mBank vydala již přes 100 000 virtuálních karet

mBank vydala již přes 100 000 virtuálních karet

Peněženky nadité bankovkami a platebními kartami jsou dávno minulostí. Svět se čím dál více přesouvá do on-line prostředí, čehož si jsou vědomi i klienti digitální mBank. Ta vydala již přes 100 000 karet pouze ve virtuální podobě a jejich podíl stále roste.

Klienti mBank mají o moderní placení virtuálními kartami zájem, což potvrzují i data. „Zatímco v září 2023 činil podíl virtuálních karet na všech nově vydávaných 50 procent, v listopadu 2023 to bylo již 68 procent. V případě mladých lidí ve věku 15 až 20 let je tento podíl ještě vyšší – dosáhl dokonce 78 procent,“ popisuje Martin Podolák, zástupce generálního ředitele mBank Česká republika pro oblast produktového a segmentového managementu.

Platby pomocí virtuálních karet jsou jednoduché, pohodlné a bezpečné. A to není všechno. „Vydávání virtuálních karet namísto plastových přispívá k omezení plastového odpadu. Daří se nám ale i snižovat dopady výroby plastových karet – přecházíme u nich na stoprocentně recyklovaný plast,“ vysvětluje Michal Staněk, produktový manažer platebních karet mBank.

Jak šel čas s virtuálními kartami v mBank?

V říjnu roku 2021 mBank představila eKartu – virtuální kartu určenou pro platby na internetu. Klienti si na ni mohou dobít libovolnou částku a tou následně disponovat v internetovém prostředí.

O necelý rok později, v srpnu 2022, mBank jako vůbec první banka na českém trhu virtualizovala celé své karetní portfolio. Noví, ale i stávající klienti (při ztrátě či blokaci karty) se při žádosti o novou platební kartu mohou rozhodnout, jestli chtějí virtuální, či plastovou variantu.

Na jaře roku 2023 získali všichni klienti mBank možnost před expirací plastové karty zvolit možnost jejího obnovení bez plastu. Pokud tedy měli doposud kartu plastovou, novou mohou mít již pouze ve virtuální podobě. mBank tak flexibilně zareagovala na aktuální trendy a sílící tlak na využívání jednoduchých a bezpečných řešení s ohledem na šetrnost vůči životnímu prostředí.
Tyto možnosti koncem loňského roku dokonce ještě rozšířila: „Chceme, aby si klienti mohli kdykoliv v průběhu její životnosti změnit plastovou kartu na čistě virtuální. Tuto možnost mají nově k dispozici v mobilní aplikaci a internetovém bankovnictví,“ říká Michal Staněk.

mBank pro klienty i nadále rozšiřuje služby v digitálním prostředí

Nejsou to však pouze virtuální karty, které se těší velké oblibě klientů. I nadále roste trend placení mobilním telefonem či hodinkami.
„Polovina všech transakcí na terminálu u obchodníků již probíhá pomocí těchto zařízení. U klientů ve věku 15 až 20 let je to dokonce až 80 procent,“ popisuje Michal Staněk. Výrazně roste také počet klientů, kteří platí pomocí nositelné elektroniky, a to od chytrých i analogových hodinek po sportovní náramky. Meziročně se zvýšil o 34 %. 

mBank aktivně podporuje rozšiřování plateb v digitálním prostředí. V červenci 2023 klientům nabídla jako první banka v Česku možnost bezkontaktních plateb pomocí legendárních analogových hodinek od švýcarské značky Swatch – službu SwatchPAY! „I v letošním roce máme v plánu rozšiřovat tyto možnosti a nabídnout klientům další moderní způsoby placení,“ nastínil další plány mBank Martin Podolák.

Zdroj informací

mBank a NejBusiness.cz
Foto: mBank

Datum

10. ledna 2024

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 1.2132 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál