I když e-commerce v Česku i ve světě zažívá kvůli všeobecnému zdražování horší chvíle, online tržiště neboli marketplaces rostou. A to meziročně o 6 procent rychleji než samotná e-commerce.
Tento trend potvrzují i data společnosti Mailstep, která e-shopům pomáhá s fulfillmentem – tedy s veškerými službami týkajícími se balení zboží nebo logistiky.
„Vidíme, že online tržiště jsou pro e-shopy čím dál důležitější. A díky platformě BaseLinker můžeme nyní našim zákazníkům nově pomoci s logistikou až pro 75 nových online tržišť po celé Evropě. Mohou tak snáze expandovat a veškerý proces přes přepravu až po případné vracení zboží za ně vyřešíme i za hranicemi České republiky,“ vysvětluje Libor Hudeček, CEO společnosti Mailstep.
Podle Radka Kloudy, CEO společnosti BaseLinker pro Česko a Slovensko, se bariéry vstupu a podmínky pro zalistování na marketplacech obecně zmírňují. E-shopy se proto častěji rozhodují prodávat mimo Českou republiku. Klienti objevují hlavně západní Evropu a Ameriku, dále pak region střední a východní Evropy, mimo jiné i díky schopnosti doručovat zboží klidně už následující den a lepší dostupnosti fulfillmentových služeb, jakou je Mailstep.
„Dnes jsou navíc velmi rychlé, jednoduché a levné způsoby, jak e-shopy napojit na marketplaces a navíc jim vyřešit kompletní zalistování a překlady produktů, objednávky, sklady, fakturaci nebo outsourcovat celou logistiku. Propojení BaseLinkeru s Mailstepem proto vnímám jako obrovskou přidanou hodnotu pro naše expandující klienty,“ dodává Radek Klouda.
Oblast fulfillmentu získává vzhledem k dlouhodobému boomu e-commerce na důležitosti a nic na tom nemění ani současné ochlazení trhu. Menším internetovým prodejcům pomůže fulfillment vyřešit veškeré logistické služby a samotný majitel nebo provozovatel e-shopu se může soustředit na ostatní aktivity související s podnikáním.
„Velký rozmach e-commerce nastavil i novou laťku spotřebitelských očekávání, kdy už jsme zvyklí na dodání do druhého dne. Záruka rychlé přepravy velkých hráčů vytvořila precedens pro zbytek odvětví, ale zdaleka ne každý s nimi může udržet krok. Mnoho menších obchodníků tak přirozeně hledá způsoby, jak odbourat časově náročné úkony, jako je logistika,“ říká Hudeček.
Čím dál více e-shopů, a to i těch nejmenších, proto využívá služeb fulfillmentu, jehož vliv na samotný byznys kolem e-commerce rok od roku roste. To dokládá i úspěch českého Mailstepu, který očekává, že loňské půlmiliardové tržby letos zvýší o desítky procent.
Mailstep a NejBusiness.cz
12. srpna 2022
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...