Ministr průmyslu a obchodu k výsledkům exportu za rok 2017 a k dalšímu směřování podpory exportu v ČR

Ministr průmyslu a obchodu k výsledkům exportu za rok 2017 a k dalšímu směřování podpory exportu v ČR

Na Ministerstvu průmyslu a obchodu se dnes konalo desáté zasedání Řídícího výboru pro implementaci Exportní strategie České republiky. Ministr Tomáš Hüner při té příležitosti komentoval výsledky exportu za rok 2017 a představil členům Řídícího výboru své plány a cíle v oblasti podpory exportu.

Řídící výbor Exportní strategie je vrcholný orgán určující konkrétní opatření pro naplňování Aktualizace exportní strategie. Skládá se ze zástupců podnikatelských reprezentací (Svaz průmyslu a dopravy ČR, Hospodářská komora ČR, Asociace malých a středních podniků a živnostníků), spolupracujících partnerů MPO (Českomoravská konfederace odborových svazů, Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR) a zástupců klíčových ministerstev.

V loňském roce se vyrobily a na zahraničních trzích uplatnily české výrobky a technologie v objemu 4,2 bilionu korun. Jedná se tak o nejlepší výsledek vývozu v historii ČR vůbec. Vyššího objemu jsme ještě nikdy předtím nedosáhli. V roce 2003, před vstupem do EU, činil export 1,3 bilionu Kč, náš vývoz za rok 2010 se rovnal 2,5 bilionům korun. Dnes jsme tedy na hodnotě 4,2 bilionu korun, která reprezentuje vývoj, kompetence a konkurenceschopnost českých firem, za což jim náleží složit hold,“uvedl ministr Tomáš Hüner.

Následně se členové Řídícího výboru shodli na tom, že dobré výsledky zahraničního obchodu je třeba dále podpořit efektivní modernizací systému podpory exportu vč. ekonomické diplomacie, a to zejména užším provázáním mezi vědou, výzkumem a inovacemi se službami, které podporují internacionalizaci českých firem a posílení jejich pozice na zahraničních trzích.

Ministr průmyslu a obchodu představil své cíle a nástroje pro rok 2018, kterými jsou zejména:

  • duální role Průmyslu 4.0 při prosazování modernizace výroby v ČR a následného exportu českého zboží
  • systémové sblížení podpory inovací, digitalizace, start-upů a exportu, tedy synergie mezi Technologickou agenturou, CzechTrade a CzechInvest, jak v návaznosti služeb, tak v rovině regionální a zahraniční sítě
  • institucionální stabilizace a transformační proces ČEB a EGAP, při zachování stěžejních pilířů – exportního financování, pojištění a dorovnávání úrokových rozdílů.

Priority exportní politiky České republiky vycházejí především z cílů Aktualizace exportní strategie a zahrnují zejména oblasti podpory malých a středních firem; podporu inovativních a vysoce konkurenceschopných výrobků, řešení a technologií; prosazování českého zboží na nových trzích za současného udržení si stávajících; využití všech výhod členství České republiky v EU, na vnitřním trhu EU, v rámci společné obchodní politiky i dohod o volném obchodu.

Je třeba vytvářet takové podnikatelské prostředí, ve kterém podpora exportu úzce navazuje na inovace, vědu a výzkum, přidaná hodnota vývozu se zvyšuje a export našich firem je udržitelný. Naším cílem je, aby se ČR stala technologickým lídrem,“ řekl mimo jiné ministr Tomáš Hüner.

Závěrem ministr poděkoval podnikatelům, partnerům i zástupcům státní správy za jejich návrhy, vstupy a přínos dalšímu směřování průmyslových i obchodních zájmů ČR.

Zdroj informací

MPO a NejBusiness.cz

Datum

20.2.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

Reklama

Page generated in 1.2321 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál