Značka Vitana uvádí jako první na českém trhu označení Výrobek šetrný k planetě. Nízká uhlíková stopa byla spočítána u instantních svačinových polévek, další výrobky budou následovat.
Změna klimatu a její dopad na zhoršování životního prostředí je nepříjemnou hrozbou pro značnou část obyvatel naší planety a toto téma není lhostejné ani většině českých spotřebitelů. Nedávno provedený průzkum agentury Kantar zjistil, že životní prostředí se snaží chránit 93 procent Čechů a 66 procent si myslí, že změnu klimatu ovlivňuje výroba potravin nebo chov zvířat.*
Svoji odpovědnost v této oblasti si uvědomuje také výrobce potravin Orkla Foods Česko a Slovensko, který se zaměřil na snižování uhlíkové stopy již od roku 2014. Za pět let se mu podařilo ve své byšické provozovně snížit uhlíkovou stopu při výrobě o 55 procent. Další aktivitou v rámci ochrany životního prostředí je dosažení nízké uhlíkové stopy u svých výrobků. Prvními produkty, které si zaslouží označení logem Výrobek šetrný k planetě, jsou všechny instantní polévky značky Vitana.
„Naše aktivita polévkami do hrnečku nekončí. Už počítáme uhlíkovou stopu také pro polévky na vaření a stále se snažíme snižovat dopad našich výrobků na klima. Třeba tak, že hledáme řešení pro ekologičtější obaly. Věříme, že náš přístup inspiruje i další výrobce potravin a produktů šetrných k planetě bude postupně přibývat,“ říká Magdalena Šodorová z oddělení marketingu Orkla Foods Česko a Slovensko, která je zodpovědná za kategorii polévek značky Vitana.
Vitanské instantní polévky do hrnečku mají nižší uhlíkovou stopu než například banán, ovocný jogurt nebo houska se sýrem. Za tím stojí zejména nízké náklady na dopravu a skladování, minimální odpad při zpracování zeleniny a využití elektřiny z obnovitelných zdrojů. Certifikáty s výpočty uhlíkové stopy pro každou polévku pak najdou na stránkách pro Výrobek šetrný k planetě.
Za vznikem loga Výrobek šetrný k planetě stojí analýza neziskové organizace CI2, o.p.s., která se zaměřuje na problematiku udržitelného rozvoje. Její výpočet produktové uhlíkové stopy (PCF – Product Carbon Footprint) určuje celkové množství skleníkových plynů, které se uvolňují během životního cyklu určitého výrobku či služby.
* Výzkum Kantar; Češi a klimatický dopad, říjen 2019
VITANA, a.s. a NejBusiness.cz
24. července 2020
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...