Češi si přejí odpovědné e-shopy, těm však chybí nástroj, jak pomáhat

Češi si přejí odpovědné e-shopy, těm však chybí nástroj, jak pomáhat

Postoj veřejnosti k dárcovství je v České republice dlouhodobě velmi silný, podle průzkumu neziskové dárcovské platformy znesnáze21 ročně na dobročinné účely přispívá 70 % Čechů. Aktivnější jsou v CSR aktivitách také firmy a podnikatelé, pro které se odpovědný přístup stává novým standardem v jejich podnikání. A Češi takové firmy vyhledávají stále častěji. E-shopům a dalším firmám z oblasti e-commerce však často chybí vhodný nástroj, jak cíleně pomáhat tam, kde je třeba. Znesnáze21 proto společně v partnerství se Shoptet spouští darovací platformu GoodyDo. Jejím prostřednictvím mohou dobročinné projekty neziskových organizací podpořit provozovatelé e-shopů i jejich zákazníci.

Více než 60 % Čechů si myslí, že e-shopy a jejich provozovatelé by měli pomáhat neziskovým organizacím. Společensky odpovědný e-shop by navíc při nákupu upřednostnilo 53 % z nich. Prodejcům v oblasti e-commerce však doposud chyběl dostupný nástroj, který by zákazníkům umožnil a rychle a jednoduše podpořit konkrétní dobročinné sbírky. Dárcovská platforma znesnáze21 proto přichází s GoodyDo, jednoduchým nástrojem, který umožňuje provozovatelům i jejich zákazníkům v rámci objednávky snadno podpořit dobročinné sbírky.

„GoodyDo je jednoduchý nástroj pro celou oblast e-commerce. S jeho pomocí mohou provozovatelé e-shopů vybrat finanční prostředky pro potřebné společně se svými zákazníky, a zároveň tím zlepšit svou image v oblasti společenské odpovědnosti. Tato dárcovská platforma umožní neziskovým organizacím inovativním a efektivním způsobem získávat finance, které pomohou lidem ve složité životní situaci či poslouží jiným veřejně prospěšným projektům podporujícím vzdělávání nebo ochranu přírody. Pro zákazníky přitom bude dobrý skutek znamenat jen pár kliknutí navíc,“ vysvětluje zakladatel znesnáze21 Čestmír Horký.

Zákazníci e-shopu, který využívá nástroj GoodyDo, mají před dokončením online nákupu možnost jedním kliknutím přispět na dobročinnou sbírku. O jejím výběru rozhoduje provozovatel e-shopu, který si může vybrat například sbírky související s oblastí jeho podnikání nebo z jeho regionu. Do budoucna se počítá s tím, že si konkrétní sbírku budou moci vybrat i sami zákazníci.

Zvolený finanční příspěvek se pak započítá do celkové ceny objednávky. Tímto způsobem má zájem jim sympatické projekty podpořit celkem 58 % Čechů. Nejčastěji by byli ochotni přispět částkou v rozmezí od 20 do 100 korun.

Provoz nástroje GoodyDo je pro provozovatele e-shopů zcela zdarma. Výhodu budou mít e-shopy běžící na technickém řešení společnosti Shoptet, který je partnerem celého projektu. Pro tyto e-shopy je připravena zdarma také implementace nástroje na web, jeho instalaci je možné jednoduše provést skrze aplikaci Shoptet. Nástroj GoodyDo bude pro e-shopy běžící na platformě Shoptet spuštěn nejpozději do konce tohoto roku.

„Česká republika patří mezi e-shopovou velmoc a objem e-commerce u nás každým rokem stále roste. Shoptet pomáhá v současné době podnikat již více než 31 000 aktivním e-shopům, což představuje více než polovinu české e-commerce. Jak ukazují výsledky průzkumu, veřejnost má zájem o dobročinnost a participaci skrze online nakupování. Spolupráci s GoodyDo a znesnáze21 proto vnímáme jako smysluplný krok k odpovědnější e-commerce,” doplňuje Samuel Huba, CEO společnosti Shoptet.

Fungování GoodyDo je přitom maximálně jednoduché a transparentní. Vzhled i obsah platformy lze jednoduše přizpůsobit webovým stránkám a potřebám obchodníka v rámci uživatelského účtu na portále GoodyDo nebo znesnáze21. Po celou dobu je uzavřena transparentní rámcová smlouva, GoodyDo poskytne také účetní manuál i podrobné darovací podmínky pro zákazníky.

„Skrze darovací platformu znesnáze21 jsme od roku 2020 vybrali více než 200 milionů korun a oslovili více než 165 tisíc dárců. Tehdy se dobročinnost spojila s technologií a vzniklo místo, kde se setkávají dárci a potřební. Jsme průkopníkem moderní dobročinnosti a našim partnerům a e-shopům nabízíme zapojení do fundraisingového projektu, který na českém trhu nemá obdoby. Díky GoodyDo věříme v odpovědnější budoucnost českého e-commerce,“ uzavírá Čestmír Horký.

Další výsledky průzkumu spotřebitelského chování ukazují, že Čechy na online způsobu pomoci láká především jeho rychlost a jednoduchost. Další třetině Čechů se líbí možnost samostatně si určit výši příspěvku i to, že mají možnost vybrat, komu svým příspěvkem pomohou. Pro 15 % respondentů znamená online finanční pomoc alespoň lepší pocit z nákupu.

Zdroj informací

znesnáze21 a NejBusiness.cz

Datum

11. prosince 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3295 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál