Ochrana a bezpečnost spotřebitelů i celé platební sítě bude ještě vyšší. Technologická a platební společnost Mastercard k tomu nasazuje prostředky generativní umělé inteligence (AI). Nová technologie Decision Intelligence Pro pracuje v reálném čase a zvyšuje úspěšnost detekce podvodů v některých případech až o 300 procent.
Přestože je úroveň zabezpečení bezhotovostních transakcí už dnes na špičkové úrovni, podvodníci se stále častěji snaží obrátit moderní technologie proti bankám a jejich klientům.
Špičkové řešení Decision Intelligence (DI) od společnosti Mastercard už teď bankám pomáhá hodnotit a bezpečně schvalovat 125 miliard transakcí ročně. Nová technologie Decision Intelligence Pro postavená na generativní AI bude zkoumat informace v bezprecedentním měřítku bilionu datových bodů.
V reálném čase dokáže předpovědět, jestli je zkoumaná transakce pravděpodobně oprávněná či nikoliv. Tím se výrazně posílí stávající schopnosti společnosti Mastercard analyzovat informace o účtech, nákupech, obchodnících a používaných zařízeních.
Decision Intelligence Pro vyhodnocuje v reálném čase vztahy mezi subjekty spojenými s posuzovanou transakcí a na základě toho stanovuje míru rizika. V čase kratším než 50 milisekund dokáže nové řešení zkvalitnit celkové hodnocení DI a zpřesnit tak informace poskytované bankám.
Počáteční modelování ukazuje, že posílením o umělou inteligenci se úspěšnost detekce podvodů zvyšuje v průměru o 20 procent a v některých případech dokonce až o 300 procent.
„Nasazením generativní umělé inteligence posouváme rychlost a přesnost našich řešení pro boj s podvody na zcela novou úroveň. Umožňuje nám to zabraňovat trestné činnosti a chránit banky i jejich klienty. Nové výrazné posílení našich algoritmů zlepší naše schopnosti předvídat příští možný pokus o podvod a posilovat tak důvěryhodnost každé provedené transakce,“ říká Barbora Tyllová, produktová ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
Vylepšení nástroje Decision Intelligence posiluje schopnost bank chránit držitele platebních karet před podvodnými transakcemi a současně omezovat výskyt falešných poplachů, tedy situací, kdy jsou za podvodné označené legitimní transakce.
„Podle našich analýz se nejenže zvyšuje míra přesnosti výstupů našeho řešení, dosahovaná sledováním možných prodejních míst v reálném čase, ale současně se o více než 85 procent snižuje četnost nesprávného označení transakce jako neoprávněné,“ dodává Barbora Tyllová.
Řešení Decision Intelligence je dostupné celosvětově.
Mastercard a NejBusiness.cz
Foto: 123rf.com
12. února 2024
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...