Maďarsko od ledna zavádí online hlášení faktur, změna se týká i českých e-shopů

Maďarsko od ledna zavádí online hlášení faktur, změna se týká i českých e-shopů

Maďarský obchodní trh čeká od 1. ledna jedna zásadní změna, která se výrazně dotkne i českých e-shopů prodávajících právě v této zemi. Novinkou v tamním daňovém systému je takzvané online hlášení všech vydaných faktur. Podnikatelé budou mít od počátku roku 2021 povinnost v reálném čase reportovat maďarskému daňovému úřadu veškeré vydané faktury. Ukazuje se, že většina z nich nemá o této zásadní novince žádné informace.

Maďarsko zavádí nástroj, kterým chce snížit daňové úniky a zmenšit šedou zónu ekonomiky. Stát na tuto cestu nastoupil už v posledních dvou letech, když nejprve zavedl povinnost online hlášení faktur za více než 100 tisíc maďarských forintů, tedy necelých sedmi a půl tisíce korun. Od letošního 1. července se musí hlásit všechny faktury v sektoru B2B. Jen tyto kroky snížily podíl šedé ekonomiky z 27 na 21 až 22 procent.

„Nyní přichází další, řekněme finální krok v přechodu na kompletní online hlášení příjmů. Od 1. ledna 2021 se musí tímto způsobem hlásit všechny vydané faktury včetně těch ze sektoru B2C. Tato povinnost bude platit pro všechny podniky s maďarským DIČ,“ vysvětluje László Szabó, spoluzakladatel a ředitel rozvoje digitální agentury Growww Digital. Ta kromě Maďarska působí v dalších třech zemích středoevropského regionu – v České republice, v Polsku a na Slovensku. A i těchto zemí, tedy včetně Česka, se změny v Maďarsku výrazně dotknou. „Vzhledem k tomu, že maďarské DIČ je povinna si zaregistrovat každá firma, která v Maďarsku dělá roční obraty vyšší než 35 tisíc euro, což je necelý milion českých korun, může se to dotknout celé řady českých společností orientovaných na tento trh.“

Jak popisuje Szabó, jeho agentura spolupracuje v České republice především s českými e-shopy, které prodávají i v Maďarsku. Ukazuje se, že většina z nich neměla o této zásadní novince žádné informace. „Je přitom zapotřebí se připravit, protože podoba zákona je taková, že faktury nelze hlásit jinak než elektronicky. Firmy se budou muset registrovat do systému maďarského daňového úřadu, vytvořit si zde svůj profil a napojit vše tak, aby mohly odesílat data prostřednictvím online platformy. Dobrou zprávou ale je, že Maďarsko povolilo tříměsíční odkladnou lhůtu bez sankcí, firmy tak mají čas do 1. dubna 2021, aby si vše zařídily,“ dodává László Szabó, který se na českém trhu dobře orientuje. Mimo jiné se stal letos v České republice Google Certified Trainer právě pro export.

László Szabó a jeho agentura Growww Digital už mají s řešením technického napojení na online hlášení vydaných faktur a splněním všech nových podmínek e-shopů v Maďarsku bohaté zkušenosti. Z českých e-shopů dlouhodobě spolupracují například s Mall.cz (Mall.hu), Kytary.cz (Kytary.hu) a s lokalizací a komunikací značky pomáhali také Rohlík.cz (Kifli.hu). Agentura poskytuje firmám především poradenství a digitální marketing.

Growww Digital

Agentura specializující se na digitální marketing a zaměřená na střední a východní Evropu. Její pracovníci působí ve čtyřech zemích tohoto regionu a hovoří šesti jazyky na úrovni rodilých mluvčí. Svým klientům přináší podporu šitou na míru, soustředí se především na e-shopy s vedoucím postavením na trhu a velkým potenciálem k růstu. Agentura transformuje zaběhnuté, většinou středně velké společnosti do digitální éry. Od svého založení v roce 2013 poskytuje služby v oborech, jako jsou výkonnostní marketing (PPC, SEO, e-mail marketing), správa a vedení sociálních sítí či obsahový marketing.

Zdroj informací

Growww Digital a NejBusiness.cz

Datum

19. prosince 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.2452 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál