Majitelé e-shopů investují v posledních letech množství peněz, aby na svůj web přitáhli co nejvíce návštěvníků. Pouze zhruba tři procenta z těchto návštěvníků si ale něco na daném e-shopu zároveň i koupí. Důvod je jednoduchý: návštěvník na stránce nenajde produkt, který hledá. Vyplývá to z průzkumu společnosti Luigi’s Box mezi 500 e-commerce stránkami z 19 evropských zemí. Firma se specializuje na takzvané chytré vyhledávání, a tedy propojení potřeb zákazníků s nabídkou e-shopů.
Používání různých vyhledávačů se liší podle segmentu. Například u módy se pohybuje jen kolem 8 procent, u knih jde naopak o 45 procent. „Tyto rozdíly vyplývají z naprosto odlišných cílů, které návštěvníci v daných segmentech mají. U knih lidé přesně vědí, co hledají, a chtějí jen najít nabídku s nejvýhodnější cenou a knihu pak koupit. U módy je to ale jiné. Návštěvník webu s módou si chce produkty prohlédnout, důkladně se s nimi vizuálně seznámit a vybrat si ten pro sebe nejlepší,“ vysvětluje CEO společnosti Luigi’s Box Gejza Nagy. Nejdůležitější informací o produktu je pak podle odborníků obrázek, což je pro módní průmysl typické.
Podle Nagy návštěvníci webů, kteří obecně používají vyhledávače, nakupují čtyřikrát až pětkrát častěji prohlížené zboží. Vědí totiž, co chtějí, a tvoří tak i značnou část celkových tržeb e-shopu. Typickým příkladem jsou lékárny, elektroobchody, knihkupectví a podobně. „Vysoká čísla i přes události spojené s pandemií COVID-19 mají i drogerie, výživové doplňky, zahrádkářství a hobby segment. Naopak segment cestovního ruchu dostal poměrně významnou ránu,“ uvedl Gejza Nagy.
Moderní weby v současnosti využívají koncept „našeptávače“, který, pokud je správně nastavený, využije jej 50 % návštěvníků. Jeho úlohou je extrémně rychle předpovídat a doplnit to, co návštěvník webu pravděpodobně hledá. „Reakční čas se měří v řádu stovek milisekund a systém by měl reagovat na každé písmeno, které návštěvník navolí na klávesnici. Cílem je napovědět několik top produktů včetně kategorií, frází a značek,“ říká Gejza Nagy. Podle průzkumu Luigi’s Box si bohužel návštěvníci z 90 % prohlédnou pouze první stránku výsledků vyhledávání a další nechají bez povšimnutí. „Právě pořadí produktů na stránce s výsledky vyhledávání tudíž dokáže výrazně ovlivnit konverze e-shopu. E-shopy rovněž výsledky vyhledávání často využívají ve svých kampaních,“ doplňuje Gejza Nagy.
V míře, kterou odborníci očekávali, zatím není na trhu využívané naopak filtrování zobrazených výsledků. Jedním z důvodů je zřejmě nekonzistence dat o produktech e-shopu. Řada internetových obchodů má v této oblasti výrazné nedostatky.
Služba Luigi’s Box představuje sadu nástrojů, pomocí kterých dokáže jakákoliv e-commerce stránka zlepšit svoje vyhledávání, výpis kategorií a doporučení produktu. Tímto způsobem se zvyšuje procento návštěvníků, kteří si dané zboží zakoupí a e-shop tak zvyšuje svoje příjmy. Nástroj letos získal „E-commerce Germany Award“ za první místo v kategorii Best Analytics / BI Solutions. Luigi’s Box aktuálně používá více než 900 e-shopů, zejména v Evropě.
Luigi’s Box a NejBusiness.cz
26. října 2020
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...