Maloobchodní prodejce spotřební elektroniky DATART zjednodušil svým zákazníkům online nakupování – využil inteligentní nástroje slovenského startupu Luigi’s Box, který e-shopům pomáhá optimalizovat vyhledávání a vést zákazníka od jeho příchodu na domovskou stránku až po cílové zboží. Při vyhledávání dokáže eliminovat zákazníkovy chyby jako překlepy, použití slangových výrazů nebo cizího jazyka.
Toho dosahuje využitím umělé inteligence a strojového učení. DATART nové nástroje nasadil na české i slovenské verzi e-shopu poté, co technologie v A/B testu zvýšily konverze z vyhledávání o 14, respektive 19 procent.
„Hlavním parametrem, který jsme při testování pozorovali, byl konverzní poměr zákazníků,
kteří v průběhu nakupování využili inteligentní vyhledávání. Po vyhodnocení testů se námpotvrdilo, že v porovnání s původní verzí vyhledávání vedlo použití Luigi’s Box Search na obou jazykových verzích e-shopu k prokazatelně lepším výsledkům,“ komentuje testování Gejza Nagy, spoluzakladatel a CEO Luigi’s Boxu.
Inteligentní vyhledávání prodejce elektroniky nejprve podrobil A/B testu, ve kterém nástroj Luigi’s Box mělo k dispozici 50 procent zákazníků. Ukázalo se, že jeho nasazení zvýšilo ve srovnání se starším řešením konverzní poměr na české verzi e-shopu o 14 procent. Na slovenské verzi e-shopu pak DATART zaznamenal navýšení o téměř 19 procent.
Jeden z největších elektro prodejců v Česku a na Slovensku po novém řešení sáhl v rámci zavádění řady prozákaznických inovací. „DATART dbá na trvalé zlepšování zákaznické zkušenosti a spolupráce s Luigi’s Box Search tuto zkušenost výrazně zlepšuje. Trvale měříme spokojenost zákazníků s naším e-shopem. Přesnost a kvalita vyhledávání zboží ovlivňuje vnímání značky DATART jako skutečného elektro specialisty,“ říká Kateřina Jurková, manažerka B2C zákaznických aplikací HP TRONIC, které do svého portfolia zahrnuje i společnost DATART.
Mimo to slovenská technologie pomůže vyřešit i nejčastější důvody neúspěšného vyhledávání na e-shopech, kterých se dopouští zákazníci – překlepy, slangové obraty či třeba cizojazyčná slova. E-shop také nakupujícím nově díky funkci našeptávače – autocomplete – zobrazí výsledky již od zadání prvního písmene v dlaždici vyhledávání, neboť reflektuje jejichhistorii nákupů či vyhledávání zboží jinými návštěvníky. Nástroj rovněž dokáže pomocí strojového učení lépe řadit produkty dle jejich relevance a žádanosti tak, aby se zákazníkovi zobrazily mezi prvními výsledky vyhledávání.
DATART se vedle své mateřské společnosti HP TRONIC řadí mezi další přední hráče v české i
slovenské e-commerce, kteří využívají inteligentní nástroje od Luigi’s Boxu. Ty dnes zkvalitňují vyhledávání na více než 2 000 evropských e-shopech, mezi nimiž jsou i značky Benu, O2, Astratex či Košík.cz. Například síti lékáren Benu zvýšil Luigi’s Box prodeje v e-shopu o 9,49 procenta, internetovému supermarketu Košík.cz – kde funkci vyhledávání používá až 40 procent nakupujících – zvedl celkové konverze z nákupu o 10,5 procenta.
Právě funkce vyhledávání je e-shopy často opomíjena, přitom je jedním z nejčastějších důvodů, proč internetové obchody přicházejí o konverze. „Zákazníci přicházející na e-shop již obvykle přesně vědí, co chtějí. Jejich cesta k produktu tak přirozeně vede přes vyhledávání. Pokud ale nefunguje správně, může se jednoduše stát, že nenakoupí u vás, ale u konkurence,“ upozorňuje Nagy. Funkci vyhledávání používá při nákupu přibližně pětina návštěvníků, v některých segmentech je to ale až 50 procent. Při správném nastavení skončí pouhých 2–5 procent vyhledávání bez výsledků. Naopak u většiny webů, které optimalizaci neřeší, to je v průměru 20–40 procent.
DATART a NejBusiness.cz
14. listopadu 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....