Black Friday každoročně trhá rekordy nákupů na internetu

Black Friday každoročně trhá rekordy nákupů na internetu

Nákupní horečka na konci roku znamená pro e-shopy vytoužený růst tržeb. Může za to nejen vrcholící Black Friday, ale také předvánoční čas. V tom plánuje každý třetí Čech nakoupit dárky výhradně na internetu. Další polovina je pak chce shánět jak v kamenných prodejnách, tak online. Z internetových nákupů momentálně těží i e-mailingové služby, které v posledním čtvrtletí zaznamenaly u některých klientů nárůst tržeb z e-mailingu až o stovky procent.

Například e-shop s módou Different registroval ve 4. čtvrtletí roku 2020 nárůst z e-mailingu o 300 %. Podobně je na tom i prodejce hraček Agátin svět, kterému loni za stejné období vzrostly oproti zbytku roku tržby z tohoto kanálu o 120 %. Některé internetové obchody však díky e-mailingu pociťují zvýšené prodeje celoročně. Příkladem může být e-shop se zdravou výživou Grizly, kterému se mezi lety 2019 a 2020 podařilo navýšit výnosy z e-mailingu téměř o polovinu.

Protože obchody potřebují být v hlavní sezóně vidět, investují čím dál větší částky do moderních způsobů reklamy. Zatímco však některé marketingové kanály s větší poptávkou před Vánocemi zdražují, cena e-mailingu zůstává stejná. „O pozornost a reklamní plochu bojuje spousta subjektů, cena reklamy na Facebooku nebo PPC reklama tak ke konci roku výrazně stoupá. To se ale netýká e-mailingu, jehož cena se i přes zvýšený zájem nemění,” komentuje situaci na trhu Jakub Stupka, zakladatel a COO společnosti Ecomail.cz.

Pro spoustu internetových obchodů může být e-mailing dokonce důležitější než jiné prodejní kanály. Například značka Different získává díky pravidelným rozesílkám e-mailů až 18 % z celkového obratu. Ještě lépe je na tom e-shop Pepe Jeans, v níž e-mailing představuje jednu třetinu obratu.

Přestože se většina rozeslaných zpráv týká především prodejních nabídek, Lukáš Benzl, CEO a spoluzakladatel startupu Mailhunt, poukazuje na e-mailing rovněž jako na skvělý nástroj pro retenci a budování vztahu se zákazníky. „Mezi nejoblíbenější témata newsletterů stále patří „slevy” a „výprodej”. Takových prodejních e-mailů byla loni většina, pouze 5 % newsletterů bylo neprodejních. Podíl e-mailů s přidanou hodnotou, jako jsou třeba rady, návody nebo tipy ale přibývá, letos tvoří už téměř jednu čtvrtinu ze všech poslaných zpráv,” vyvozuje Benzl na základě dat z vlastního nástroje Mailhunt.

E-shopy loni vzhledem k celoplošnému uzavření kamenných provozoven získaly řadu nových zákazníků, kteří byli situací přinuceni nakupovat online. Přestože jsou dnes okolnosti jiné, v kamenných obchodech plánuje dárky pořizovat pouze čtvrtina z nás. Již teď je tedy jasné, že trend on-line nákupů v zemi nadále roste.

V roce 2020 se počet e-shopů v Česku přehoupl přes 42 tisíc, což je třikrát více než na Slovensku, kde jich registrují jen okolo 14 tisíc. Vzhledem k vysoké konkurenci tak čeští zákazníci mohou pečlivě zvažovat, u kterého prodejce nakoupí. „E-shopy teď budou mít nelehký úkol – udržet tyto zákazníky a přimět je, aby u nich nakoupili znova. A protože retence je levnější než akvizice, tak se e-mailingu daří a stále více značek jej vnímá jako důležitou součást své marketingové komunikace,” dodává Jakub Stupka.

Zdroj informací

ECOMAIL.CZ, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

21. prosince 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 1.2451 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál