Třetina e-shopů během pandemie nasadila nové platební metody, vychází vstříc potřebám zákazníků

Třetina e-shopů během pandemie nasadila nové platební metody, vychází vstříc potřebám zákazníků

Z průzkumu Platební trendy společnosti Twisto vyplývá, že rozšíření nabídky platebních metod o tzv. služby BNPL (odložené platby po vyzkoušení) má pro české e-shopy velký potenciál. Aktuálně je nabízí 14 % e-shopů a dalších 18 % jejich zavedení zvažuje. Novou platební metodu zavedla v reakci na pandemii téměř třetina e-shopů. Nejrozšířenější metodou placení je platba kartou, kterou nabízí 87 % internetových obchodů a která má nejvyšší podíl na počtu transakcí.

V posledních dvou letech klesl zájem zákazníků o platbu hotovostí na dobírku, naopak častěji začali využívat Apple Pay či Google Pay. Tuto metodu aktuálně nabízí 47 % e-shopů a řada dalších její implementaci zvažuje. Průzkum pro Twisto a jeho partnery Mastercard, Heureka a Asociaci pro elektronickou komerci (APEK) realizovala agentura Ipsos. Pro manažery e-shopů Twisto chystá 29. listopadu webinář s detailnějšími výsledky průzkumu.

„Průzkum nám poskytl vhled do nabídky platebních metod e-shopů a ukázal, zda jsou internetové obchody otevřeny zavedení BNPL služeb, kterými jsou odložená platba po vyzkoušení či nákup na třetiny. Těší nás, že řada e-shopů zvažuje v budoucnu zařadit odloženou platbu po vyzkoušení mezi své platební metody, ať už z vlastní iniciativy, či z důvodu zájmu zákazníků,“ komentuje výsledky průzkumu Platební trendy Jan Hanzlík, country manager společnosti Twisto pro Českou republiku.

Potenciál BNPL narůstá

Ačkoli využívání platebních metod na bázi BNPL zatím není v Česku příliš rozšířené, výsledky průzkumu ukazují jejich velký potenciál. Po mobilních platbách přes Apple Pay a Google Pay, jejichž zavedení zvažuje 33 % e-shopů, jsou odložené platby po vyzkoušení druhou nejzvažovanější platební metodou k zavedení pro 18 % e-shopů. Motivací internetových obchodů k nabízení BNPL služeb je především širší nabídka metod pro zákazníka, zvýšení frekvence nákupů, vyšší konverze a zvýšení průměrné hodnoty objednávky. Pro téměř polovinu z nich je také důležité, že peníze za zboží od poskytovatele BNPL dostávají na účet do druhého dne od nákupu. Některé mezinárodní e-shopy také zavádí BNPL kvůli tomu, že na západních a severních trzích se těší značné oblíbenosti mezi zákazníky.

Novinkou, kterou letos začaly nasazovat některé e-shopy na českém trhu, je možnost rozložit si platbu za nákup do třetin bez jakéhokoli navýšení. „Ta zákazníkům pomáhá zlepšit jejich cashflow tím, že si větší výdaje mohou rozložit do několika měsíců a neohrozit tak svůj měsíční rozpočet. Podobně jako odložená platba po vyzkoušení si již nákup na třetiny našel své místo v zahraničí, v Česku ji zatím nabízí do 1 % e-shopů. Vyzkoušelo ji však už kolem 4 % zákazníků a očekává se rychlý růst,“ vysvětluje Hanzlík. Twisto začalo tuto službu nabízet jako jeden z prvních poskytovatelů v Česku, od září ji navíc může začít kdykoli nabízet až 12 tisíc e-shopů díky spolupráci Twista s platební bránou Comgate.

Specialita východní Evropy: platba na dobírku

Nutností pro e-shopy je nabízet platbu na dobírku, kterou zákazníci stále očekávají. Její využívání se však v důsledku pandemie proměnilo – lidé již nechtějí platit na dobírku v hotovosti, ale kartou. Celkem 85 % e-shopů nabízí svým zákazníkům možnost za zboží zaplatit až při předání. Nicméně 92 % internetových obchodů si za tuto službu účtuje alespoň v nějakých případech poplatek, 78 % tak činí vždy. Pouze 4 % e-shopů plánují platbu na dobírku ze svých platebních metod vyřadit. „Dobírka si udržuje popularitu díky tomu, že zákazník platí, až když mu zboží přijde. Oproti BNPL však stále platí ještě předtím, než má šanci si zboží prohlédnout a vyzkoušet,“ komentuje využívání dobírky Hanzlík.

Průzkumu Platební trendy se zúčastnilo bezmála 200 e-shopů, 60 % z toho s ročním obratem vyšším než 10 milionů Kč. Cílem bylo zmapovat, jakým způsobem pandemie ovlivnila tuzemské e-shopy a chování českých zákazníků při nákupu na internetu, ale také získat určitý vhled do budoucnosti placení v rámci české e-commerce. Twisto 29. listopadu chystá webinář pro manažery e-shopů s detailnějšími výsledky průzkumu, které internetovým obchodům mohou usnadnit rozhodování o jejich dalším směřování. Registrace na webinář je zdarma a probíhá zde.

Zdroj informací

Twisto a NejBusiness.cz

Datum

30. listopadu 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

E-shop NejBusiness.cz

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 2.466 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál