Podle nedávné publikace vyčlenila v roce 2021 Evropská unie na podporu spotřeby masa a mléčných výrobků téměř 54 milionů eur. Navzdory tomu, že loňský rok byl Mezinárodním rokem ovoce a zeleniny, bylo na reklamu ovoce a zeleniny vynaloženo pouze 35 milionů eur.
V roce 2021 spustila Evropská Komise iniciativu, která měla přepracovat výdaje „s cílem zvýšit příspěvek EU k udržitelné výrobě a spotřebě v souladu s přechodem k rostlinnější stravě s menším množstvím červeného a zpracovaného masa a větším množstvím ovoce a zeleniny.” Následovala bouřlivá debata.
„Bohužel tato čísla naznačují, že ačkoli strategie Farm to Fork uznává výhody konzumace většího množství rostlinných produktů, Evropská unie v roce 2021 nadále utrácela další miliony za reklamu na produkty, které poškozují naše zdraví a naši planetu,“ uvedla Jasmijn de Boo, viceprezidentka ve organizace ProVeg International.
„Doufáme, že v tomto roce se bude Komise držet svého původního cíle, což by měla být podpora udržitelné stravy, a zvýší tedy výdaje na podporu rostlinné stravy a zároveň ukončí propagaci masa a mléčných výrobků” zmiňuje ředitel ProVeg Česko, Martin Ranninger. „Evropští občané a občanky by měli být motivováni k tomu, aby činili zdravější a udržitelnější rozhodnutí v oblasti stravy v souladu se strategií Farm to Fork, a to není možné bez změny zemědělské politiky EU,” doplňuje Ranniger.
Jitka Martínková, komunikační koordinátorka Klimatické koalice, dodává: „Jde o politováníhodný příklad nedostatečné konzistence v přístupu Evropské unie k řešení klimatické krize. Klimatický cíl EU pro rok 2030 sice stále nepředstavuje spravedlivý příspěvek EU k dosažení cíle Pařížské dohody, i tak je ale velmi ambiciózní. Jeho splnění bude vyžadovat komplexní a důsledný přístup ve všech oblastech, emise ze zemědělství, tedy zejména z živočišné výroby, nevyjímaje.“
ProVeg International a NejBusiness.cz
26. ledna 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....