Nejen na desktopu živ je e-shop, říká Smartlook

Nejen na desktopu živ je e-shop, říká Smartlook

Už jen několik málo dní zbývá do letošních Vánoc, a tak mají e-shopy jednu z posledních šancí pozvednout před koncem roku své výdělky – a jak ukazují data analytického nástroje Smartlook, nemohou se spoléhat jen na desktopovou verzi svého webu. Návštěvy z mobilních platforem totiž v některých případech dokonce převažují a tento trend stále sílí. Zvyšuje se současně i podíl nákupů, které zákazníci z těchto zařízení provedou. Velcí obchodníci se dnes blíží dokonce ke 40 procentům z celkových prodejů. Mobilní verze e-shopu je tedy v současnosti minimálně stejně důležitá jako desktop. Do budoucna však její váha ještě poroste.

„Podle průzkumu agentury Ipsos až třetina Čechů letos nakupuje dárky online. U velkých hráčů na trhu e-commerce potom mohou téměř polovinu objemu zakázek tvořit nákupy z mobilních platforem. Proto by jim měli věnovat stejnou pozornost jako tradičním desktop zařízením. Už jen z toho důvodu, že až 88 % zákazníků se na web nevrátí, pokud zažijí jednu špatnou zkušenost. Aby obchodníci byli úspěšní, musí tedy i v čase, kdy mají nejvíce práce, pochopit a identifikovat chování zákazníků na svých webech. Předejdou tak zbytečným ztrátám a indikátorům špatných zážitků, jakými jsou například i ‚rage clicky‘,“ udává CEO a spoluzakladatel Smartlooku Petr Janošík.

Funguj!

Asi každý někdy zažil, že web nebo aplikace nereaguje na jeho pokyny. V tu chvíli začne většina z nás reflexivně zběsile mačkat tlačítko nebo ťukat do displeje. A rage click je na světě. Faktorů, které právě takové klikání způsobují, je celá řada. Ať už pomalé načítání zpráv, problémy s prohlížečem, rozbité prvky, mrtvé odkazy, bugy, designové vady a mnohé další. Největším problém ovšem je, že koncový uživatel získává špatnou zkušenost a příště už se nemusí vrátit. Je tedy nasnadě, aby e-shopy tato problematická místa včas lokalizovaly, problém identifikovaly a vyřešily.

„O tom, že obchodníci stále kladou větší důraz na desktopová zařízení, svědčí také naše data. Vidíme totiž, že z mobilních platforem, tedy smartphonů a tabletů, přichází v průměru větší počet chyb, a to až o 15 %. Přitom návštěvnost webů z obou typů platforem je v současnosti prakticky totožná. Někdy mobilní zařízení dokonce převažují. Navzdory tomu lze však dodat, že ‚vzteklejší‘ jsou stále uživatelé desktopů, od nichž přichází o více než 35 % větší množství rage clicků. Nicméně to může být způsobeno i tím, že rychlé a zběsilé mačkání tlačítka myši je prostě snazší než ťukat na displej mobilního telefonu. Tak jako tak je důležité, aby e-shopy nestavěly jeden typ platforem nad druhý,“ doplňuje CTO Smartlooku Ondřej Machek.

Optimalizace nade vše

Problematika optimalizovaného webu se však samozřejmě neomezuje pouze na Vánoce. Podle průzkumu společnosti Barion Payment si oproti období před pandemií přes 40 % lidí zvyklo častěji nakupovat online. Navíc i v budoucnu plánuje 85 % lidí pokračovat v nákupech online. Porozumět chování zákazníků je tak již dnes jednou z klíčových složek pro úspěch na poli e-commerce. I proto se zakladatelé Smartlooku rozhodli pro vybudování komplexního nástroje, který dokáže analyzovat chování návštěvníků tak, aby bylo možné předejít třeba i ‚rage clickům‘ a web fungoval, jak má, nehledě na jeho verzi.

„Zároveň existují také nástroje, jejichž implementací obchodník zákazníkům značně usnadňuje dokončení požadované akce i z mobilní platformy. Jedním z nich je například Apple, respektive Google Pay. Tyto moderní platební metody totiž nákup výrazně urychlí a někdy mohou být dokonce rozhodujícím faktorem. Člověk totiž nemusí hledat kreditní kartu, ověřovat platbu a podobně,“ uzavírá Machek.

Smartlook

Smartlook kouzlí s analytikou dat. Jde o software, který propojuje nahrávací systém a analytické nástroje, a tak mohou firmy sledovat, k jakým interakcím ze strany návštěvníků dochází. Kombinace živých nahrávek a pokročilých analytických funkcí umožňuje zhlédnout nejdůležitější momenty cesty uživatele přímo očima zákazníka. Neunikne vůbec nic – každé kliknutí a pohnutí myší je detailně zachyceno. Už žádné „proč nedokončil nákup“ nebo „proč nechápe, že na tohle místo klikat nemá“, už žádné hádání, ale hmatatelné odpovědi. Smartlook jsou Brňáci, ale kanceláře mají také v Praze a podívat se na weby a mobilní aplikace očima uživatelů umožňují dnes už více než šedesáti tisícům klientů, mezi něž patří třeba Volvo, Miele, Vogue nebo taky čeští Rohlík a Alza.

Zdroj informací

Smartlook.com, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

20. prosince 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

E-shop NejBusiness.cz

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 2.5592 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál