Na český trh loni vstoupilo rekordních 39 nových značek

Na český trh loni vstoupilo rekordních 39 nových značek

Na český maloobchodní trh loni vstoupilo 39 nových značek, což je rekordní počet dosažený za uplynulých deset let, kdy realitněporadenská společnost Cushman & Wakefield tuto aktivitu důkladně sleduje.
Mezi nejvýznamnější brandy, jež k nám loni přišly, patří Victoria’s Secret, Popeyes, Signorvino, Rossopomodoro či Zadig & Voltaire.

Jan Kotrbáček, vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Český trh a především Praha je pro retailové značky jednoznačně atraktivní, zůstává pro ně hlavní vstupní branou do regionu střední a východní Evropy. Pro mezinárodní módní a další společnosti je to jedno z nejatraktivnějších prostředí, a to zejména díky velice kvalitní skladbě nájemců a jejich dobrým obchodním výsledkům.
Přítomnost velkého množství mezinárodních společnosti je mimo jiné výsledkem dlouhodobě rostoucí kupní sily obyvatel Česka a rozvoje obchodního prostředí, ve kterém společnosti dobře prosperují. Velice důležitým faktorem pro vstup mezinárodních značek je pak to, že Česká republika a zvláště Praha je zároveň velmi významnou evropskou i světovou turistickou destinací, kde turisté tvoří velice významnou část klientely zahraničních obchodů, zejména v centru Prahy a významných nákupních centrech, kde nové značky nejčastěji otevírají své první prodejny; poté expandují do dalších českých měst.“

Velká americká jména a F&B

Českým trhem loni doslova otřásla především dvě jména. Dlouhodobě tu chyběla velmi žádaná americká značka spodního prádla Victoria’s Secret, která v květnu otevřela svou první zdejší prodejnu v pražském nákupním centru Westfield Chodov. Druhým zásadním brandem je americká síť fast foodů Popeyes, jejíž prodejna se otevřela počátkem listopadu v pražském Domě módy na Václavském náměstí a kde ještě nyní v lednu stále stojí dlouhé fronty.

Segment F&B loni obohatilo více zajímavých značek. V pražském Mánesu se otevřela velmi populární Aperol Spritz Terrace, v Manifesto Market koncept Holy Pasta, v ulici Na Příkopě čajovna The Alley, v nákupních centrech pak italské koncepty Rossopomodoro (Palladium) či Signorvino (Westfield Chodov). Takzvaný travel retail obohatily značky Bottega Prosecco Bar a Natoo na pražském letišti a hlavním nádraží.

V segmentu potravin představily nové formáty svých prodejen společnosti BILLA a Makro. BILLA začala otevírat maloformátové prodejny VIVA BILLA u čerpacích stanic a Makro chce s prodejnami Bonveno oslovit návštěvníky centra Prahy nebo kancelářských oblastí. Čokoládové cukrovinky Toblerone se nově prodávají ve specializované prodejně ve Fashion Arena Prague Outlet.

Značka Země původu Sektor
Aperol Spritz Terrace Itálie F&B 
Bonveno  Německo Supermarket/Hypermarket 
Bottega Prosecco Bar  Itálie  F&B 
Eden Park  Francie  Oblečení 
Handpicked  Itálie  Oblečení 
Hebe  Portugalsko  Drogerie 
Jimmy Choo  Spojené království  Obuv 
Leopark  Polsko  Volný čas 
Martinus  Slovensko  Knihy 
MooRER  Itálie  Oblečení 
Natoo  Francie  F&B 
Popeyes  USA  F&B 
RADO  Švýcarsko  Doplňky 
Rossopomodoro  Itálie  F&B 
Signorvino  Itálie  F&B 
The Alley  Taiwan  F&B 
Toblerone  Švýcarsko  F&B 
Victoria's Secret  USA  Oblečení 
Viva Billa  Rakousko  Supermarket/Hypermarket 
Zadig & Voltaire  Francie  Oblečení 


Móda a luxus v Pařížské a okolí

Módní odvětví, mezi příchody již tradičně silně zastoupené, loni reprezentovalo 9 prodejců oblečení, obuvi a doplňků. Segment luxusního zboží rozšířila italská značka zimního oblečení MooRER v Maiselově ulici a francouzská módní značka Zadig & Voltaire v Široké ulici. Světoznámá obuvní značka Jimmy Choo se po roční absenci plnohodnotné maloobchodní prodejny přesunula na adresu Pařížská 21.

Utvrdila tak trend posunu luxusních značek do severní části Pařížské ulice, kde se nyní dokončují dva nové projekty s exkluzivními maloobchodními prostory: Pařížská 25 a pětihvězdičkový Fairmont Golden Prague Hotel, který má ambici stát se nejluxusnějším hotelem v regionu střední a východní Evropy.

Do pražských ulic i nákupních center

Naprostá většina - 33 značek - zamířila do Prahy; Brno a Ostrava uvítaly po dvou značkách, Hatě a Hradec Králové po jedné. Poměr brandů, jež otevřely prodejny v obchodních centrech, a těch, které si zvolily tzv. high street (hlavní nákupní třída v centru města), je vyvážený. Nejvíce značek k nám letos přišlo z Itálie: 8, především ze segmentu F&B, dále ze Slovenska (5 značek) a z Francie (4 značky).

Jan Kotrbáček, vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Příští rok se můžeme těšit zejména na nové a dominantnější koncepty stávajících brandů působících na trhu. Předpokládáme i příchody nových značek, z nichž nyní mohu zmínit například chystané otevření Five Guys, dalšího fastfoodového řetězce v centru Prahy.“

Zdroj informací

Cushman & Wakefield a NejBusiness.cz
Foto: Cushman & Wakefield

Datum

11. ledna 2024

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

Reklama

Page generated in 1.295 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál