E-Shop Dr. Max je nejrychleji rostoucím internetovým obchodem svého druhu

E-Shop Dr. Max je nejrychleji rostoucím internetovým obchodem svého druhu

Internetový obchod drmax.cz vykazuje meziroční růst ve stovkách procent, zatímco trh lékárenských e-shopů jako takový roste jen o desítky. Dynamiku ještě akceleruje předvánoční poptávka.

Pokud jde o podíl na celkovém obratu lékáren Dr.Max (resp. Společnosti Česká Lékárna Holding jako provozovatele sítě) řádově jde sice o jednotky procent na celkových tržbách, ale v meziročním srovnání vykazuje e-shop největší lékárenské sítě v ČR růst bezmála 300 procent. „Dr.Max je tak nejrychleji rostoucí platformou na trhu – tento způsob distribuce se nám velmi osvědčuje“, říká generální ředitel ČLH Daniel Horák, „proto zároveň stále rozšiřujeme rejstřík nabízených produktů. Ještě v lednu to bylo necelých osm tisíc druhů položek, dnes bezmála dvanáct tisíc.“ E-shop Dr.Max nabízí samozřejmě podstatně pestřejší portfolio produktů než tradiční kamenné lékárny, které si zejména z prostorových důvodů nemohou dovolit takovou držet srovnatelnou šíři sortimentu.  E-shop ovšem omezuje zákon, který neumožňuje on-line prodej léků na recept. „Je to dobře“, komentuje to Daniel Horák, „jsme přesvědčeni, že to odpovídá míře připravenosti trhu. Na e-shopu se tak smějí zatím prodávat jen léky bez předpisu, které se na celkových tržbách podílejí asi dvěma procenty.“

Logistika a marketing

„Nejdůležitější hráči na trhu investují do logistiky a marketingu a ani my nejsme výjimka“, doplňuje D. Horáka Jiří Navrátil, ředitel e-shopu Dr.Max, „letos jsme otevřeli nové logistické centrum v Brně-Heršpicích, což nám umožňuje vyřizovat rostoucí počet objednávek.“ Z Heršpic expeduje e-shop Dr.Max řádově tisíce objednávek denně, při zvláštních nabídkách jako je doprava zdarma nebo předvánoční adventní akce to může být o řád výš. Jako odběrných míst využívá e-shop Dr.Max výhradně své sítě lékáren – cca 420 poboček, jako výdejna e-shopu slouží téměř všechny. Drtivá většina zákazníků e-shopu, plných 85 procent využívá právě možnosti vyzvednout si objednávku v nejbližší lékárně. „O jiných odběrných místech neuvažujeme“, říká D. Horák, „hustota naší sítě lékáren je dostatečná a dokážeme tak garantovat dodržování správné distribuční praxe.“

Nejžádanější kategorií jsou v e-shopu Dr.Max podle J. Navrátila produkty Health & Beauty (necelých 30 % tržeb), následované doplňky stravy (25 %) a kategorií Mother Care (20 %); skokanem roku mezi kategoriemi je sportovní výživa a dieta (2 %). „Jde o jiné podíly, než které zaznamenáváme v tradičních lékárnách – například přípravky pro péči o pleť se na e-shopu prodávají desetkrát úspěšněji než v kamenných pobočkách sítě“, doplňuje J. Navrátil. Poukazuje i na další skutečnost: Přestože počet klientů e-shopu roste, zájem o tradiční lékárny nikterak neklesl. Je zřejmé, že tento typ expedice přitahuje zcela novou klientelu. Průměrný věk návštěvníka e-shopu Dr.Max je 29 let, v drtivé převaze se jedná o ženy.

„Neustále zkracujeme dobu cesty objednávky ke klientovi, nový systém umožňuje už dnes ve vybraných pobočkách – pokud jde o zakázky, které si chce klient vyzvednout v lékárně -  tuto dobu zkrátit na hodiny či desítky minut“, říká J. Navrátil, „většina objednávek se expeduje obvykle do druhého dne. Permanentně zlepšujeme internetové prostředí e-shopu, aby bylo maximálně intuitivní.“

Pozn.: V průběhu roku ČLH nezveřejňuje absolutní výši obratu jak za celou síť, tak za e-shop. Nezveřejňuje ani výhledy. Tato čísla budou veřejná počátkem příštího roku v rámci prezentace hospodářských výsledků.

Zdroj informací

Dr. Max a NejBusiness.cz

Datum

19.12.2017

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.1955 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál