Sconto nábytek dává 15 mil. Kč do e-shopu, inovuje i Mountfield

Sconto nábytek dává 15 mil. Kč do e-shopu, inovuje i Mountfield

Pandemie koronaviru a související vládní opatření uzavření většiny kamenných obchodů způsobují výrazné, v některých případech dokonce fatální poklesy tržeb všech prodejců, a to s výjimkou nezbytného zboží jako jsou potraviny, léky či zvířecí krmiva. Tradiční retailoví prodejci však současně zaznamenávají rekordní tržby na svých e-shopech a chystají do e-commerce další velké investice.

Mountfield, největší specializovaný prodejce zahradní techniky, zahradního nábytku a bazénů v České republice a na Slovensku a německá nábytkářská firma Sconto nábytek patří mezi tradiční prodejní řetězce s miliardovými tržbami. Na základě rostoucích statistik (a to ještě před propuknutím pandemie) si obě společnosti uvědomily, že zákazníci budou stále více nakupovat online. Zejména proto se aktuálně rozhodly investovat do realizace nových e-commerce řešení a digitalizace svých prodejů. Jako partnera k realizaci omnichannel řešení si vybrali společnost Shopsys.

Podle dat společnosti Shopsys vzrostl obrat na e-shopech kamenných prodejců za období od 14. března (kdy vláda uzavřela většinu maloobchodních prodejen) do 26. dubna až trojnásobně, v některých případech dokonce pětinásobně. Podobně jsou na tom i obchodníci, jejichž prodejny mohly zůstat otevřené, avšak zákazníci přesto preferovali online nákup.

„Veškerý náš prodej produktů i nabízených služeb budeme nabízet napříč všemi kanály, a tím umožníme jejich vzájemné propojení. Zákazníka chceme obsloužit stejně kvalitně na prodejně, e-shopu i v mobilní aplikaci,“ říká Michal Pobežal, generální ředitel společnosti Mountfield a dodává: „Využít k tomu chceme stovky kvalifikovaných odborníků, sítě 56 provozoven, vlastního rozvozu i servisních služeb přímo u zákazníka“.

Podobnou strategii má společnost Sconto nábytek. Společnost buduje digitální divizi s vlastními programátory a odborníky. „Stát se omnichanel prodejcem nábytku a bytových doplňků je pro Sconto dlouhodobý prioritní strategický cíl. Technologické inovace jsou v dnešní době klíčové pro dlouhodobé přežití firmy, s asistencí Shopsysu jsme se rozhodli vybudovat vlastní vývojářský in-house tým, abychom tak získali větší flexibilitu při našich dlouhodobých plánech,“ sděluje Petr Rohan, e-commerce ředitel pro Česko a Slovensko.

Dle Asociace pro elektronickou komerci se online prodeje v roce 2019 podílely na celkovém maloobchodě třinácti procenty. Lukáš Havlásek, výkonný ředitel Shopsysu, předpovídá, že vlivem krize dojde k ještě většímu nárůstu podílu online prodejů prostřednictvím e-shopů. V roce 2020 by mohl dosáhnout na 17 % celého maloobchodu.

„V omnichannel prostředí může myšlenka nákupu vzniknout diskusí s prodejcem na showroomu, objednávka může být poté odeslána online, doupřesněna na Messengeru a připravena k odběru na odběrném místě. Statistiky o kamenném versus online prostředí přestanou dávat smysl. Ve výsledku bude opět vztah značky a zákazníka, bez vlivu na formu nákupu,” dodává Havlásek.

Společnost Shopsys

Společnost Shopsys se zabývá vývojem velkých e-shopů na míru a jejich kontinuálním rozvojem. Firma je na trhu od roku 2003 a za sebou má více než 800 realizovaných e-shopů. Zaměřuje se na ty největší B2B a B2C řešení na míru a využívá špičkové technologie. S vlastní globální open-source e-commerce platformou Shopsys Frameworkem expanduje do zahraničí za podpory investorských fondů Reflex Capital Ondřeje Fryce a C2H Michala Mičky. Mezi největší klienty, o které se stará 70 IT odborníků, patří OKAY Elektrospotřebiče, Démos, B2B Partner, Office Depot, Agátin svět, Superzoo.

Zdroj informací

Shopsys a NejBusiness.cz

Datum

6. května 2020



Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.4351 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál