Společnost Vratné lahve jde vstříc trendu online nakupování a spouští vlastní e-shop

Společnost Vratné lahve jde vstříc trendu online nakupování a spouští vlastní e-shop

Firma Vratné lahve, která před čtyřmi lety přišla s revolučním nápadem udržitelného nakupování potravin, spustila nový e-shop Vratne-lahve.cz, díky kterému může potraviny ve vratných obalech nakoupit online kdokoli z České republiky. Jde tak vstříc trendu online nakupování – přes internet totiž v této době nakupuje 90 % populace ve věku 16–64 let. Vratné lahve podpořily svůj e-shop propojením se Zásilkovnou. Na více než čtyřech tisících výdejních místech této logisticko-technologické společnosti mohou zákazníci e-shopu bezplatně vrátit opakovaně použitelný box, ve kterém Vratné lahve posílají objednávky. Společnost prodává kvalitní potraviny všeho druhu v zálohovaných vratných lahvích a šetří tak každoročně desetitisíce jednorázových obalů.

Vratné lahve již ušetřily desetitisíce jednorázových obalů

Hlavní myšlenkou nového e-shopu je umožnit rychlý a jednoduchý nákup běžných potravin ve skleněných zálohovaných lahvích. „Novým e-shopem jsme zpřístupnili možnost udržitelného a jednoduchého nakupování pro všechny. Pozitivní ohlasy a velký zájem je to, co nás žene už několik let kupředu,” říká Marek Lukesle, zakladatel firmy Vratné lahve. Lidé si na zodpovědnější způsob nakupování rychle zvykají. „Návratnost sklenic u pravidelných zákazníků je nyní kolem 85 %, celkem se nám podařilo ušetřit přes 170 tisíc jednorázových obalů, a to je známka toho, že to funguje,” dodává Lukesle. Téměř 200 druhů surovin si v současnosti může zákazník pořídit ve Vratných lahvích, ať už jsou to suroviny na pečení a vaření, luštěniny, sušené ovoce, oříšky nebo třeba koření. „Nejoblíbenější jsou mrazem sušené jahody, čoko-kokosky nebo kešu oříšky, které mají úžasnou máslovou chuť, pro to se zákazníci velmi často vracejí. Aktuální výběr potravin je ale teprve začátek, Vratné lahve totiž mají široké využití, a na to bychom rádi brzo poukázali,” uzavírá Marek Lukesle.

Objednávky posílají ve speciálním opakovaně použitelném boxu

Aby firma naplno dostála svému záměru redukovat jednorázové obaly, objednávky z e-shopu posílá v opakovaně použitelném Vratném boxu, speciálně vyvinutém pro posílání Vratných lahví. Když zákazník spotřebuje suroviny, vrátí lahve do boxu a pošle ho zpátky do e-shopu. Vratný box se znovu použije na další objednávky. „Na boxu se navíc nachází prostor pro nápady a eko-tipy zákazníků, ale také mapa, do které zákazník může udělat puntík podle toho, kde se box nacházel. Baví nás sledovat, který box je největší cestovatel,” říká Lukesle. Celý systém Vratného boxu funguje také díky spojení e-shopu se Zásilkovnou. Na jejích čtyřech tisících pobočkách mohou zákazníci Vratný box e-shopu bezplatně vrátit. „Spolupráce s Vratnými lahvemi pro nás byla velkou výzvou. Fandíme všem inovačním projektům, sami se neustále rozvíjíme, a přesně taková spojení nás posouvají dál. Navíc se společně podílíme na udržitelném způsobu života, a to nás baví,” říká Milan Šmíd, marketingový ředitel firem Zásilkovna & Packeta Group.

Vratné lahve spolupracují s Rohlík.cz a Sklizeno

Společnost Vratné lahve založil Marek Lukesle v roce 2018, když chtěl vyplnit díru na trhu v bezodpadovém nakupování. Elegantní řešení vratných obalů vzbudilo u zákazníků velký zájem. Díky tomu spojily Vratné lahve síly například s portálem Rohlík.cz, farmářskými sítěmi Sklizeno a dalšími lokálními prodejnami s kvalitními potravinami. Aby mohli ve vratných obalech nakupovat lidé z celé republiky, spustila firma v tomto roce nový e-shop Vratne-lahve.cz.

Vratné lahve

Ve Vratných lahvích věří ve zdravější planetu s minimem odpadů a v zodpovědný způsob nakupování. Rozhodli se proto plnit kvalitní potraviny do vratných, opakovaně použitelných skleněných lahví. Jak to funguje? Jednoduše – logicky ekologicky. Zákazník zaplatí vratnou zálohu za lahev s jakoukoli dobrotou uvnitř. Když potravinu spotřebuje, prázdnou lahev vrátí a nakoupí si opět plnou, nebo si nechá zpět vyplatit zálohy.

Myšlenka opakovaně plnitelných lahví napadla Marka Lukesle v roce 2018. Chyběla mu na trhu možnost jednoduchého a rychlého nákupu kvalitních potravin bez zbytečného odpadu. Začal proto společně s dalšími příznivci zdravého a k přírodě šetrného a zodpovědného životního stylu budovat firmu Vratné lahve. Postupnými krůčky se Vratné lahve vypracovaly až k vlastní balírně potravin a ke spolupráci s portálem Rohlík.cz, farmářskými sítěmi Sklizeno a dalšími prodejci. Chtěly být ale dostupnější, a tak spustily vlastní e-shop Vratne-lahve.cz s dodáním po celé České republice. Vratné lahve si zakládají na kvalitě, proto vybírají především suroviny pěstované ekologicky, tedy s BIO certifikací. Nákupem Vratných lahví zákazník přispívá ke zdravější planetě s minimem odpadů a zelenější budoucnosti. Protože lepší než tříděný odpad, je žádný odpad. A každý ušetřený obal se počítá.

Když to jde s lahvemi od piva, proč by to nešlo s dalšími potravinami?

Zásilkovna

Zásilkovna je ryze český franšízový logisticko-technologický projekt Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010. Od té doby se vypracoval mezi nejúspěšnější společnosti v Česku, které poskytují komplexní logistické služby pro internetové obchody. Zásilkovna je součástí 14 společností holdingu Packeta, který působí v 8 zemích, do 33 zemí doručuje. Holding řídí Simona Kijonková. Zásilkovna provozuje také úspěšnou službu Mezi námi pro doručování zásilek mezi fyzickými osobami. Packeta má aktuálně více než 6 500 vlastních výdejních míst (v ČR je to více než 4 400 VM), téměř 92 000 partnerských výdejních míst a spolupracuje s více než 30 000 e-shopy. Obrat skupiny byl v roce 2020 2,5 miliardy korun, počet přepravených zásilek 40,5 milionů kusů.

Zdroj informací

Vratné lahve s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

16. dubna 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.2304 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál