Orkla Foods Česko a Slovensko spustila Akademii Udržitelnosti

Orkla Foods Česko a Slovensko spustila Akademii Udržitelnosti

Nutnost zajistit obživu a další základní životní potřeby pro neustále rostoucí počet obyvatel má významný dopad na životní prostředí. Pokud chtějí být firmy úspěšné dlouhodobě, odpovědné podnikání se musí stát součástí DNA každého zaměstnance.
Proto všichni členové týmu Orkla Foods Česko a Slovensko v pozicích mimo přímou výrobu postupně absolvují Akademii udržitelnosti – globální program skupiny Orkla. Kurz bude v České republice znamenat zhruba deset tisíc pracovních hodin věnovaných tématu. Získané znalosti si účastníci ověřují v testech a po absolvování celé Akademie získají certifikát.

Akademie udržitelnosti je pro zaměstnance v nevýrobních pozicích povinná a je navržena tak, aby se jí mohl zúčastnit každý, bez ohledu na úroveň znalostí. Studium zabere zhruba 20 pracovních hodin, pro vybrané zaměstnance pracující zejména v terénu je pak připravena zkrácená varianta. Celkově to pro zaměstnance skupiny Orkla v ČR, do které spadají značky jako Vitana, Hamé, Májka nebo Simply Fresh, bude odhadem znamenat zhruba deset tisíc pracovních hodin.

„Neinvestujeme jen desítky milionů korun do hmatatelných technologií, které šetří vodu či obalové materiály. Čas zaměstnanců je neviditelný, ale také reálný náklad. Není jednoduché skloubit vzdělávání s běžnými pracovními povinnostmi, a proto si vážíme pozitivního přístupu všech kolegů. Udržitelnost nemůže být něco, co nám na stole přistane shora. Musíme začít u každého člena týmu,” říká Andrea Futerová, HR ředitelka Orkla Foods Česko a Slovensko.

Snížení vlivu na životní prostředí

Hlavním cílem Akademie je přiblížit zaměstnancům principy odpovědného podnikání a inspirovat je, aby sami přemýšleli, co lze dělat jinak a lépe. „O udržitelnosti se ve firmách mluví často. My ale chceme, aby každý z našich zaměstnanců doopravdy na každém kroku přemýšlel, jak snížit náš vliv na životní prostředí.
Jsme potravinářská firma a můžeme dělat spoustu věcí. Od těch drobných, až třeba po letošní zavedení recyklace vody v závodě Hamé Babice, díky němuž ročně ušetříme zhruba 300 milionů litrů této vzácné tekutiny,”
vysvětluje Šárka Drábková, manažerka programu udržitelnosti ve společnosti Orkla Foods Česko a Slovensko a dodává, že Akademie tak přispěje například ke globálnímu cíli skupiny Orkla snížit do roku 2040 o 80 % emise skleníkových plynů z vlastních provozů.

On-line kurz se skládá z pěti tématických modulů, které se věnují ochraně životního prostředí, udržitelným zdrojům, výživě, well-beingu a bezpečnosti potravin. Má interaktivní formu a obsahuje řadu videí a kvízů. „Akademie je zajímavá a inspiraci z ní pak přeneseme do praxe,“ zdůrazňuje Šárka Drábková a dodává: „Po absolvování Akademie si každé oddělení zorganizuje workshop, kde se všichni poradí, co konkrétně udělat/změnit. Pak týmy připraví své akční plány, jejichž plnění se bude sledovat a hodnotit. To je praktická cesta ke splnění cílů společnosti Orkla v udržitelnosti.“

Zdroj informací

Orkla Foods Česko a Slovensko a NejBusiness.cz
Foto: Orkla Foods Česko a Slovensko

Datum

31. října 2023

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

Reklama

Page generated in 1.6568 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál