Aktuální trendy retailu: omnichannel, nabídky na míru a zážitek virtuální reality

Aktuální trendy retailu: omnichannel, nabídky na míru a zážitek virtuální reality

Digitální transformace je největší výzvou současného retailu. Umožňuje pohodlný vícekanálový prodej, nabídky na míru i zážitky virtuální reality. Dnes je již jisté, že prodejci ignorující digitální trendy dříve či později skončí.

 

Dejte službu způsobem, který zákazník preferuje

Největším trendem a zároveň výzvou pro celý segment retailu je přechod do plnohodnotného Omnichannel byznysu. „Zde dnešní zákazník neřeší, zda se pohybuje v online shopu, mobilní aplikaci či stojí v kamenném obchodě. Očekává, že dostane konzistentní informaci přes všechny kanály,“ říká Ondřej Dědina, ředitel společnosti Mibcon.

Hranice mezi jednotlivými prodejními kanály mizí. Zákazníci je přestávají vnímat odděleně, berou je jako jeden celek. Je normální objednat si zboží online a následně si je vyzvednout na pobočce, stejně tak je normální přijít do obchodu a zjistit, že i když tam daný produkt nemají, mají ho jinde a pošlou mi ho domů.

Omnichannel je zkrátka realitou dneška a naprostou nutností pro budoucnost. Nicméně ani ten nejlepší nástroj nemá kouzelnou moc všechny výzvy Omnichannel vyřešit. „Ruku v ruce s implementací musí jít změna strategie, procesů a uvažování celé firmy,“ doplňuje Dědina.

Nabídky na míru

Nástup technologií přináší do nabízení zboží a služeb nové fenomény. Markantní je rostoucí důraz spotřebitelů na služby na míru, které již technologie bez problémů umožňují vytvořit.
Zkušenosti společnosti Mibcon ukazují, že již dnes se každý pátý prodejce vážně zajímá o nákup technologií, které umožňují sestavovat nabídky zákazníkům zcela na míru. Nejmladší spotřebitelská generace, mileniálové, je dokonce od prodejců vyžaduje.

K vytvoření přístupu a služby na míru však firmy potřebují od zákazníků hodnověrná data a informace. Ty zatím zákazníci paradoxně - zejména v obavě o bezpečí svého soukromí - příliš nechtějí poskytovat.

Virtuální a rozšířená realita

Některé technologické novinky a vychytávky jsou pro firmy spíše otázkou prestiže a možnosti se zviditelnit, ale kdo je začne reálně používat v praxi, bude mít před ostatními obrovský náskok. „Potenciál tu totiž je obrovský, ale je k němu ještě kus cesty. Doba reálného využití se blíží a nejdále je v tomto směru fashion byznys,“ říká Ondřej Dědina, Mibcon.

Aplikací nejmodernějších technologií do módního byznysu se ve světovém měřítku zabývá společnost Accenture, která své nejnovější závěry každoročně shrnuje ve své studii Technology Vision a je partnerem programu New York Fashion Tech Lab 2018. Podílí se tak například na vývoji mobilních kamerových technologií či platformy virtuální reality pro zážitkové nakupování.

Zdroj informací

ASPEN.PR s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

5. září 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.0119 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál