Ochrana a bezpečnost spotřebitelů i celé platební sítě bude ještě vyšší. Technologická a platební společnost Mastercard k tomu nasazuje prostředky generativní umělé inteligence (AI). Nová technologie Decision Intelligence Pro pracuje v reálném čase a zvyšuje úspěšnost detekce podvodů v některých případech až o 300 procent.
Přestože je úroveň zabezpečení bezhotovostních transakcí už dnes na špičkové úrovni, podvodníci se stále častěji snaží obrátit moderní technologie proti bankám a jejich klientům.
Špičkové řešení Decision Intelligence (DI) od společnosti Mastercard už teď bankám pomáhá hodnotit a bezpečně schvalovat 125 miliard transakcí ročně. Nová technologie Decision Intelligence Pro postavená na generativní AI bude zkoumat informace v bezprecedentním měřítku bilionu datových bodů.
V reálném čase dokáže předpovědět, jestli je zkoumaná transakce pravděpodobně oprávněná či nikoliv. Tím se výrazně posílí stávající schopnosti společnosti Mastercard analyzovat informace o účtech, nákupech, obchodnících a používaných zařízeních.
Decision Intelligence Pro vyhodnocuje v reálném čase vztahy mezi subjekty spojenými s posuzovanou transakcí a na základě toho stanovuje míru rizika. V čase kratším než 50 milisekund dokáže nové řešení zkvalitnit celkové hodnocení DI a zpřesnit tak informace poskytované bankám.
Počáteční modelování ukazuje, že posílením o umělou inteligenci se úspěšnost detekce podvodů zvyšuje v průměru o 20 procent a v některých případech dokonce až o 300 procent.
„Nasazením generativní umělé inteligence posouváme rychlost a přesnost našich řešení pro boj s podvody na zcela novou úroveň. Umožňuje nám to zabraňovat trestné činnosti a chránit banky i jejich klienty. Nové výrazné posílení našich algoritmů zlepší naše schopnosti předvídat příští možný pokus o podvod a posilovat tak důvěryhodnost každé provedené transakce,“ říká Barbora Tyllová, produktová ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
Vylepšení nástroje Decision Intelligence posiluje schopnost bank chránit držitele platebních karet před podvodnými transakcemi a současně omezovat výskyt falešných poplachů, tedy situací, kdy jsou za podvodné označené legitimní transakce.
„Podle našich analýz se nejenže zvyšuje míra přesnosti výstupů našeho řešení, dosahovaná sledováním možných prodejních míst v reálném čase, ale současně se o více než 85 procent snižuje četnost nesprávného označení transakce jako neoprávněné,“ dodává Barbora Tyllová.
Řešení Decision Intelligence je dostupné celosvětově.
Mastercard a NejBusiness.cz
Foto: 123rf.com
12. února 2024
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....