Návštěvnost turistických cílů v ČR: lákají historické památky, přírodní atraktivity i místa pro rodiny s dětmi


Návštěvnost turistických cílů v ČR: lákají historické památky, přírodní atraktivity i místa pro rodiny s dětmi

Agentura CzechTourism sestavila žebříček nejvíce navštěvovaných turistických atraktivit, a to na základě sledování necelé tisícovky objektů. Stále více turistů míří do regionů. Rekordní zájem o nabídku turistických atraktivit napříč republikou zaznamenává letos také portál kudyznudy.cz.

Institut turismu agentury CzechTourism se letos zaměřil na TOP 50 atraktivit v rámci celé republiky, sledoval návštěvnosti v jednotlivých krajích i kategoriích. Nově jsou k dispozici meziroční změny týkající se návštěvnosti jednotlivých cílů.

„Nejvyšší oblibu obecně mají turisticky atraktivní místa v Praze, což je z velké části dáno vysokou návštěvností zahraničních turistů. Žebříčku vévodí Pražský hrad. Dále jsou to atraktivity zejména pro rodiny s dětmi, které lákají jak zahraniční, tak domácí návštěvníky. Kromě dobře známých cílů, jakými jsou zoologické zahrady nebo aquaparky se o pozornost stále více hlásí dobře propagované atrakce v regionech. Výrazné nárůsty návštěv jsme zaznamenali třeba na Stezce v korunách stromů na Lipně nebo v kostnici v Kutné Hoře,“ uvádí ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

„V souladu se Státní koncepcí politiky cestovního ruchu v ČR je rozprostření návštěvnosti do regionů dlouhodobým cílem agentury CzechTourism, příspěvkové organizace Ministerstva pro místní rozvoj. V posledních letech vzrůstá nutnost intenzivní spolupráce s regiony při tvorbě marketingových kampaní a dalších aktivit. Cílem je zachování trvale udržitelného cestovního ruchu. Vzhledem k přetíženosti některých památek a oblastí se dlouhodobě snažíme propagovat a komunikovat i méně navštěvované památky a oblasti. Kraje naší republiky a vybrané turistické cíle propagujeme také prostřednictvím 23 zahraničních zastoupení ve světě, které pod agenturu CzechTourism spadají,“ připomíná Klára Dostálová, ministryně pro místní rozvoj.

„Zahraniční zastoupení v Jižní Koreji tak například dlouhodobě směřuje své aktivity do Jihomoravského kraje, marketingová strategie agentury pro příhraniční státy zase pomáhá vytěžovat méně známé turistické cíle v přilehlých horských oblastech,“ doplňuje Monika Palatková.

Česká republika je vnímána zejména jako země s bohatým historickým a kulturním dědictvím. A není divu. Jsme totiž jednou ze zemí s největší hustotou hradů, zámků a zřícenin. Turisté a výletníci vyhledávají také přírodní atraktivity. Velké pozornosti se těší třeba České Švýcarsko.

Jedním z nejvýznamnějších nástrojů, jak méně známé destinace podporovat, je již 14 let fungující portál kudyznudy.cz. „Internetové stránky agentury CzechTourism na podporu domácího cestovního ruchu letos zažívají rekordní zájem cestovatelů právě o nabídku regionů. Od začátku roku 2018 dosáhl portál téměř 10 milionů návštěv. Denně si na web „klikne“ až 100 tis. návštěvníků. I zde se potvrzuje, že výletníci mají největší zájem o turistické cíle vhodné pro rodiny s dětmi, kulturní nabídku a letní aktivity v přírodě,“ popisuje Renata Kasalová, tisková mluvčí agentury CzechTourism. Další aktivitou agentury, která má upozornit na turistický potenciál regionů, je soutěž DestinaCZe. Absolutním vítězem šestého ročníku soutěže o nejoblíbenější destinaci České republiky se letos stala Stezka korunami stromů - Krkonoše.

Zájem o dovolenou v tuzemsku v posledních třech letech výrazně roste. V roce 2014 přijelo do HUZ v Česku 7,5 milionů domácích turistů, v roce 2017 již 9,8 milionů. Za dlouhodobým růstem stojí zlepšující se životní úroveň Čechů, konkurenceschopná nabídka tuzemských destinací, bezpečnostní faktory i marketingové aktivity regionálních partnerů ve spolupráci s agenturou CzechTourism.

„Přehled návštěvnosti turistických cílů byl sestaven na základě sledování návštěvnosti nejvíce vytížených objektů. Data zahrnují návštěvnost domácích i zahraničních návštěvníků. Seznam přesto není vyčerpávající. Žebříček má tedy pouze orientační charakter a neslouží k hodnocení výkonnosti jednotlivých cílů či provozovatelů,“ vysvětluje metodický postup sběru dat Markéta Vogelová z Institutu turismu agentury CzechTourism.


Psát příspěvky smějí jen přihlášení
Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

2. března 2024

AČCKA: Cestující autem tvoří 13 % rezervací u CK/CA

Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...

Reklama

Page generated in 2.1349 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál