Maloobchodní prodejce spotřební elektroniky DATART zjednodušil svým zákazníkům online nakupování – využil inteligentní nástroje slovenského startupu Luigi’s Box, který e-shopům pomáhá optimalizovat vyhledávání a vést zákazníka od jeho příchodu na domovskou stránku až po cílové zboží. Při vyhledávání dokáže eliminovat zákazníkovy chyby jako překlepy, použití slangových výrazů nebo cizího jazyka.
Toho dosahuje využitím umělé inteligence a strojového učení. DATART nové nástroje nasadil na české i slovenské verzi e-shopu poté, co technologie v A/B testu zvýšily konverze z vyhledávání o 14, respektive 19 procent.
„Hlavním parametrem, který jsme při testování pozorovali, byl konverzní poměr zákazníků,
kteří v průběhu nakupování využili inteligentní vyhledávání. Po vyhodnocení testů se námpotvrdilo, že v porovnání s původní verzí vyhledávání vedlo použití Luigi’s Box Search na obou jazykových verzích e-shopu k prokazatelně lepším výsledkům,“ komentuje testování Gejza Nagy, spoluzakladatel a CEO Luigi’s Boxu.
Inteligentní vyhledávání prodejce elektroniky nejprve podrobil A/B testu, ve kterém nástroj Luigi’s Box mělo k dispozici 50 procent zákazníků. Ukázalo se, že jeho nasazení zvýšilo ve srovnání se starším řešením konverzní poměr na české verzi e-shopu o 14 procent. Na slovenské verzi e-shopu pak DATART zaznamenal navýšení o téměř 19 procent.
Jeden z největších elektro prodejců v Česku a na Slovensku po novém řešení sáhl v rámci zavádění řady prozákaznických inovací. „DATART dbá na trvalé zlepšování zákaznické zkušenosti a spolupráce s Luigi’s Box Search tuto zkušenost výrazně zlepšuje. Trvale měříme spokojenost zákazníků s naším e-shopem. Přesnost a kvalita vyhledávání zboží ovlivňuje vnímání značky DATART jako skutečného elektro specialisty,“ říká Kateřina Jurková, manažerka B2C zákaznických aplikací HP TRONIC, které do svého portfolia zahrnuje i společnost DATART.
Mimo to slovenská technologie pomůže vyřešit i nejčastější důvody neúspěšného vyhledávání na e-shopech, kterých se dopouští zákazníci – překlepy, slangové obraty či třeba cizojazyčná slova. E-shop také nakupujícím nově díky funkci našeptávače – autocomplete – zobrazí výsledky již od zadání prvního písmene v dlaždici vyhledávání, neboť reflektuje jejichhistorii nákupů či vyhledávání zboží jinými návštěvníky. Nástroj rovněž dokáže pomocí strojového učení lépe řadit produkty dle jejich relevance a žádanosti tak, aby se zákazníkovi zobrazily mezi prvními výsledky vyhledávání.
DATART se vedle své mateřské společnosti HP TRONIC řadí mezi další přední hráče v české i
slovenské e-commerce, kteří využívají inteligentní nástroje od Luigi’s Boxu. Ty dnes zkvalitňují vyhledávání na více než 2 000 evropských e-shopech, mezi nimiž jsou i značky Benu, O2, Astratex či Košík.cz. Například síti lékáren Benu zvýšil Luigi’s Box prodeje v e-shopu o 9,49 procenta, internetovému supermarketu Košík.cz – kde funkci vyhledávání používá až 40 procent nakupujících – zvedl celkové konverze z nákupu o 10,5 procenta.
Právě funkce vyhledávání je e-shopy často opomíjena, přitom je jedním z nejčastějších důvodů, proč internetové obchody přicházejí o konverze. „Zákazníci přicházející na e-shop již obvykle přesně vědí, co chtějí. Jejich cesta k produktu tak přirozeně vede přes vyhledávání. Pokud ale nefunguje správně, může se jednoduše stát, že nenakoupí u vás, ale u konkurence,“ upozorňuje Nagy. Funkci vyhledávání používá při nákupu přibližně pětina návštěvníků, v některých segmentech je to ale až 50 procent. Při správném nastavení skončí pouhých 2–5 procent vyhledávání bez výsledků. Naopak u většiny webů, které optimalizaci neřeší, to je v průměru 20–40 procent.
DATART a NejBusiness.cz
14. listopadu 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...