Návštěvnost turistických cílů v ČR: lákají historické památky, přírodní atraktivity i místa pro rodiny s dětmi

Návštěvnost turistických cílů v ČR: lákají historické památky, přírodní atraktivity i místa pro rodiny s dětmi

Agentura CzechTourism sestavila žebříček nejvíce navštěvovaných turistických atraktivit, a to na základě sledování necelé tisícovky objektů. Stále více turistů míří do regionů. Rekordní zájem o nabídku turistických atraktivit napříč republikou zaznamenává letos také portál kudyznudy.cz.

Institut turismu agentury CzechTourism se letos zaměřil na TOP 50 atraktivit v rámci celé republiky, sledoval návštěvnosti v jednotlivých krajích i kategoriích. Nově jsou k dispozici meziroční změny týkající se návštěvnosti jednotlivých cílů.

„Nejvyšší oblibu obecně mají turisticky atraktivní místa v Praze, což je z velké části dáno vysokou návštěvností zahraničních turistů. Žebříčku vévodí Pražský hrad. Dále jsou to atraktivity zejména pro rodiny s dětmi, které lákají jak zahraniční, tak domácí návštěvníky. Kromě dobře známých cílů, jakými jsou zoologické zahrady nebo aquaparky se o pozornost stále více hlásí dobře propagované atrakce v regionech. Výrazné nárůsty návštěv jsme zaznamenali třeba na Stezce v korunách stromů na Lipně nebo v kostnici v Kutné Hoře,“ uvádí ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

„V souladu se Státní koncepcí politiky cestovního ruchu v ČR je rozprostření návštěvnosti do regionů dlouhodobým cílem agentury CzechTourism, příspěvkové organizace Ministerstva pro místní rozvoj. V posledních letech vzrůstá nutnost intenzivní spolupráce s regiony při tvorbě marketingových kampaní a dalších aktivit. Cílem je zachování trvale udržitelného cestovního ruchu. Vzhledem k přetíženosti některých památek a oblastí se dlouhodobě snažíme propagovat a komunikovat i méně navštěvované památky a oblasti. Kraje naší republiky a vybrané turistické cíle propagujeme také prostřednictvím 23 zahraničních zastoupení ve světě, které pod agenturu CzechTourism spadají,“ připomíná Klára Dostálová, ministryně pro místní rozvoj.

„Zahraniční zastoupení v Jižní Koreji tak například dlouhodobě směřuje své aktivity do Jihomoravského kraje, marketingová strategie agentury pro příhraniční státy zase pomáhá vytěžovat méně známé turistické cíle v přilehlých horských oblastech,“ doplňuje Monika Palatková.

Česká republika je vnímána zejména jako země s bohatým historickým a kulturním dědictvím. A není divu. Jsme totiž jednou ze zemí s největší hustotou hradů, zámků a zřícenin. Turisté a výletníci vyhledávají také přírodní atraktivity. Velké pozornosti se těší třeba České Švýcarsko.

Jedním z nejvýznamnějších nástrojů, jak méně známé destinace podporovat, je již 14 let fungující portál kudyznudy.cz. „Internetové stránky agentury CzechTourism na podporu domácího cestovního ruchu letos zažívají rekordní zájem cestovatelů právě o nabídku regionů. Od začátku roku 2018 dosáhl portál téměř 10 milionů návštěv. Denně si na web „klikne“ až 100 tis. návštěvníků. I zde se potvrzuje, že výletníci mají největší zájem o turistické cíle vhodné pro rodiny s dětmi, kulturní nabídku a letní aktivity v přírodě,“ popisuje Renata Kasalová, tisková mluvčí agentury CzechTourism. Další aktivitou agentury, která má upozornit na turistický potenciál regionů, je soutěž DestinaCZe. Absolutním vítězem šestého ročníku soutěže o nejoblíbenější destinaci České republiky se letos stala Stezka korunami stromů - Krkonoše.

Zájem o dovolenou v tuzemsku v posledních třech letech výrazně roste. V roce 2014 přijelo do HUZ v Česku 7,5 milionů domácích turistů, v roce 2017 již 9,8 milionů. Za dlouhodobým růstem stojí zlepšující se životní úroveň Čechů, konkurenceschopná nabídka tuzemských destinací, bezpečnostní faktory i marketingové aktivity regionálních partnerů ve spolupráci s agenturou CzechTourism.

„Přehled návštěvnosti turistických cílů byl sestaven na základě sledování návštěvnosti nejvíce vytížených objektů. Data zahrnují návštěvnost domácích i zahraničních návštěvníků. Seznam přesto není vyčerpávající. Žebříček má tedy pouze orientační charakter a neslouží k hodnocení výkonnosti jednotlivých cílů či provozovatelů,“ vysvětluje metodický postup sběru dat Markéta Vogelová z Institutu turismu agentury CzechTourism.

Zdroj informací

CzechTourism a NejBusiness.cz

Datum

15. srpna 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.2344 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál