Češi se během pandemie naučili cestovat samostatně za použití mobilních aplikací a QR kódů. Zvýšil se zejména podíl uživatelů s dřívějším datem narození, věkový průměr turistů vzrostl během Covidu o celých 9 let na hodnotu 44 roků. Zhruba dvě třetiny uživatelů představují muži. Vyplývá to z analýzy společnosti SmartGuide, která monitoruje unikátní data o pohybu uživatelů a popularitě jednotlivých cestovatelských destinací.
Stále rostoucí obliba nezávislého cestování se během uplynulých let naplno projevila zejména v období pandemie. Čeští turisté, kteří mnohdy neměli z důvodu omezujících opatření na výběr, se ve velkém naučili používat digitální průvodce a QR kódy. Popularita průvodcovských aplikací dokonce vzrostla natolik, že se během pandemie zvýšil věkový průměr uživatelů ze 36 na 44 let. „Důvod takto výrazného navýšení věkového průměru je jednoznačný. Jsou to právě starší generace, které se v době krize naučili pracovat s mobilními aplikacemi, mezi které digitální průvodci patří“ uvádí Jan Doležal, CEO společnosti Smartguide a dodává: „Za poslední dva roky jsme zaznamenali razantní navýšení uživatelů, kteří se řadí spíše ke starším ročníkům. Jsou to lidé, kteří se naučili cestovat před 20-30 lety s papírovými průvodci. Nyní si jsou však vědomi toho, že není nezbytně nutné kupovat si kvůli cestování nákladné, objemné a rychle zastaralé knihy.“
Tito uživatelé si v době Covidu osvojili ovládat svůj bankovní účet či objednávat nákupy prostřednictvím aplikací, a tak přirozeně hledají další alternativy a možnosti, jak si svůj život zpříjemnit i v dalších ohledech. Není bez zajímavosti, že cca 2/3 uživatelů aplikace Smartguide jsou muži. Několik mužů během průzkumu motivací firmou SmartGuide přiznalo, že je pro ně důležité při cestování partnerku oslnit tím, že o místě něco ví, a zejména, že se neztratí. K tomu jim právě průvodci SmartGuide velmi pomáhají.
Skupina turistů z celého světa je ideálním prostředím pro šíření koronaviru. Mnoho turistů, kteří dříve využívali živých průvodců, tak ze strachu zkusili jít self-guided. Uvědomili si, že telefon s GPS navigací a audiem je může provádět jako živý průvodce, ale jejich vlastním tempem, kdykoliv se jim to hodí a navíc i levněji. Nikdo nemá rád čekání na skupinu, ani pocit, že si ani nemůže odskočit, aby mu skupina neutekla.
Rychle rostoucí platformu používají pro publikování svých průvodců nejen desítky destinací v ČR, ale i TOP destinace po celém světě. Loni si pro publikování průvodců ve 24 městech vybral SmartGuide dokonce i Switzerland Tourism. Ti průvodce nabízí návštěvníkům často pomocí QR kódů, ale v tom byl dříve kámen úrazu, protože mnoho lidí neumělo s QR kódy pracovat. Nyní se cestovatelé i pomocí očkovacích certifikátů s QR kódy potkávají na každém rohu. Není proto divu, že například aplikace Smartguide vzrostla během pandemie sedminásobně, přičemž počet uživatelů překročil 500 000.
SmartGuide s.r.o. a NejBusiness.cz
11. července 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....