CzechTrade poskytl bezplatné služby exportérům v hodnotě více než 12,5 milionů

CzechTrade poskytl bezplatné služby exportérům v hodnotě více než 12,5 milionů

Servis v hodnotě více než 12,5 milionů korun poskytla agentura CzechTrade tuzemským firmám během pandemie koronaviru. Bezplatných cca 750 individuálních exportních služeb využilo na 350 malých a středních podniků. CzechTrade zavedl dočasný servis zdarma po konzultaci s Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO) na pomoc exportérům krátce po vyhlášení nouzového stavu. Podnikatele podpořil také vzdělávacími akcemi on-line a vyřizováním dotazů v Klientském centru. To vše s cílem tuzemským exportním společnostem co nejvíce usnadnit podnikání, a to i s využitím moderních informačních a komunikačních technologií.

„Firmy potvrzují, že státní podpora je po úspěšný export velmi důležitá, protože otevírá dveře. Celosvětová pandemie koronaviru také víc než dřív ukázala, že je nutné reagovat rychle a operativně se přizpůsobovat měnícím se podmínkám“ říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodává: „Pracovníci zahraničních kanceláří CzechTradu tak českým exportérům i během pandemie pomáhali vyhledávat potenciální odběratele, propojovali s nimi naše firmy, jednoduše dělali vše proto, aby identifikované obchodní příležitosti tuzemští podnikatelé maximálně využili. A je samozřejmostí, že v tom budou i nadále pokračovat.“

„Situace s nákazou COVID-19 mnohdy zvýšila poptávku po české produkci. Je třeba toho promptně využít. Mám radost, že jsme mohli pomoct například Itálii, která potřebovala roušky, zájem projevilo 20 tuzemských dodavatelů a spolupráci se podařilo navázat,“ říká náměstkyně ministra průmyslu a obchodu pro EU a zahraniční obchod Martina Tauberová a dodává: „Nejde ale jen o osobní ochranné pomůcky. Např. na poptávku po interiérovém vybavení do Belgie reagovalo 11 českých podniků, i zájem svařovat žebříkové rámy z hliníkových profilů ve stejné zemi projevilo devět našich firem. Indický výrobce zase hledal dodavatele elektromotorů pro pohon svých elektrických vozítek, zatím jsme jej propojili se čtyřmi firmami z České republiky.“

Karanténa v souvislosti s koronavirem ovlivnila také vzdělávací akce. A i na to CzechTrade operativně reagoval speciální on-line platformou. „Potřebné znalosti a informace nyní zájemci od našich zahraničních pracovníků získají, aniž by museli někam jezdit, z kanceláře či z domova prostřednictvím počítače připojeného na internet. Vzdělávací semináře on-line navštěvuje mnohem více lidí, než by to bylo možné fyzicky a jsou také mnohem víc interaktivní,“ říká generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal a dodává: „Na už realizované akce i ty, co se v brzké době plánují, se přihlásilo na 1 280 účastníků. Do konce května se exportní vzdělávání zaměří na ekonomiku a příležitosti pro české firmy v Mexiku, možnosti exportu v Německu, ale také na udržitelný design, inovativní materiály a jejich použití v souladu s principy cirkulární ekonomiky.“

Firmám pomáhá i Klientské centrum pro export, tedy společný projekt MPO, CzechTrade a Ministerstva zahraničních věcí. Letos v dubnu se počet dotazů kvůli koronaviru oproti stejnému období 2019 zvýšil o více než 20 %. Firmy začaly hledat nové odbytiště pro stávající či nové produkty, zajímaly se o export produkce, která již nasytila poptávku v ČR například v oblasti šití a dodávek roušek, různých ochranných prostředků, desinfekce apod. Nyní se ozývají další firmy, které se rozhodly využít služeb CzechTrade zdarma. V poslední době například ty, které chtějí exportovat ovocné sirupy či vyhledat odběratele a distributory pro koženou galanterii.

Lidé se také na Klientském centru pro export v poslední době často ptají na aktuální podmínky pro vycestování pracovníků do Španělska, na Slovensko a dalších zemí. CzechTrade také provozuje informační portál pro podnikatele Businessinfo.cz. V kontextu s pandemií koronaviru na něm mimo jiné zveřejňuje a pravidelně aktualizuje nejčastější otázky a odpovědi.

Z výše uvedeného je zřejmé, že se s pomocí MPO a její agentury CzechTrade českým exportérům daří uzavírat obchody průběžně a ani během celosvětové pandemie koronaviru se chuť exportovat nesnížila, spíše naopak. Mluví o tom i samotné firmy. Například výrobce plastových a hliníkových oken na Meeting Pointu CzechTrade, což je pravidelná konzultační akce na pomoc exportérům, jednal o certifikaci oken do Austrálie a nyní je před finálním podepsáním první objednávky oken.

„Dostal jsem kontakt na normálního člověka, který to má v hlavě srovnané. Sedli jsme si jak technicky, obchodně, i lidsky. Doufám, že se spolupráce rozjede i s dalším kontaktem od vás,“ popisuje spolupráci majitel firmy DYNAL Martin Sklenář. V Rumunsku se zase podařilo zrealizovat pro Vojenské lesy a statky ČR v rámci bezplatné asistence screening trhu vhodných potenciálních obchodních partnerů. „Poskytnuté informace jsou pro nás neocenitelné. Spolupráce byla na profesionální úrovni a velice si ji vážíme,“ říká vedoucí obchodu VLS Jiří Horák. V Belgii se zase podařilo najít pro firmu Linia zahraničního odběratele a jejich roušky jsou už na cestě do lékáren a obchodů.

Pandemie koronaviru ukázala, že při zvládnutí krizových situací hrají velmi významnou roli digitalizace a inovace. V ČR mají velký potenciál, výsledky transferu technologií by mělo být samozřejmě možné využívat i v době po koronaviru. Důležité je také zaměření exportu na přidanou hodnotu, kdy nejen na technologických projektech je patrné, že ČR může být inspirativní zemí pro budoucnost.

Zdroj informací

CzechTrade a NejBusiness.cz

Datum

26. května 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.1704 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál