Vlastníci investují do e-shopů, lidé tam ale často nenajdou, co hledají

Vlastníci investují do e-shopů, lidé tam ale často nenajdou, co hledají

Majitelé e-shopů investují v posledních letech množství peněz, aby na svůj web přitáhli co nejvíce návštěvníků. Pouze zhruba tři procenta z těchto návštěvníků si ale něco na daném e-shopu zároveň i koupí. Důvod je jednoduchý: návštěvník na stránce nenajde produkt, který hledá. Vyplývá to z průzkumu společnosti Luigi’s Box mezi 500 e-commerce stránkami z 19 evropských zemí. Firma se specializuje na takzvané chytré vyhledávání, a tedy propojení potřeb zákazníků s nabídkou e-shopů.

Používání různých vyhledávačů se liší podle segmentu. Například u módy se pohybuje jen kolem 8 procent, u knih jde naopak o 45 procent. „Tyto rozdíly vyplývají z naprosto odlišných cílů, které návštěvníci v daných segmentech mají. U knih lidé přesně vědí, co hledají, a chtějí jen najít nabídku s nejvýhodnější cenou a knihu pak koupit. U módy je to ale jiné. Návštěvník webu s módou si chce produkty prohlédnout, důkladně se s nimi vizuálně seznámit a vybrat si ten pro sebe nejlepší,“ vysvětluje CEO společnosti Luigi’s Box Gejza Nagy. Nejdůležitější informací o produktu je pak podle odborníků obrázek, což je pro módní průmysl typické.

Podle Nagy návštěvníci webů, kteří obecně používají vyhledávače, nakupují čtyřikrát až pětkrát častěji prohlížené zboží. Vědí totiž, co chtějí, a tvoří tak i značnou část celkových tržeb e-shopu. Typickým příkladem jsou lékárny, elektroobchody, knihkupectví a podobně. „Vysoká čísla i přes události spojené s pandemií COVID-19 mají i drogerie, výživové doplňky, zahrádkářství a hobby segment. Naopak segment cestovního ruchu dostal poměrně významnou ránu,“ uvedl Gejza Nagy.

Moderní weby v současnosti využívají koncept „našeptávače“, který, pokud je správně nastavený, využije jej 50 % návštěvníků. Jeho úlohou je extrémně rychle předpovídat a doplnit to, co návštěvník webu pravděpodobně hledá. „Reakční čas se měří v řádu stovek milisekund a systém by měl reagovat na každé písmeno, které návštěvník navolí na klávesnici. Cílem je napovědět několik top produktů včetně kategorií, frází a značek,“ říká Gejza Nagy. Podle průzkumu Luigi’s Box si bohužel návštěvníci z 90 % prohlédnou pouze první stránku výsledků vyhledávání a další nechají bez povšimnutí. „Právě pořadí produktů na stránce s výsledky vyhledávání tudíž dokáže výrazně ovlivnit konverze e-shopu. E-shopy rovněž výsledky vyhledávání často využívají ve svých kampaních,“ doplňuje Gejza Nagy.

V míře, kterou odborníci očekávali, zatím není na trhu využívané naopak filtrování zobrazených výsledků. Jedním z důvodů je zřejmě nekonzistence dat o produktech e-shopu. Řada internetových obchodů má v této oblasti výrazné nedostatky.

Luigi’s Box

Služba Luigi’s Box představuje sadu nástrojů, pomocí kterých dokáže jakákoliv e-commerce stránka zlepšit svoje vyhledávání, výpis kategorií a doporučení produktu. Tímto způsobem se zvyšuje procento návštěvníků, kteří si dané zboží zakoupí a e-shop tak zvyšuje svoje příjmy. Nástroj letos získal „E-commerce Germany Award“ za první místo v kategorii Best Analytics / BI Solutions. Luigi’s Box aktuálně používá více než 900 e-shopů, zejména v Evropě.

Zdroj informací

Luigi’s Box a NejBusiness.cz

Datum

26. října 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

E-shop NejBusiness.cz

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.3947 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál