Nejen na desktopu živ je e-shop, říká Smartlook

Nejen na desktopu živ je e-shop, říká Smartlook

Už jen několik málo dní zbývá do letošních Vánoc, a tak mají e-shopy jednu z posledních šancí pozvednout před koncem roku své výdělky – a jak ukazují data analytického nástroje Smartlook, nemohou se spoléhat jen na desktopovou verzi svého webu. Návštěvy z mobilních platforem totiž v některých případech dokonce převažují a tento trend stále sílí. Zvyšuje se současně i podíl nákupů, které zákazníci z těchto zařízení provedou. Velcí obchodníci se dnes blíží dokonce ke 40 procentům z celkových prodejů. Mobilní verze e-shopu je tedy v současnosti minimálně stejně důležitá jako desktop. Do budoucna však její váha ještě poroste.

„Podle průzkumu agentury Ipsos až třetina Čechů letos nakupuje dárky online. U velkých hráčů na trhu e-commerce potom mohou téměř polovinu objemu zakázek tvořit nákupy z mobilních platforem. Proto by jim měli věnovat stejnou pozornost jako tradičním desktop zařízením. Už jen z toho důvodu, že až 88 % zákazníků se na web nevrátí, pokud zažijí jednu špatnou zkušenost. Aby obchodníci byli úspěšní, musí tedy i v čase, kdy mají nejvíce práce, pochopit a identifikovat chování zákazníků na svých webech. Předejdou tak zbytečným ztrátám a indikátorům špatných zážitků, jakými jsou například i ‚rage clicky‘,“ udává CEO a spoluzakladatel Smartlooku Petr Janošík.

Funguj!

Asi každý někdy zažil, že web nebo aplikace nereaguje na jeho pokyny. V tu chvíli začne většina z nás reflexivně zběsile mačkat tlačítko nebo ťukat do displeje. A rage click je na světě. Faktorů, které právě takové klikání způsobují, je celá řada. Ať už pomalé načítání zpráv, problémy s prohlížečem, rozbité prvky, mrtvé odkazy, bugy, designové vady a mnohé další. Největším problém ovšem je, že koncový uživatel získává špatnou zkušenost a příště už se nemusí vrátit. Je tedy nasnadě, aby e-shopy tato problematická místa včas lokalizovaly, problém identifikovaly a vyřešily.

„O tom, že obchodníci stále kladou větší důraz na desktopová zařízení, svědčí také naše data. Vidíme totiž, že z mobilních platforem, tedy smartphonů a tabletů, přichází v průměru větší počet chyb, a to až o 15 %. Přitom návštěvnost webů z obou typů platforem je v současnosti prakticky totožná. Někdy mobilní zařízení dokonce převažují. Navzdory tomu lze však dodat, že ‚vzteklejší‘ jsou stále uživatelé desktopů, od nichž přichází o více než 35 % větší množství rage clicků. Nicméně to může být způsobeno i tím, že rychlé a zběsilé mačkání tlačítka myši je prostě snazší než ťukat na displej mobilního telefonu. Tak jako tak je důležité, aby e-shopy nestavěly jeden typ platforem nad druhý,“ doplňuje CTO Smartlooku Ondřej Machek.

Optimalizace nade vše

Problematika optimalizovaného webu se však samozřejmě neomezuje pouze na Vánoce. Podle průzkumu společnosti Barion Payment si oproti období před pandemií přes 40 % lidí zvyklo častěji nakupovat online. Navíc i v budoucnu plánuje 85 % lidí pokračovat v nákupech online. Porozumět chování zákazníků je tak již dnes jednou z klíčových složek pro úspěch na poli e-commerce. I proto se zakladatelé Smartlooku rozhodli pro vybudování komplexního nástroje, který dokáže analyzovat chování návštěvníků tak, aby bylo možné předejít třeba i ‚rage clickům‘ a web fungoval, jak má, nehledě na jeho verzi.

„Zároveň existují také nástroje, jejichž implementací obchodník zákazníkům značně usnadňuje dokončení požadované akce i z mobilní platformy. Jedním z nich je například Apple, respektive Google Pay. Tyto moderní platební metody totiž nákup výrazně urychlí a někdy mohou být dokonce rozhodujícím faktorem. Člověk totiž nemusí hledat kreditní kartu, ověřovat platbu a podobně,“ uzavírá Machek.

Smartlook

Smartlook kouzlí s analytikou dat. Jde o software, který propojuje nahrávací systém a analytické nástroje, a tak mohou firmy sledovat, k jakým interakcím ze strany návštěvníků dochází. Kombinace živých nahrávek a pokročilých analytických funkcí umožňuje zhlédnout nejdůležitější momenty cesty uživatele přímo očima zákazníka. Neunikne vůbec nic – každé kliknutí a pohnutí myší je detailně zachyceno. Už žádné „proč nedokončil nákup“ nebo „proč nechápe, že na tohle místo klikat nemá“, už žádné hádání, ale hmatatelné odpovědi. Smartlook jsou Brňáci, ale kanceláře mají také v Praze a podívat se na weby a mobilní aplikace očima uživatelů umožňují dnes už více než šedesáti tisícům klientů, mezi něž patří třeba Volvo, Miele, Vogue nebo taky čeští Rohlík a Alza.

Zdroj informací

Smartlook.com, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

20. prosince 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3191 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál