Už 30 % maloobchodních prodejen v České republice má vlastní internetový obchod. Vyplývá to z výsledků průzkumu přepravní společnosti GLS. Maloobchody podle ní přistupují k prodeji po internetu, aby si udržely konkurenceschopnost a vyšly vstříc pohodlí zákazníků. Spotřebitelé totiž stále častěji kupují online i malé věci denní potřeby, které si nechávají doručit až domů. E-shopům nahrává také rostoucí počet uživatelů internetu, včetně seniorů. Internetovým prodejcům navíc Češi důvěřují. Svědčí o tom fakt, že již každý třetí (34,5 %) za objednané zboží platí online platební kartou.
České maloobchody už nespoléhají jen na kamenné pobočky a lokální klientelu. Třetina z nich (30 %) v průzkumu balíkového přepravce GLS uvedla, že provozuje i vlastní e-shop. Využívají tak trend pohodlného online nakupování a doručování zboží bez nutnosti fyzické návštěvy prodejny. „Průměrná váha balíků podle našich statistik postupně klesá, zatímco jejich množství roste. Tento trend svědčí o tom, že čeští spotřebitelé si zvykli přes internet kupovat i malé věci do domácnosti,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika. „Maloobchody si proto uvědomily, že bez vlastní strategie prodeje po internetu a oslovení většího počtu zákazníků skrz online kanály nemohou svou konkurenceschopnost do budoucna udržet,“ dodává.
Počet internetových obchodů v České republice stoupá, v letošním roce překročil hranici 40 tisíc. V přepočtu na obyvatele jich má Česko dokonce nejvíce v rámci celé Evropy. „E-shopů rychle přibývá, stejně jako jejich zákazníků. Pro odbyt zboží je pro ně důležitý i výběr vhodného přepravce, kterého nebudou muset za půl roku složitě měnit,“ říká Pavel Včela a dodává: „Pro maloobchody proto nabízíme zapojení jejich provozoven do sítě ParcelShopů GLS.“ Rychlému zavádění e-shopů nahrává rostoucí počet aktivních uživatelů internetu, a to i mezi seniory. Podle Českého statistického úřadu loni internet používala celá třetina osob starších 65 let, tedy zhruba 660 tisíc lidí. Češi navíc internetovým obchodům důvěřují. Svědčí o tom častější placení kartou online než prostřednictvím dobírky. „Náš každoroční průzkum ukázal, že kartou na internetu platí 34,5 % nakupujících, zatímco dobírku využívá jen 28,7 % z nich. Pro provozovatele maloobchodů se proto e-shopy stávají logickým krokem v dalším rozvoji podnikání,“ dodává Pavel Včela.
GLS Czech Republic s.r.o. a NejBusiness.cz
16. října 2018
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...