Prodejce elektroniky DATART zkvalitnil vyhledávání na e-shopu

Prodejce elektroniky DATART zkvalitnil vyhledávání na e-shopu

Maloobchodní prodejce spotřební elektroniky DATART zjednodušil svým zákazníkům online nakupování – využil inteligentní nástroje slovenského startupu Luigi’s Box, který e-shopům pomáhá optimalizovat vyhledávání a vést zákazníka od jeho příchodu na domovskou stránku až po cílové zboží. Při vyhledávání dokáže eliminovat zákazníkovy chyby jako překlepy, použití slangových výrazů nebo cizího jazyka.

Toho dosahuje využitím umělé inteligence a strojového učení. DATART nové nástroje nasadil na české i slovenské verzi e-shopu poté, co technologie v A/B testu zvýšily konverze z vyhledávání o 14, respektive 19 procent.

„Hlavním parametrem, který jsme při testování pozorovali, byl konverzní poměr zákazníků,
kteří v průběhu nakupování využili inteligentní vyhledávání. Po vyhodnocení testů se  námpotvrdilo, že v porovnání s původní verzí vyhledávání vedlo použití Luigi’s Box Search na obou jazykových verzích e-shopu k prokazatelně lepším výsledkům,“ komentuje testování Gejza Nagy, spoluzakladatel a CEO Luigi’s Boxu.

Inteligentní vyhledávání prodejce elektroniky nejprve podrobil A/B testu, ve kterém nástroj Luigi’s Box mělo k dispozici 50 procent zákazníků. Ukázalo se, že jeho nasazení zvýšilo ve srovnání se starším řešením konverzní poměr na české verzi e-shopu o 14 procent. Na slovenské verzi e-shopu pak DATART zaznamenal navýšení o téměř 19 procent.

Eliminace zákaznických chyb

Jeden z největších elektro prodejců v Česku a na Slovensku po novém řešení sáhl v rámci zavádění řady prozákaznických inovací. „DATART dbá na trvalé zlepšování zákaznické zkušenosti a spolupráce s Luigi’s Box Search tuto zkušenost výrazně zlepšuje. Trvale měříme spokojenost zákazníků s naším e-shopem. Přesnost a kvalita vyhledávání zboží ovlivňuje vnímání značky DATART jako skutečného elektro specialisty,“ říká Kateřina Jurková, manažerka B2C zákaznických aplikací HP TRONIC, které do svého portfolia zahrnuje i společnost DATART.

Mimo to slovenská technologie pomůže vyřešit i nejčastější důvody neúspěšného vyhledávání na e-shopech, kterých se dopouští zákazníci – překlepy, slangové obraty či  třeba cizojazyčná slova. E-shop také nakupujícím nově díky funkci našeptávače – autocomplete – zobrazí výsledky již od zadání prvního písmene v dlaždici vyhledávání, neboť reflektuje jejichhistorii nákupů či vyhledávání zboží jinými návštěvníky. Nástroj  rovněž dokáže pomocí strojového učení lépe řadit produkty dle jejich relevance a žádanosti tak, aby se zákazníkovi zobrazily mezi prvními výsledky vyhledávání.

Špičky v e-commerce

DATART se vedle své mateřské společnosti HP TRONIC řadí mezi další přední hráče v české i
slovenské e-commerce, kteří využívají inteligentní nástroje od Luigi’s Boxu. Ty dnes zkvalitňují vyhledávání na více než 2 000 evropských e-shopech, mezi nimiž jsou i značky Benu, O2, Astratex či Košík.cz. Například síti lékáren Benu zvýšil Luigi’s Box prodeje v e-shopu o 9,49 procenta, internetovému supermarketu Košík.cz – kde funkci vyhledávání používá až 40 procent nakupujících – zvedl celkové konverze z nákupu o 10,5 procenta.

Právě funkce vyhledávání je e-shopy často opomíjena, přitom je jedním z nejčastějších důvodů, proč internetové obchody přicházejí o konverze. „Zákazníci přicházející na e-shop již obvykle přesně vědí, co chtějí. Jejich cesta k produktu tak přirozeně vede přes vyhledávání. Pokud ale nefunguje správně, může se jednoduše stát, že nenakoupí u vás, ale u konkurence,“ upozorňuje Nagy. Funkci vyhledávání používá při nákupu přibližně pětina návštěvníků, v některých segmentech je to ale až 50 procent. Při správném nastavení skončí pouhých 2–5 procent vyhledávání bez výsledků. Naopak u většiny webů, které optimalizaci neřeší, to je v průměru 20–40 procent.

Zdroj informací

DATART a NejBusiness.cz

Datum

14. listopadu 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.2642 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál