Robotizace se vyplácí. OSTROJ rozšiřuje kovárenskou výrobu

Robotizace se vyplácí. OSTROJ rozšiřuje kovárenskou výrobu

Česká strojírenská společnost OSTROJ rozšiřuje produkci zápustkových výkovků pro automobilový koncern Volkswagen. Díky investici do moderní robotické kovací linky se opavské společnosti podařilo významně zvýšit produktivitu ve výrobě komponentů tažných zařízení.
Tento krok umožní zvládnout zvýšený objem zakázek, výrobní tým divize Kovárna a kalírna se rozroste o 25 nových zaměstnanců.

Robotická kovací linka, která stála přes 80 milionů korun, má za sebou už více než rok sériové výroby. „V kovárenství je OSTROJ znám pro výrobu tvarově složitých a technologicky náročných dílů. Investice do robotické linky nám umožnila vyrábět s ještě vyšší přesností a efektivitou a splňovat tak i ty nejnáročnější požadavky zákazníků,“ zdůraznil Aleš Martínek, generální ředitel OSTROJe, a dodal: „Takže díky investici do automatizace a robotizace můžeme navyšovat objem výroby a nabídnout desítky nových pracovních míst.“

Šest robotů pracuje na lince v dokonalé souhře. Na starost mají různé operace od manipulace s výkovky, přes čištění kovacích zápustek, až po ukládání výkovků na dopravník na konci linky. Plně automatizovaný proces zajišťuje maximální bezpečnost práce, přesnost prováděných operací a produktivitu. Od spuštění linky v říjnu 2022 vyrobila v OSTROJi přes 410 000 kusů výkovků.

Součást vozidel většiny světových automobilových značek

„Linka je schopna vyprodukovat nový výkovek přibližně každých 20 sekund, což nám umožnilo navýšit měsíční objemy výroby. Kromě produktivity se ale zvýšila i stabilita kovacího procesu, což se pozitivně odráží na ještě vyšší kvalitě finálních výrobků,“ vysvětluje Tomáš Hykel, ředitel divize Kovárna a kalírna.

Nárůst výroby si žádá i rozšíření výrobního týmu na divizi Kovárna a kalírna, kde v současné době pracuje 130 zaměstnanců. OSTROJ proto otevírá 25 nových pracovních míst na pracovištích kovací linky, technické kontroly, broušení, balení výkovků a CNC obrábění.

Výkovky opavské společnosti jsou součástí vozidel většiny světových automobilových značek. Mimo automotive OSTROJ dodává kovárenské výrobky také do zemědělství, všeobecného strojírenství nebo pro výrobu dopravní a manipulační techniky. Kromě České republiky jsou hlavními exportními trhy především Německo, Maďarsko a Rumunsko, ale i Spojené státy americké nebo Indie.

OSTROJ rovněž pečlivě sleduje možnosti budoucího technologického rozvoje v oblasti automotive a robotizace. „Uvědomujeme si, že navzdory neustálému technickému pokroku zůstává ruční práce nedílnou součástí našeho výrobního procesu, zejména s ohledem na požadovanou variabilitu výrobního portfolia a omezenou sériovost výroby u řady námi vyráběných výkovků.
S ohledem na dosavadní zkušenosti získané z robotizace kovacího procesu ale plánujeme postupné zavedení minimálně částečné robotizace u všech našich kovacích linek,“
doplnil Aleš Martínek.

Zdroj informací

OSTROJ Opava a NejBusiness.cz
Foto: OSTROJ Opava

Datum

4. května 2024

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

Reklama

Page generated in 1.3966 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál