Cestovní kanceláře a cestovní agentury v ČR hlásí vyšší prodeje zájezdů oproti minulému roku v průměru o 12 %. Letošní sezóna letních pobytů byla úspěšná, navzdory turbulentnímu vývoji v destinacích.
Přestože se CK/CA letos potýkaly s nepředvídatelnými situacemi ve svých destinacích, jako jsou požáry, povodně, přívalové deště a hurikány, zemětřesení ad., převýšily prodeje zájezdů loňskou úspěšnou sezónu.
Dle ČSÚ vycestovalo v loňském roce na zahraniční dovolenou 5,3 mil. Čechů. Téměř 40 % z nich využilo služeb cestovních kanceláří a agentur. Prodeje v CK/CA ukazují, že za letošní rok lze očekávat minimálně stejnou výši realizovaných dovolených.
Průměrná cena prodaných týdenních zájezdů v CK/CA v loňském roce činila 18.600 Kč/os. (s leteckou dopravou) a 9.800 Kč/os. (autobusem). Ve srovnání s daty ČSÚ a individuálně organizovanými dovolenými v zahraničí byla průměrná cena zakoupených pobytů v CK/CA v r. 2022 vyšší o 16 %. Čeští turisté dlouhodobě utrácejí v cestovních kancelářích a agenturách vyšší částky, než když dovolenou plánují sami. Podobné je to i v letošním roce, kdy se v CK/CA prodávají týdenní zájezdy za průměrně 19.200 Kč na os. (letecky) a za 11.400 Kč na os. (autobusem).
K vyšším cenám prodaných zájezdů přispěla poptávka Čechů po hotelích vyšší kategorie, s kvalitními službami. V minulých 5 letech cestovní kanceláře a agentury běžně prodávaly pobyty ve 3* a 4* hotelích u moře. Od loňského roku se přesouvá poptávka po leteckých zájezdech k 5* hotelům u moře, s all-inclusive stravováním a dalšími doplňkovými službami za příplatek - např. privátní transfery z letiště, pokoje s výhledem na moře, seating v letadle ad.
V prodejích na podzim/zimu 2023 vedou poznávací zájezdy, a to z důvodu odložené poptávky z doby pandemie. Dále směřují čeští turisté k moři do zemí především blízké exotiky. Destinace jako jsou Egypt, Turecko, Maroko, Spojené arabské emiráty, Omán, Jordánsko, Kapverdské a Kanárské ostrovy či Portugalsko vedou v žebříčku nejprodávanějších pobytových zájezdů v podzimním období. Pokračujícímu vysokému zájmu o pobyty u moře i v mimo sezóně přispělo příznivé zářijové počasí.
AČCKA, ČSÚ a NejBusiness.cz
Foto: Colon Freld, Pexels.com
29. října 2023
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....