Expandující české e-shopy už mají jen měsíc na změnu fakturace v Maďarsku

Expandující české e-shopy už mají jen měsíc na změnu fakturace v Maďarsku

Maďarsko zavedlo od 1. ledna nástroj, kterým chce snížit daňové úniky a zmenšit šedou zónu ekonomiky. České i slovenské e-shopy tak mají už jenom měsíc na splnění povinnosti v reálném čase reportovat maďarskému daňovému úřadu veškeré vydané faktury. V opačném případě hrozí vysoké pokuty. Změny pravidel pro e-commerce se v polovině roku dotknou také oblasti DPH.

České a slovenské e-shopy, které prodávají zboží v Maďarsku, přejdou na kompletní online hlášení příjmů. Povinnost platí pro všechny podniky s maďarským DIČ, ke kterému je povinna se zaregistrovat od ledna každá firma, která v Maďarsku dělá roční obraty vyšší než 35 tisíc euro. Maďarsko povolilo tříměsíční odkladnou lhůtu bez sankcí, internetoví prodejci tak mají čas do 1. dubna, aby si vše zařídily. „Firmy se budou muset registrovat do systému maďarského daňového úřadu, vytvořit si zde svůj profil a napojit vše tak, aby mohly odesílat data prostřednictvím online platformy,“ říká László Szabó, spoluzakladatel a ředitel rozvoje digitální agentury Growww Digital, která spolupracuje s předními e-shopy na trzích střední a východní Evropy. Technické napojení a splnění podmínek popisuje v tomto článku. V případě nesplnění povinnosti hrozí pokuta 1380 euro za jednu fakturu.

Nová pravidla DPH u internetového prodeje

László Szabó zároveň upozorňuje na další změnu, která se dotkne oblasti e-commerce v červenci letošního roku. Internetovým platformám vzniknou nové povinnosti v oblasti DPH. Evropská komise vydala vysvětlivky k novým pravidlům pro uplatnění DPH u e-commerce, která mají začít platit od 1. července. Podle novely zákona o DPH se stačí zaregistrovat jen v jednom členském státě EU. E-shop tak může za digitální objednávky evropských zákazníků podat daňové přiznání a zaplatit DPH formou jednotného kontaktního místa tzv. One-Stop Shop. „To umožní podnikům, které prodávají zákazníkům zboží online, aby své povinnosti v oblasti DPH v rámci EU vyřídily prostřednictvím jednoduchého portálu a ve vlastním jazyce. Bez portálu by firmy potřebovaly v každém členském státě, do kterého chtějí prodávat, registraci k DPH,“ upřesňuje Szabó.

Pravidla cílí na subjekty prodávající zboží konečným spotřebitelům usazeným v EU nebo na platformy, které jim prodej usnadňují. Nový režim zajistí, aby byla DPH vybrána v zemi konečného spotřebitele bez ohledu na to, zda je zboží odesláno z jiného členského státu či dovezeno ze státu mimo EU. Bude se využívat nejen u digitálních služeb, ale nově i v případě prodeje zboží na dálku a dovozu zboží nízké hodnoty (150 eur), a to včetně prodeje prostřednictvím internetových rozhraní a platforem.

„Cílem je nejen boj proti daňovým podvodům a narovnání konkurence mezi dodavateli z EU a třetích zemí, ale zároveň pravidla přizpůsobit stále větší digitalizaci a globalizaci ekonomiky. Usnadní to přeshraniční obchod a členské státy získají zvýšením příjmů z DPH 7 miliard eur ročně navíc,“ dodává László Szabó, který působí také jako Google Certified Trainer právě pro export.

Growww Digital

Digitální marketingovou agenturu založili před devíti lety László Szabó a Krisztian Dunder. Fullservisová agentura se sídlem v Budapešti působí v sedmi zemích střední a východní Evropy (Maďarsko, Česká republika, Slovensko, Rumunsko, Chorvatsko, Slovinsko, Srbsko). Pro přední internetové obchody zajišťuje podporu na míru, která přispívá k úspěchu celkové expanze na další trhy. Growww Digital se zaměřuje na online marketing – PPC kampaně a performance marketing, vytváření obsahu, správu sociálních médií ad.

Díky znalosti jednotlivých trhů a jejich zvyklostí přináší odbornou podporu za účelem rozvoje podnikání internetových obchodů a oslovení nových zákazníků. Spolupracuje se středními a velkými internetovými portály, ikonickými mezinárodními značkami (Geberit, Daikin, Kifli.hu/Rohlik.cz ad.). V posledních 5 letech byl průměrný meziroční růst klientů Growww Digital (v rámci kanálů agentury) přes 80 procent.

Agentura je členem CEE Digital Alliance, která sdružuje digitální agentury ze střední a východní Evropy s certifikátem Google Premier.

László Szabó pracuje 16 let jako specialista na export mezi městy Praha-Bratislava-Budapešť. Před 8 lety založil spolu s Krisztianem Dunderem digitální marketingovou agenturu Growww Digital, kde se věnuje zejména online růstu firem napříč trhy střední a východní Evropy. László působí mj. jako Google Certified Trainer pro Česko a Slovensko se zaměřením na export firem. V rámci Google programu, který sdružuje odborníky v řadě oblastí, podporuje László Szabó start-upy, firmy, ale i studenty nebo neziskové organizace v získávání dovedností potřebných k rozvoji.

Zdroj informací

Growww Digital a NejBusiness.cz

Datum

7. března 2021

Hledáme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

Reklama

Facebook

Page generated in 1.8205 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál