I když e-commerce v Česku i ve světě zažívá kvůli všeobecnému zdražování horší chvíle, online tržiště neboli marketplaces rostou. A to meziročně o 6 procent rychleji než samotná e-commerce.
Tento trend potvrzují i data společnosti Mailstep, která e-shopům pomáhá s fulfillmentem – tedy s veškerými službami týkajícími se balení zboží nebo logistiky.
„Vidíme, že online tržiště jsou pro e-shopy čím dál důležitější. A díky platformě BaseLinker můžeme nyní našim zákazníkům nově pomoci s logistikou až pro 75 nových online tržišť po celé Evropě. Mohou tak snáze expandovat a veškerý proces přes přepravu až po případné vracení zboží za ně vyřešíme i za hranicemi České republiky,“ vysvětluje Libor Hudeček, CEO společnosti Mailstep.
Podle Radka Kloudy, CEO společnosti BaseLinker pro Česko a Slovensko, se bariéry vstupu a podmínky pro zalistování na marketplacech obecně zmírňují. E-shopy se proto častěji rozhodují prodávat mimo Českou republiku. Klienti objevují hlavně západní Evropu a Ameriku, dále pak region střední a východní Evropy, mimo jiné i díky schopnosti doručovat zboží klidně už následující den a lepší dostupnosti fulfillmentových služeb, jakou je Mailstep.
„Dnes jsou navíc velmi rychlé, jednoduché a levné způsoby, jak e-shopy napojit na marketplaces a navíc jim vyřešit kompletní zalistování a překlady produktů, objednávky, sklady, fakturaci nebo outsourcovat celou logistiku. Propojení BaseLinkeru s Mailstepem proto vnímám jako obrovskou přidanou hodnotu pro naše expandující klienty,“ dodává Radek Klouda.
Oblast fulfillmentu získává vzhledem k dlouhodobému boomu e-commerce na důležitosti a nic na tom nemění ani současné ochlazení trhu. Menším internetovým prodejcům pomůže fulfillment vyřešit veškeré logistické služby a samotný majitel nebo provozovatel e-shopu se může soustředit na ostatní aktivity související s podnikáním.
„Velký rozmach e-commerce nastavil i novou laťku spotřebitelských očekávání, kdy už jsme zvyklí na dodání do druhého dne. Záruka rychlé přepravy velkých hráčů vytvořila precedens pro zbytek odvětví, ale zdaleka ne každý s nimi může udržet krok. Mnoho menších obchodníků tak přirozeně hledá způsoby, jak odbourat časově náročné úkony, jako je logistika,“ říká Hudeček.
Čím dál více e-shopů, a to i těch nejmenších, proto využívá služeb fulfillmentu, jehož vliv na samotný byznys kolem e-commerce rok od roku roste. To dokládá i úspěch českého Mailstepu, který očekává, že loňské půlmiliardové tržby letos zvýší o desítky procent.
Mailstep a NejBusiness.cz
12. srpna 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....