Meeting Point CzechTrade, největší proexportní událost v Česku pro malé a střední firmy, proběhne letos 27. a 28. února v O2 universum Praha. Agentura na podporu obchodu CzechTrade připravila řadu novinek.
Účastníci z českých firem budou nově konzultovat exportní možnosti do Saúdské Arábie a Japonska, k dispozici budou také zástupci nedávno otevřené zahraniční kanceláře CzechTrade v Mnichově.
V souladu s přijatou střednědobou strategií CzechTrade se návštěvníci dozví také informace o službách pro startupy a nových perspektivních oborech v konkrétních teritoriích. Celkově bude na Meeting Pointu CzechTrade 60 konzultačních stolků, kde české firmy mohou diskutovat o svých exportních záměrech.
Na místě bude 56 zástupců zahraničních kanceláří. Konzultovat budou také specialisté na projekty NOVUMM 2 a NOVUMM2KET, z Klientského centra pro export a Business Klubu Ukrajina.
Agentura na Meeting Pointu CzechTrade každý rok přivítá na 400 českých firem, které se mohou účastnit až pěti půlhodinových konzultací s řediteli zahraničních kanceláří z celého světa. „Ředitelé zahraničních kanceláří během 30 minut poskytnou unikátní expertizu k rozvoji byznysu v zahraničí, zhodnotí reálné šance zahraniční expanze a doporučí, jak nejlépe postupovat v jednáních na daném trhu. Meeting Point CzechTrade je jednou z nejdůležitějších pravidelných akcí pro internacionalizaci českých firem.
Zástupci zahraničních kanceláří, kteří mají z daného teritoria bohaté zkušenosti, předají exportérům zpětnou vazbu, zda produkt nebo služba může na trhu reálně uspět a navrhnou individuální řešení vstupu na trh, což jsou unikátní informace, které lze z konzultací získat,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
Exportéři pravidelně konzultují se zástupci zahraničních kanceláří z blízkých i vzdálenějších trhů, letos poprvé mohou jednat se zástupci nově otevřených kanceláří v německém Mnichově, saúdskoarabském Rijádu nebo zástupcem CzechTrade, který bude působit při Kanceláři generálního komisaře Expo v japonské Ósace. Firmy mohou přicházet se svými produkty z tradičních i méně obvyklých oborů.
„O účast na Meeting Pointu CzechTrade je každoročně velký zájem, což můžeme s předstihem potvrdit také letos. Necelý měsíc před akcí monitorujeme registraci přes 280 firem, přičemž je stále možné se přihlašovat. Největší zájem je tradičně o konzultace pro 6 evropských teritorií, které jsou nyní naplněny, vytížená je například kancelář v Mnichově nebo kancelář pro oblast Skandinávie.
Na desítky konzultací je však stále možné se registrovat a prodiskutovat své exportní záměry na konkrétním trhu,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade a dodává: „Firmy mají možnost konzultovat exportní příležitosti také do vzdálenějších teritorií, jako jsou Filipíny, Thajsko či například Jihoafrická republika.
Kromě tradičních sektorů podporujeme startupy a vysoce inovativní firmy, které na Meeting Pointu CzechTrade mohou zkonzultovat svůj byznys plán a informovat se, jak jim CzechTrade může pomoct vyrůst v zahraničí.“
Firmy budou diskutovat také o možnostech, které nabízí projekt Business Klub Ukrajina na podporu poválečné obnovy Ukrajiny, nebo nové projekty NOVUMM 2 a NOVUMM2KET spolufinancované Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK), zaměřené na usnadnění vstupu na zahraniční trhy a rozvoj mezinárodní konkurenceschopnosti malých a středních podniků prostřednictvím jejich účasti na vybraných specializovaných výstavách, veletrzích a dalších akcích v zahraničí.
Konzultace se budou dotýkat i designu, kde budou k dispozici odborníci z Design Centra CzechTrade. Poskytnou informace týkající se nejen projektu Design Credits, ale i dalších aktivit v oblasti podpory průmyslového designu. Konzultace poskytnou také odborníci z Klientského centra pro export, které je společnou aktivitou Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva zahraničních věcí a agentury CzechTrade.
Zástupci českých firem se na akci Meeting Point CzechTrade mohou registrovat na webových stránkách czechtrade.cz.
CzechTrade a NejBusiness.cz
Foto: Chanaka, Pexels.com
6. února 2024
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....