Jozo Perić: Analýza zprávy o příjmech od Netflixu

Jozo Perić: Analýza zprávy o příjmech od Netflixu

Dne 19. října společnost Netflix zveřejnila zprávu o příjmech, v níž uvedla, že přibylo 4,4 milionu nových členů. Celkový počet předplatitelů služby po celém světě se tak vyšplhal na 213 milionů.

Ještě před zveřejněním zprávy Netflix oznámil vydání novou řadu hraček založených na populárním seriálu Squid Game ve spolupráci se společností Walmart.

Zpráva o Netflixu

Společnost vykázala za 3. kvartál roku 2021 tržby v souladu s očekáváními – 7,48 miliardy USD. Zisk na akci (EPS) byl o 24 procent lepší, než firma očekávala. Dosáhl úrovně 3,19 USD oproti odhadům na hodnotě 2,57 USD na akcii.

Během tohoto období společnost oznámila zvýšení počtu klientů o 4,4 milionu a management společnosti předpokládá další nárůst o 8,4 milionu ve 4.kvartálu .

Důvod, proč je Netflix tak dobrý, spočívá pravděpodobně v tom, že v období 2018–2020 utratil 38,7 miliardy USD za obsah. Jejich rozpočet na letošní rok je přibližně 17 miliard USD. Podle vedení společnosti by mohl být ještě vyšší.

Výhledy do budoucna

Těsně před vánočními nákupy Walmart spustil „Netflix at Walmart“ digitální obchod, kde si lidé mohou koupit produkty v různých kategoriích, jako je hudba, oblečení, hračky a hry spojené s Netflixem. Internetová stránka začala prodávat produkty spojené s populárními seriály – Stranger Things, The Witcher, Nailed it, CoComelon. Díky této strategii Netflix rozšiřuje podnikání a činí podnik stabilnějším pro budoucnost.

Generální ředitel Reed Hastings během druhého čtvrtletí se ziskem v červnu potvrdil, že společnost vstoupí do herního byznysu, ale s cílem „vylepšit služby“ a ne zvýšit krátkodobé zisky.

Mezinárodní trhy

Netflix má mnoho příležitostí na mezinárodních trzích. V Indii investuje obrovskou sumu peněz do obsahu v místním jazyce. Společnost také vydala ve 2. čtvrtletí nízkonákladový plán pouze pro mobilní zařízení v 78 zemích v jihovýchodní Asii a subsaharské Africe. Logika je taková, že s růstem rozvoje a příjmů by členové mohli postupně přejít na předplatné s vyšší cenou.

Očekávání

40 analytiků na money.cnn.com, kteří nabízejí 12měsíční cenové předpovědi pro Netflix, hovoří o tom, že cena by mohla v tomto horizontu dosáhnout 705 USD, přičemž vysoký dohad se pohybuje na 800 USD a nízký odhad na 342 USD.

Zdroj informací

Jozo Perić, hlavní analytik Panda Capital s.r.o.

Datum

5. listopadu 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme



Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 1.262 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál