Důvěra českých uživatelů k internetovým nákupům neustále roste. Projevuje se to mimo jiné i výší částky, kterou jsou ochotni utratit online. Zatímco v roce 2021 pouze 22 % zákazníků deklarovalo, že utratí za jeden nákup na e-shopu částku vyšší než 5000 Kč, letos to potvrzuje již 30 % uživatelů. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost Barion, kterého se od 26. do 30. října 2022 zúčastnilo 505 respondentů z internetové populace ve věku 18 až 64 let.
Suma, kterou jsou Češi ochotni zaplatit za jeden online nákup, neustále roste. Nejvíce respondentů (55 %) nakupuje za částku od 1000 do 5000 Kč, což odpovídá i loňským údajům, kdy se k této sumě hlásilo 53 % respondentů. Významně ale vzrostl podíl zákazníků, kteří nakupují za částku vyšší než 5000 Kč. Meziročně jde o nárůst o sedm procentních bodů. Činí tak především muži (38,6 %), vysokoškolsky vzdělaní zákazníci (42 %) z velkých měst, zejména z Prahy (44,9 %) a s měsíčním příjmem domácnosti nad 60 000 Kč (46,2 %).
Zároveň se o 10 procentních bodů snížil podíl uživatelů, kteří jsou za jednotlivý nákup online ochotni utratit částku do 1000 Kč. Zatímco loni takto odpověděla celá čtvrtina dotazovaných (25 %), letos to bylo již jen 15 %.
„Růst důvěry v online platby je výrazný a znamená to, že uživatelé preferují bezpečnější způsob placení za zboží a služby. Je to také jeden z důvodů, proč narůstá zájem o používání modernějších platebních metod, jako jsou digitální peněženky. Počet jejich uživatelů v České republice se meziročně téměř zdvojnásobil,“ konstatuje Balázs Judik, marketingový ředitel společnosti Barion, která se specializuje na vývoj a nasazování platebních bran a online platebních systémů v internetových obchodech. Zatímco loni používalo digitální peněženky pouze 7 % Čechů, letos to je již 12,3 %.
Společnost Barion vyvinula vlastní digitální peněženku Barion, která je osobním finančním asistentem zákazníka internetových obchodů. Jejím prostřednictvím se dá platit už ve 13 000 e-shopů po celé Evropě, včetně velkých hráčů v Česku, jako je O2. Uživatel nemusí zbytečně znovu a znovu vypisovat údaje o platební kartě, může si jednoduše zkontrolovat útratu, kterou provedl, poslat peníze a uložit si bezpečně své bankovní karty. Podporuje platbu v českých korunách, maďarských forintech, eurech a amerických dolarech.
Barion Payment Inc. a NejBusiness.cz
30. listopadu 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....