Množství letecky přepravovaných zásilek je stále na vzestupu, kapacity leteckých společností však na současný stav nestačí. S vytížením se potýkají zejména letiště v Asii, které přepravují zásilky směrem do Evropy. Celou situaci také komplikují kapacity na evropské straně. Logistické společnosti tak i nadále musí čelit těmto problémům, aby zvládly doručit zásilky včas. DB Schenker v tom pomáhá silná pozice na trhu a vedle nasmlouvaných komerčních kapacit i vlastní charterová letadla.
Přeprava leteckého carga v letošním roce opět roste a dosažená čísla podle sdružení dopravců IATA dosahují nejvyšší úrovně za posledních sedm let. V letošním roce došlo zatím k mezinárodnímu nárůstu o 10, 4 %, a to nejsilnější část roku ještě neskončila. Nastalou situaci výrazně ovlivňuje trvalý růst v oblasti e-commerce a také zavádění nových produktů na vánoční trh.
Díky rekordním objemům leteckých přeprav čelí největší čínská letiště v Hongkongu, Šanghaji a v Pekingu přetlaku zboží. Projevuje se tak nedostatek přepravní kapacity komerčních dopravců, dochází ke zpožďování zásilek a doba přepravy pro koncové zákazníky se prodlužuje. Další volné kapacity jako charterové spoje ale v současné době k dispozici nejsou. „Například letiště v Hongkongu funguje nyní už na sto procent. Původně se ale očekávalo, že při současné infrastruktuře dojde k stoprocentnímu vytížení až o tři roky později v roce 2020,“ komentuje současný stav ředitel společnosti DB Schenker Tomáš Holomoucký.
Situace na evropské straně se ale od té čínské příliš neliší. „Hlavní evropská letiště, jako jsou například Frankfurt nad Mohanem, Amsterdam či Londýn, čelí kritickým kapacitním problémům také, a to má za následek další zpoždění v přepravním řetězci,“ říká Tomáš Holomoucký. Celé situaci také neprospívá stávka handlingových agentů v německém Frankfurtu, kde se stávkovalo za poslední měsíc již několikrát.
„Z Asie do Evropy využíváme vlastní full charterová letadla, která jsou nám plně k dispozici. Kvůli stávce handlingových agentů ve Frankfurtu nyní létají i do jiných evropských destinací, jako například do Bruselu nebo Lucemburku, abychom eliminovali následky stávky. Těmito letadly doplňujeme kapacitu komerčních leteckých dopravců. S těmi největšími máme na některých linkách po celém světě nasmlouvané kapacity za smluvní ceny,“ popisuje Tomáš Holomoucký, jak situaci řeší v DB Schenker.
Logistické společnosti tak čelí veliké výzvě, aby zvládly vyhovět požadavkům a doručit zásilky co nejdříve. A potýkat se s těmito problémy budou i nadále – současný stav bude určitě pokračovat do konce letošního roku a pravděpodobně se přehoupne i do začátku roku 2018.
DB Schenker a NejBusiness.cz
12.12.2017
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...