Postoj veřejnosti k dárcovství je v České republice dlouhodobě velmi silný, podle průzkumu neziskové dárcovské platformy znesnáze21 ročně na dobročinné účely přispívá 70 % Čechů. Aktivnější jsou v CSR aktivitách také firmy a podnikatelé, pro které se odpovědný přístup stává novým standardem v jejich podnikání. A Češi takové firmy vyhledávají stále častěji. E-shopům a dalším firmám z oblasti e-commerce však často chybí vhodný nástroj, jak cíleně pomáhat tam, kde je třeba. Znesnáze21 proto společně v partnerství se Shoptet spouští darovací platformu GoodyDo. Jejím prostřednictvím mohou dobročinné projekty neziskových organizací podpořit provozovatelé e-shopů i jejich zákazníci.
Více než 60 % Čechů si myslí, že e-shopy a jejich provozovatelé by měli pomáhat neziskovým organizacím. Společensky odpovědný e-shop by navíc při nákupu upřednostnilo 53 % z nich. Prodejcům v oblasti e-commerce však doposud chyběl dostupný nástroj, který by zákazníkům umožnil a rychle a jednoduše podpořit konkrétní dobročinné sbírky. Dárcovská platforma znesnáze21 proto přichází s GoodyDo, jednoduchým nástrojem, který umožňuje provozovatelům i jejich zákazníkům v rámci objednávky snadno podpořit dobročinné sbírky.
„GoodyDo je jednoduchý nástroj pro celou oblast e-commerce. S jeho pomocí mohou provozovatelé e-shopů vybrat finanční prostředky pro potřebné společně se svými zákazníky, a zároveň tím zlepšit svou image v oblasti společenské odpovědnosti. Tato dárcovská platforma umožní neziskovým organizacím inovativním a efektivním způsobem získávat finance, které pomohou lidem ve složité životní situaci či poslouží jiným veřejně prospěšným projektům podporujícím vzdělávání nebo ochranu přírody. Pro zákazníky přitom bude dobrý skutek znamenat jen pár kliknutí navíc,“ vysvětluje zakladatel znesnáze21 Čestmír Horký.
Zákazníci e-shopu, který využívá nástroj GoodyDo, mají před dokončením online nákupu možnost jedním kliknutím přispět na dobročinnou sbírku. O jejím výběru rozhoduje provozovatel e-shopu, který si může vybrat například sbírky související s oblastí jeho podnikání nebo z jeho regionu. Do budoucna se počítá s tím, že si konkrétní sbírku budou moci vybrat i sami zákazníci.
Zvolený finanční příspěvek se pak započítá do celkové ceny objednávky. Tímto způsobem má zájem jim sympatické projekty podpořit celkem 58 % Čechů. Nejčastěji by byli ochotni přispět částkou v rozmezí od 20 do 100 korun.
Provoz nástroje GoodyDo je pro provozovatele e-shopů zcela zdarma. Výhodu budou mít e-shopy běžící na technickém řešení společnosti Shoptet, který je partnerem celého projektu. Pro tyto e-shopy je připravena zdarma také implementace nástroje na web, jeho instalaci je možné jednoduše provést skrze aplikaci Shoptet. Nástroj GoodyDo bude pro e-shopy běžící na platformě Shoptet spuštěn nejpozději do konce tohoto roku.
„Česká republika patří mezi e-shopovou velmoc a objem e-commerce u nás každým rokem stále roste. Shoptet pomáhá v současné době podnikat již více než 31 000 aktivním e-shopům, což představuje více než polovinu české e-commerce. Jak ukazují výsledky průzkumu, veřejnost má zájem o dobročinnost a participaci skrze online nakupování. Spolupráci s GoodyDo a znesnáze21 proto vnímáme jako smysluplný krok k odpovědnější e-commerce,” doplňuje Samuel Huba, CEO společnosti Shoptet.
Fungování GoodyDo je přitom maximálně jednoduché a transparentní. Vzhled i obsah platformy lze jednoduše přizpůsobit webovým stránkám a potřebám obchodníka v rámci uživatelského účtu na portále GoodyDo nebo znesnáze21. Po celou dobu je uzavřena transparentní rámcová smlouva, GoodyDo poskytne také účetní manuál i podrobné darovací podmínky pro zákazníky.
„Skrze darovací platformu znesnáze21 jsme od roku 2020 vybrali více než 200 milionů korun a oslovili více než 165 tisíc dárců. Tehdy se dobročinnost spojila s technologií a vzniklo místo, kde se setkávají dárci a potřební. Jsme průkopníkem moderní dobročinnosti a našim partnerům a e-shopům nabízíme zapojení do fundraisingového projektu, který na českém trhu nemá obdoby. Díky GoodyDo věříme v odpovědnější budoucnost českého e-commerce,“ uzavírá Čestmír Horký.
Další výsledky průzkumu spotřebitelského chování ukazují, že Čechy na online způsobu pomoci láká především jeho rychlost a jednoduchost. Další třetině Čechů se líbí možnost samostatně si určit výši příspěvku i to, že mají možnost vybrat, komu svým příspěvkem pomohou. Pro 15 % respondentů znamená online finanční pomoc alespoň lepší pocit z nákupu.
znesnáze21 a NejBusiness.cz
11. prosince 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....