„Air-commerce“. Do českých domácností dorazí z e-shopů ročně 9,2 milionu m³ vzduchu

„Air-commerce“. Do českých domácností dorazí z e-shopů ročně 9,2 milionu m³ vzduchu

Průzkum společnosti DS Smith odhalil, že nakupováním v e-shopech se do českých domácností kvůli nevhodným obalům dostane až 9,2 milionu kubíků vzduchu. To je pro představu stejný objem jako 3 075 olympijských bazénů. Kdyby měly zásilky optimální balení, ušetřili bychom na jejich přepravě 9 650 tun CO2, které každý rok zbytečně unikají do ovzduší. Cirkulární design společnosti DS Smith pomáhá firmám se vyhnout „obchodování se vzduchem“.

Nový průzkum společnosti DS Smith se zaměřil na balení a přepravy zboží z e-shopů. Z dat vyplývá, že v kartonových krabicích, které jsou často mnohonásobně větší než jejich obsah, se kromě vzduchu do našich domácností ročně dopraví i 9, 3 milionu m³ výplní, což je množství, které by zakrylo Staroměstské náměstí prakticky 13krát. Spolu s tím se kupí 61 milionů m2 izolepy, která by překryla celou rozlohu Karlových Varů, a 20 861 tun kartonu v hodnotě 140,8 milionu korun.

Přebytečný karton i plast mají negativní dopad nejen na životní prostředí, ale také na vnímání značky. V 21 % případů totiž respondenti odpověděli, že po doručení zásilky s nadměrným množstvím obalů se cítí být obchodníkem zklamaní.

Výzkum také mapoval očekávání spotřebitelů. Češi by v budoucnu rádi dostávali zásilky balené do materiálů z alternativních obnovitelných zdrojů (40 %), v obalu, který na produkt těsně přiléhá (52 %) nebo ve vodotěsném balení (23 %).

„Témata, jako oběhové hospodářství nebo náhrada plastů, jsou hnací silou našich inovací. Díky tomu naše portfolio produktů zahrnuje přepravní obaly, dárkové obaly i spotřebitelské obaly, které pomáhají zákazníkům plnit jejich závazky v oblasti udržitelnosti. Ke každému projektu přistupujeme individuálně a navrhujeme obaly taky, aby vyhovovaly danému zboží a zákazník z něj měl jedinečný zážitek,“ vysvětluje Martin Němec, generální ředitel DS Smith Packaging Česká republika.

Každý měsíc z e-shopů odejde zhruba 20,6 milionu zásilek. Podle průzkumu DS Smith sice 86 % online prodejců přiznává, že používají nepřiměřeně veliké obaly, ale více než polovina se zaměřuje na jejich recyklovatelnost a necelá třetina na možnost obal znovu využít.

„Plýtvání materiálem se dá zamezit už při jeho designu, ve fázi návrhu výrobku. Snažíme se maximálně navýšit podíl složek, které lze znovu použít. Ve spolupráci s nadací Ellen MacArthur jsme vyškolili 700 designérů v principech oběhového designu, kteří pracují na více než 2000 ‚cirkulárních projektech‘,“ říká Stefano Rossi, CEO společnosti DS Smith Packaging.

Krabice společnosti DS Smith jsou recyklované (tj. z již použitých materiálů) a recyklovatelné (dají se znovu využít). Díky řešení „Box-to-Box in 14 days“ dokáže během dvou týdnů krabici od zákazníka získat zpět, ve svém recyklačním středisku ji zpracovat a vyslat znovu do oběhu.

„Spotřebitelé chtějí méně obalů a více udržitelných možností. Proto využíváme metriky cirkulárního designu. Optimalizujeme zdroje surovin a snižujeme produkci odpadu, což má pozitivní přínos pro životní prostředí. Právě teď nastal ten čas nadbytečný vzduch z e-commerce vyfouknout,“ dodává Martin Němec.

Zdroj informací

DS Smith a NejBusiness.cz

Datum

21. listopadu 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

Reklama

Page generated in 1.3307 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál