zákazníky a přimět je, aby u nich nakoupili znova. A protože retence je levnější než akvizice, tak se e-mailingu daří a stále více značek jej vnímá jako důležitou součást své marketingové komunikace,” dodává Jakub Stupka.
ECOMAIL.CZ, s.r.o. a NejBusiness.cz
21. prosince 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....