Už 30 % maloobchodních prodejen v České republice má vlastní internetový obchod. Vyplývá to z výsledků průzkumu přepravní společnosti GLS. Maloobchody podle ní přistupují k prodeji po internetu, aby si udržely konkurenceschopnost a vyšly vstříc pohodlí zákazníků. Spotřebitelé totiž stále častěji kupují online i malé věci denní potřeby, které si nechávají doručit až domů. E-shopům nahrává také rostoucí počet uživatelů internetu, včetně seniorů. Internetovým prodejcům navíc Češi důvěřují. Svědčí o tom fakt, že již každý třetí (34,5 %) za objednané zboží platí online platební kartou.
České maloobchody už nespoléhají jen na kamenné pobočky a lokální klientelu. Třetina z nich (30 %) v průzkumu balíkového přepravce GLS uvedla, že provozuje i vlastní e-shop. Využívají tak trend pohodlného online nakupování a doručování zboží bez nutnosti fyzické návštěvy prodejny. „Průměrná váha balíků podle našich statistik postupně klesá, zatímco jejich množství roste. Tento trend svědčí o tom, že čeští spotřebitelé si zvykli přes internet kupovat i malé věci do domácnosti,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika. „Maloobchody si proto uvědomily, že bez vlastní strategie prodeje po internetu a oslovení většího počtu zákazníků skrz online kanály nemohou svou konkurenceschopnost do budoucna udržet,“ dodává.
Počet internetových obchodů v České republice stoupá, v letošním roce překročil hranici 40 tisíc. V přepočtu na obyvatele jich má Česko dokonce nejvíce v rámci celé Evropy. „E-shopů rychle přibývá, stejně jako jejich zákazníků. Pro odbyt zboží je pro ně důležitý i výběr vhodného přepravce, kterého nebudou muset za půl roku složitě měnit,“ říká Pavel Včela a dodává: „Pro maloobchody proto nabízíme zapojení jejich provozoven do sítě ParcelShopů GLS.“ Rychlému zavádění e-shopů nahrává rostoucí počet aktivních uživatelů internetu, a to i mezi seniory. Podle Českého statistického úřadu loni internet používala celá třetina osob starších 65 let, tedy zhruba 660 tisíc lidí. Češi navíc internetovým obchodům důvěřují. Svědčí o tom častější placení kartou online než prostřednictvím dobírky. „Náš každoroční průzkum ukázal, že kartou na internetu platí 34,5 % nakupujících, zatímco dobírku využívá jen 28,7 % z nich. Pro provozovatele maloobchodů se proto e-shopy stávají logickým krokem v dalším rozvoji podnikání,“ dodává Pavel Včela.
GLS Czech Republic s.r.o. a NejBusiness.cz
16. října 2018
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...