75 % offline obchodníků a distributorů plánuje v nejbližší době spustit e-shop

75 % offline obchodníků a distributorů plánuje v nejbližší době spustit e-shop

Nasazení e-commerce softwaru je pro mnohé společnosti perspektivní volbou. Celkové investice již v roce 2016 přesáhly 5 miliard dolarů a od té doby neustále rostou. V současnosti je častým prvotním impulsem pro digitalizaci obchodu situace způsobená virem COVID-19. Firmy, které se rozhodly digitalizovat, získávají před svojí konkurencí náskok. Takto důležité kroky je ale nutné naplánovat s rozmyslem a s výhledem do budoucnosti. Liferay nabízí řešení, které spojuje všechno potřebné do jedné platformy, s důrazem na uživatelskou přívětivost jak pro zákazníka, tak pro zaměstnance.

V posledním roce velké množství firem vstoupilo do digitálního světa. Společnosti, které tak učinily ještě před začátkem krize kolem COVID 19, měly v jejím průběhu obrovskou výhodu. Podle průzkumů B2BecNews skoro 61 % výrobců a 38 % obchodníků a distributorů z 276 dotazovaných nemělo vlastní e-commerce web. Přes 75 % z nich ho ale plánovalo spustit do dvou let. Společnosti s již existující digitální platformou budou podle odhadů studie mít do roku 2021 růst vyšší o 30procentních bodů. Důvodem je, že již v průběhu koronavirové krize budou pracovat se svými digitálními kanály lépe.

Problémový přístup vs růstový přístup

Existují dva základní přístupy, které mohou firmy zaujmout. Jsou to problémový a růstový přístup. Firmy si nemohou dovolit být neefektivními a potřebují konkurovat spíše uživatelské přívětivosti, než cenou nebo vlastnostmi produktů. Obchodní systémy firem s problémovým přístupem stárnou a nedokážou plnit očekávání. Na druhé straně společnosti s růstovým přístupem si myslí, že jejich růst není pomalý ani špatný, ale jsou přesvědčeny o tom, že by mohl být i lepší. Snaží se získat výhodu vybudováním digitálních kanálů pro prodej a získat tak nový zdroj příjmů.

Liferay má řešení i pro společnosti s problémovým přístupem, které chtějí něco změnit. Nabízí možnost vytvořit efektivní B2B e-commerce platformu založenou na srozumitelnosti a přehlednosti, která:

  • Pomůže zvýšit marže u každého produktu nahrazením papírových a telefonických objednávek automatizovanými digitálními procesy
  • Vytvoří digitální prostředí, které splní náročná očekávání zákazníků a zvýší online výnosy
  • Automatizuje běžné objednávky, a firma tak může využít čas obchodních zástupců na identifikaci nových příležitostí

Firmám, které vyznávají růstový přistup, Liferay může ukázat novou a jednodušší cestu a zefektivnění jejich stávající digitálních systémů.

8 poznatků k e-commerce v B2B

1) nároky zákazníků neustále rostou
2) až 65 % kupujících dává přednost online transakcím
3) nespokojenost zákazníků odráží neschopnost uspokojit jejich komplexní potřeby
4) až 37 % portálů není intuitivních a snadno použitelných i pro starší uživatele
5) B2B e-commerce má obchodním týmům pomáhat, ne je nahrazovat
6) podniky zaměřené na B2B se často spoléhají na zastaralé obchodní modely
7) až 18 % prodejců stále považuje e-commerce za samostatně stojící oddělení
8) podnikům protékají příjmy a tržby mezi prsty kvůli špatně nastavenému e-commerce systému

Až 40 % současných platforem je starších více než dva roky a postrádají některé již běžné funkce, jako například cloud computing, který přináší flexibilní, personalizovaný a propojený systém.

Zdroj informací

Liferay a NejBusiness.cz

Datum

29. června 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

E-shop NejBusiness.cz

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.4064 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál