BOHEMATIC: Nový český výrobce na trhu s luxusními hodinkami

BOHEMATIC: Nový český výrobce na trhu s luxusními hodinkami

Silná hodinářská tradice se v českých zemích neprosadila náhodou — už v devatenáctém a na začátku dvacátého století jí v tom sekundoval duch doby. Hodinářství je totiž řemeslo, které v sobě spojuje umění a design s použitím přesných strojírenských technologií. Tedy ta odvětví, ve kterých jsme za Rakouska-Uherska a první republiky dosahovali mezinárodního věhlasu. A tolik se na tom naštěstí nezměnilo ani za časů komunismu.

Dnes, mnoho let po jeho pádu, jsou český design, typografie a přesné strojírenství zaslouženě zpět ve světové špičce. A duch doby tak našemu hodinářství přeje znovu. Jako skupina lidí, tvořená osvíceným investorem, prvotřídními designéry a mechaniky, jsme v Novém Městě nad Metují začali výrobu unikátních malosériových hodinek značky BOHEMATIC, abychom designem a technologiemi jednadvacátého století navázali na to nejlepší z těch minulých.

Celý příběh začal setkáním investora Josefa Zajíčka s designéry Michalem Froňkem a Janem Němečkem v libeňském studiu Olgoj Chorchoj. Ze společné vášně pro techniku, řemeslnou zručnost a staré závodní automobily se zrodil nápad na projekt, který by české hodinářské umění vrátil tam, kam historicky patří. A výsledkem je právě BOHEMATIC — koncept hodinek vystavěný na precizní manufakturní výrobě a nadčasových tvarech.

BOHEMATIC TÝM

Josef Zajíček, CEO a investor

Úspěšný investor, zakladatel firmy Benet, českého lídra v oblasti automotive. Dnes mimo jiné majitel Autodromu Most. Milovník historických sportovních vozů, moderních technologií a československého průmyslového designu. Spolu s Michalem Froňkem a Janem Němečkem ze studia Olgoj Chorchoj duchovní otec značky BOHEMATIC.

Michal Froněk, Art Director

Spolu s Janem Němečkem zakladatel designérského studia Olgoj Chorchoj, profesor produktového designu na pražské UMPRUM. Jejich návrhy stojí za vzestupem klasických značek TON, Bomma, Kavalier Glass, Moser nebo Mikov, které patří mezi nejlepší příklady transformace českého průmyslu po roce 1989.

Jan Němeček, Art Director

Spolu s Michalem Froňkem zakladatel designérského studia Olgoj Chorchoj, profesor produktového designu na pražské UMPRUM. Jejich návrhy stojí za vzestupem klasických značek TON, Bomma, Kavalier Glass, Moser nebo Mikov, které patří mezi nejlepší příklady transformace českého průmyslu po roce 1989.

Lukáš Ešner, vedoucí R&D

Hodinář s citem pro mikrosvět jemné mechaniky a dekorací, řemeslnou výrobu za použití unikátních materiálů a nových technologií. Prošel českou hodinářskou školou a dlouhodobě působil v prestižních hodinářských ateliérech v zahraničí. Po návratu do Čech stál u zrodu mnoha mechanických náramkových hodinek s puncem české manufakturní výroby.

Renata Eichlerová, projektový manažer

Zkušená konstruktérka náramkových hodinek, jejímž životním krédem je uvádět věci do pohybu. Při práci hledá konstrukční řešení, která respektují rovnováhu mezi funkční a estetickou stránkou věci. Prošla českým technickým učením a podílela se mimo jiné na vývoji a výrobě hodinek vzdávajících hold 100. Výročí vzniku naší republiky.

Petr Dressler, hlavní designér

Kreativní konstruktér, který dává jednotlivým dílům náramkových hodinek tvar, rozměr a definuje jejich vzájemné interakce. Profesně navázal na tradici, která je už po několik generací součástí jeho rodiny. Má za sebou technické vzdělání a dlouholetou praxi v českém hodinářském průmyslu. Absolutní perfekcionista.

Jana Volfová, vedoucí produkce

Hodinářka detailistka, která řemeslně zušlechťuje miniaturní součástky a skládá je v jeden dokonale funkční celek. Prošla českou hodinářskou školou a zkušenosti získala při kompletaci a servisu tisíců hodinek za své mnohaleté praxe. Podílela se na vývoji náramkových hodinek a mechanických kalibrů s puncem české manufakturní výroby.

GRAPHIC SUTNAR

První model hodinek série GRAPHIC, která připomíná to nejlepší z historie i současnosti českého grafického designu, vzdává poctu Ladislavu Sutnarovi. Tento avantgardní umělec dosáhl světového věhlasu a jeho díla patří k základům soudobé vizuální komunikace, designu a typografie. Uvedení hodinek GRAPHIC modelem Sutnar rezonuje s celkovou filozofií této série. Dominantou hodinek je velký reliéfní číselník z pera Studia Marvil s dokonalým fontem, který Ladislav Sutnar navrhl pro označení budov v newyorském Bronxu v roce 1958. Tímto fontem se následně inspiroval Tomáš Brousil, současný typograf světového formátu, který vytváří kompletní fonty pro značky jako FIFA, Delta Airlines, Lasvit nebo Electronics Arts a vytvořil také font Ladislav, jenž byl v tomto případě aplikován.

Číselníku sekunduje subtilní pouzdro s decentními nožkami. Detaily číselníku, tvar ruček i design korunky nesou typické prvky Sutnarovy tvorby vycházející z přísných kritérií geometrických tvarů a elegantní modernistické typografie. Mechanický kalibr s ručním nátahem byl zvolen s ohledem na elegantně společenský charakter tohoto modelu. Na pomyslné diagonále víka nalezneme malý průhled na setrvačku. Také ručně šitý kožený pásek má čistou formu, zdůrazněnou prošitím. Model se vyrábí v pěti různých barevných verzích Tapir White, Rhino Black, Camel Ardoise, Elephant Blue a Walrus Silver, jejichž označení a odstíny vychází z názvů slavných hraček navržených Sutnarem. Cena finálních hodinek Graphic se pohybuje dle provedení od 98 000 do 108 000 korun.

Zdroj informací

BOHEMATIC a NejBusiness.cz

Datum

30. října 2020

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

O platformě Trh firem




Reklama

Facebook

Page generated in 3.0378 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál