Třetina e-shopů během pandemie nasadila nové platební metody, vychází vstříc potřebám zákazníků

Třetina e-shopů během pandemie nasadila nové platební metody, vychází vstříc potřebám zákazníků

Z průzkumu Platební trendy společnosti Twisto vyplývá, že rozšíření nabídky platebních metod o tzv. služby BNPL (odložené platby po vyzkoušení) má pro české e-shopy velký potenciál. Aktuálně je nabízí 14 % e-shopů a dalších 18 % jejich zavedení zvažuje. Novou platební metodu zavedla v reakci na pandemii téměř třetina e-shopů. Nejrozšířenější metodou placení je platba kartou, kterou nabízí 87 % internetových obchodů a která má nejvyšší podíl na počtu transakcí.

V posledních dvou letech klesl zájem zákazníků o platbu hotovostí na dobírku, naopak častěji začali využívat Apple Pay či Google Pay. Tuto metodu aktuálně nabízí 47 % e-shopů a řada dalších její implementaci zvažuje. Průzkum pro Twisto a jeho partnery Mastercard, Heureka a Asociaci pro elektronickou komerci (APEK) realizovala agentura Ipsos. Pro manažery e-shopů Twisto chystá 29. listopadu webinář s detailnějšími výsledky průzkumu.

„Průzkum nám poskytl vhled do nabídky platebních metod e-shopů a ukázal, zda jsou internetové obchody otevřeny zavedení BNPL služeb, kterými jsou odložená platba po vyzkoušení či nákup na třetiny. Těší nás, že řada e-shopů zvažuje v budoucnu zařadit odloženou platbu po vyzkoušení mezi své platební metody, ať už z vlastní iniciativy, či z důvodu zájmu zákazníků,“ komentuje výsledky průzkumu Platební trendy Jan Hanzlík, country manager společnosti Twisto pro Českou republiku.

Potenciál BNPL narůstá

Ačkoli využívání platebních metod na bázi BNPL zatím není v Česku příliš rozšířené, výsledky průzkumu ukazují jejich velký potenciál. Po mobilních platbách přes Apple Pay a Google Pay, jejichž zavedení zvažuje 33 % e-shopů, jsou odložené platby po vyzkoušení druhou nejzvažovanější platební metodou k zavedení pro 18 % e-shopů. Motivací internetových obchodů k nabízení BNPL služeb je především širší nabídka metod pro zákazníka, zvýšení frekvence nákupů, vyšší konverze a zvýšení průměrné hodnoty objednávky. Pro téměř polovinu z nich je také důležité, že peníze za zboží od poskytovatele BNPL dostávají na účet do druhého dne od nákupu. Některé mezinárodní e-shopy také zavádí BNPL kvůli tomu, že na západních a severních trzích se těší značné oblíbenosti mezi zákazníky.

Novinkou, kterou letos začaly nasazovat některé e-shopy na českém trhu, je možnost rozložit si platbu za nákup do třetin bez jakéhokoli navýšení. „Ta zákazníkům pomáhá zlepšit jejich cashflow tím, že si větší výdaje mohou rozložit do několika měsíců a neohrozit tak svůj měsíční rozpočet. Podobně jako odložená platba po vyzkoušení si již nákup na třetiny našel své místo v zahraničí, v Česku ji zatím nabízí do 1 % e-shopů. Vyzkoušelo ji však už kolem 4 % zákazníků a očekává se rychlý růst,“ vysvětluje Hanzlík. Twisto začalo tuto službu nabízet jako jeden z prvních poskytovatelů v Česku, od září ji navíc může začít kdykoli nabízet až 12 tisíc e-shopů díky spolupráci Twista s platební bránou Comgate.

Specialita východní Evropy: platba na dobírku

Nutností pro e-shopy je nabízet platbu na dobírku, kterou zákazníci stále očekávají. Její využívání se však v důsledku pandemie proměnilo – lidé již nechtějí platit na dobírku v hotovosti, ale kartou. Celkem 85 % e-shopů nabízí svým zákazníkům možnost za zboží zaplatit až při předání. Nicméně 92 % internetových obchodů si za tuto službu účtuje alespoň v nějakých případech poplatek, 78 % tak činí vždy. Pouze 4 % e-shopů plánují platbu na dobírku ze svých platebních metod vyřadit. „Dobírka si udržuje popularitu díky tomu, že zákazník platí, až když mu zboží přijde. Oproti BNPL však stále platí ještě předtím, než má šanci si zboží prohlédnout a vyzkoušet,“ komentuje využívání dobírky Hanzlík.

Průzkumu Platební trendy se zúčastnilo bezmála 200 e-shopů, 60 % z toho s ročním obratem vyšším než 10 milionů Kč. Cílem bylo zmapovat, jakým způsobem pandemie ovlivnila tuzemské e-shopy a chování českých zákazníků při nákupu na internetu, ale také získat určitý vhled do budoucnosti placení v rámci české e-commerce. Twisto 29. listopadu chystá webinář pro manažery e-shopů s detailnějšími výsledky průzkumu, které internetovým obchodům mohou usnadnit rozhodování o jejich dalším směřování. Registrace na webinář je zdarma a probíhá zde.

Zdroj informací

Twisto a NejBusiness.cz

Datum

30. listopadu 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.3708 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál