Desítky odborníků i majitelů e-shopů se ve čtvrtek 13. října sešly na vůbec prvním ročníku ShopMasters. Vedle přednášek Zásilkovny, Protein&Co nebo Footshopu probíhala hodinu a půl živá diskuze v rámci mastermindových skupin nad aktuálními otázkami z české e-commerce scény.
Setkání otevřela zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková spolu se CMO, Milanem Šmídem. Ti potvrdili, že majitelé internetových obchodů čeká pravděpodobně jedno z nejsložitějších období. „Zásilkovna chce e-shopaře před Vánoci maximálně podpořit. Ať už formou sdílení know-how na podobných akcích, jako je ShopMasters, nebo třeba tím, že ani letos nebude česká Zásilkovna zavádět jakékoliv sezónní příplatky či do konce roku navyšovat ceny,” řekla v úvodním proslovu zakladatelka této logisticko-technologické společnosti a CEO skupiny Packeta Simona Kijonková.
Protože firma v říjnu otevřela robotické depo s novými PackMany – roboty pro třídění balíčků, mluvili její představitelé také o nutnosti automatizace či o cíli výrazně snížit uhlíkovou stopu prostřednictvím zelenější dopravy, čímž chtějí e-shopům nabídnout oproti konkurenčním dopravcům ekologičtější možnost přepravy, kterou mohou ocenit i jejich zákazníci. Přednáška Zdeňka Prchlíka, Managing Directora Zásilkovny, se následně zaměřila na budoucí plány této franšízové sítě výdejních míst.
Daniel Sosýn, CEO Protein&Co, promluvil o úsporných krocích společnosti. Zrušením benefitů, například dárků k nákupu, demonstroval, že internetový obchod se sportovní výživou ušetřil až šest set tisíc korun ročně. Zvýšením minimální hodnoty nákupu pro dobírku naopak snížily vratkovost z 8 na 3 % z objemu zásilek bez celkového poklesu objednávek.
Ve třetím přednáškovém bloku pak Jan Neuvirt, COO Footshopu, popsal komplexní transformaci, kterou tento prodejce tenisek a módy v posledním roce prošel. Zatímco v předchozích letech kladla společnost důraz na růst, nyní se začali orientovat především na profitabilitu byznysu, a to i s ohledem na to, že museli uzavřít některé prodejny, snížit náklady na nejméně výdělečné marketingové kanály nebo propouštět zaměstnance.
Zpestřením pro všechny zúčastněné se stala také šestice mastermindových skupin se zkušenými mentory, ve kterých si lidé vyměňovali vlastní zkušenosti a pohledy z praxe. Na nich rezonovala témata jako řízení lidí v rychle rostoucí firmě, optimalizace facebookové reklamy, tipy na osvědčené e‑mailingové aktivity, proces zvyšování konverzního poměru nebo nastavení rozpočtu pro e-shop na rok 2023.
„Jsem rád, že jsem mohl nasdílet vlastní zkušenosti s naším raketovým růstem s dvanácti nadějnými podnikateli na mém mastermindu. Formát společné diskuse nad jedním tématem v menší skupince lidí mi přijde mnohem přínosnější než běžné přednášky,” okomentoval průběh Samuel Huba, CEO Shoptetu.
S konferencí byl spokojený i Jakub Stupka, jeden z organizátorů a COO marketingové platformy Ecomail.cz, který dodal: „První ShopMasters se povedlo nad očekávání. Lístky zmizely během pár dní a v kancelářích Zásilkovny se tak najednou mohlo potkat přes 120 e-shopařů. Od spousty z nich jsem slyšel pozitivní zpětnou vazbu, a to hlavně na formát celé akce. Je vidět, že možnost více debatovat mezi s sebou, třeba formou menší mastermind skupiny, se návštěvníkům líbila. Proto jsme už začali připravovat další setkání ShopMasters na začátek příštího roku.”
Zásilkovna a NejBusiness.cz
29. října 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....