Vývoj zásilkového trhu s krizí zrychluje

Vývoj zásilkového trhu s krizí zrychluje

Doručování zásilek na výdejní místa soukromých dopravců dnes využívá 59 % zákazníků balíkových služeb. Společnost PPL proto kontinuálně pracuje na rozšiřování svých partnerských míst – PPL Parcelshopů, kterých má nyní 2 178. Přes 2000 z nich je při aktuálních vládních restrikcích stále otevřeno a jejich provoz může alespoň částečně kompenzovat ztráty jejich provozovatelům. Partnerská místa soukromých dopravců umožňují jednoduché vyzvedávání a často i posílání balíků bez zbytečných front.

Oblíbenost výdejních míst v Česku trvale stoupá. Téměř čtvrtina všech balíků putuje s PPL právě sem. Při vyzvedávání zásilek nejsou lidé vázáni na konkrétní den či čas doručení. Na některých provozovnách si navíc lze zásilky vyzvedávat i o víkendech. Pro zákazníky je pak důležitá zejména dobrá dostupnost v okolí pracoviště nebo domácnosti a rychlé vyřízení bez front.

„Předpokládáme, že letos před Vánoci odbavíme na výdejních místech 1,5 milionu zásilek. Trend nakupování on-line i nadále poroste, ale logistické společnosti i trh práce mají své limity, co se doručení na adresu týče. Nejen pro nás tak bude východiskem další rozvoj výdejních míst,“ říká Petr Horák, generální ředitel PPL CZ s.r.o. Společnost chce do konce letošního roku dosáhnout magického počtu 2 222 PPL Parcelshopů. Právě ty, spolu s plánovanými výdejními automaty, jsou podle společnosti budoucností v doručování. Dodání na adresu by se naopak časem mohlo stát prémiovou službou.

Výdejní místa pomáhají maloobchodům zvládnout krizi

Po částečném uzavření obchodů v Česku jsou prodejny umožňující vyzvednutí zboží a zásilek jedněmi z mála provozoven, které mohou zůstat i nadále otevřené. Zároveň jim příjem a výdej zásilek pomůže zachovat alespoň částečný chod jejich prodejny a zajistí finanční příjem v nejhorším období. „První vlna byla dramatická. Naše prodejny a s tím i Parcelshopy jsme museli ze dne na den zavřít. Nebyli jsme na novou situaci vůbec připraveni, navíc se lidé Covidu-19 opravdu báli. Aktuální situace je nesrovnatelná. Po jarní zkušenosti jsme nezaspali, ale upravovali, zlepšovali všechny procesy, zvyšovali bezpečnost a snižovali všechna provozní rizika,“ říká Jiří Franěk, ředitel obchodu a marketingu společnosti TV Products a provozovatel 11 PPL Parcelshopů.

Provozovatelé výdejních míst jsou již také připravení na vánoční sezonu, kdy i vzhledem k vládním restrikcím počítají s dalším výrazným nárůstem poptávek. „Vzhledem k nadcházející vánoční sezóně a uzavření mnohých kamenných prodejen bude počet zásilek růst do rekordních čísel, které určitě překonají i jarní měsíce. Je to pro nás velká výzva a pevně věřím, že situaci společně s dopravci zvládneme,“ dodává Jiří Franěk. Společnost PPL odhaduje, že během vánoční sezony doručí do svých výdejních míst o 60 % více zásilek než v průběhu celého roku.

PPL pak připojuje prosbu, aby si lidé vyzvedávali své balíky co nejdříve po obdržení upozornění a uvolnili tak kapacitu daných míst pro další zásilky. „Obecně neočekáváme drastické přehlcení našich výdejních míst. Spolu s lockdownem totiž začne řada lidí využívat i doručení na adresu, protože budou doma na home office. Věříme tedy, že nastávající objemy zásilek zvládneme zpracovat tak, abychom zachovali dobrou kvalitu našich služeb,“ dodává Horák.

Výdejní místa jako alternativa vytížených řidič

Z průzkumů, který pro PPL vypracovala společnost Nielsen Admosphere vyplývá, že 30 % lidí volí výdejní místo soukromého dopravce z důvodu dobré dostupnosti v okolí, 22 % pak kvůli nižší ceně. Pro 10 % je důležitá také úspora času a to, že na výdejních místech nejsou fronty. Celkem 43 % těch, kteří si nechávají zásilku poslat na výdejní místo, si ji vyzvedává ještě v den, kdy jim přišlo upozornění o uložení zásilky. Výdejní místa využívá téměř 60 % všech nakupujících na internetu.

PPL letos otevřela i tři vlastní podací a výdejní místa zásilek – dvě v Praze, na stanici metra Bořislavka a v OC Prosek, a jedno v Brně v OC Letmo. Pobočky slouží jako vlajkové lodě PPL Parcelshopů, jejich náplní je na rozdíl od těch partnerských pouze zpracování zásilek. Nabízí tak velkou úložní kapacitu a rychlejší odbavení.

PPL

Společnost PPL CZ je součástí divize DHL eCommerce Solutions a na tuzemském trhu představuje předního poskytovatele přepravních služeb pro firmy a podnikatele. Nabízí však i služby pro soukromé osoby se službou Balík pro tebe. PPL CZ se specializuje na balíkovou přepravu po ČR a do celé Evropy. Společnost zaměstnává bez mála 700 pracovníků a 1 600 řidičů, kteří doručí desítky milionů zásilek ročně. Disponuje 21 balíkovými depy, centrálním překladištěm a rozsáhlou sítí výdejních a podacích míst – PPL Parcelshopů, kterých je více než 2 100 po celé České republice. 

DHL eCommerce Solutions je součástí skupiny Deutsche Post DHL Group, která je přední světovou poštovní a logistickou společností. Skupina spojuje lidi a trhy a umožňuje globální obchodování. DPDHL Group zaměstnává přibližně 550 000 lidí ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě, díky čemuž je jedním z největších soukromých zaměstnavatelů na světě.

Zdroj informací

PPL a NejBusiness.cz

Datum

18. listopadu 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 1.5245 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál